
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 miljonit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
Instagramis on nüüd võimalik lisada reklaame, mis on sihitud inimestele, kes on juba sinu Instagrami kontol aktiivsust üles näidanud – näiteks külastanud ettevõtte profiili, saatnud direct message, vaadanud videot, kommenteerinud, like’nud või save’nud postitust. Siinkohal saab valida ka kindla ajavahemiku, millal ta seda teinud on.

credit: AdEspresso
Kas teadsid, et kui kasutada oma pildi all keelatud hashtag’i, siis muutuvad ka kõik ülejäänud pildi all olevad hashtag’id tühisteks ja kaotavad nähtavuse. Võiks arvata, et keelatud hashtag’ide alla kuuluvaid vaid pornograafilise alatooniga sõnumid, kuid tegelikult see nii ei ole. Peamiselt on keelatud need hashtag’id, mille kasutamist võib seostada spämmiga – mingit kindlat loogikat keelatud hashtag’ide taga Instagrami poolt avalikustatud ei ole. Keelatud hashtagide alla kuuluvad näiteks: #todayimwearing, #tanlines, #boho, #elevator, #skype, #curvy, #snapchat, #easter jne.
credit: Instagram
Instagram Live Stories funktsioon oli selle aasta alguses kuum teema, kuid praeguseks on selle kasutus väga madal ja Instagram katsetab pidevalt uusi funktsioone, mille abil live’e populaarsemaks muuta. Alguses lisati võimalus salvestada live enda camera roll’ile, see aga endaga suurt muutust kaasa ei toonud. Hetkel katsetab Instagram uuendust, mis teeb võimalikuks live ajal vaatajatega broadcast’ida ning seeläbi ka live intervjuusid teha.
Üks hea uudis kõikidele turundajatele on see, et nüüdsest jääb Instagram sponsored post’idele engagement külge ehk like’d ja kommentaarid ei kao ära, vaid jäävad feed’il olevale pildile. Lisaks saab pildi alt kohe ka reklaami tulemusi vaadata ning analüüsida.
credit: Instagram
Juba pikalt on vaevanud kõikide Instagrami kasutajate päid küsimus, kuidas eristada influencer’ite soovitusi reklaamidest. Küll on proovitud sellele probleemile lahendust leida näiteks hashtag #ad abil või lihtsalt postituse alla “sponsored by” kirjutades, aga nüüd on Instagram valmis meisterdanud kõigile üheselt mõistetava lahenduse. “Branded content Tagging” on võimalus influencer’itel täägida oma pildile ettevõtte, kellega (rahalises) koostöös see postitus on sündinud. See lahendus aitab lihtsasti eristada reklaami mitte reklaamist ja muudab läbi selle Instagrami palju puhtamaks, selgemaks ja läbipaistavamaks. “Branded content Tagging” võimalus on saadaval nii postitustele kui ka Story’dele. Hetkel on see saadaval vaid suurematel kasutajatel, kuid loodetavasti on juba õige pea ka meie influencer‘itel ja ettevõtetel lootust sellega tutvust teha!

credit: Instagram
Vähemalt iga veebipoe, blogi ja ajakirja (ning soovituslikult ka kõikide teiste) Instagrami kasutajate eesmärk võiks nüüdsest olla 10 000 followeri, sest just selle arvuga on võimalik Instagram Stories “swipe up” võimalus. “Swipe up” on ideaalne viis juhtida potentsiaalseid kliente oma veebipoodi ning seeläbi suunata neid ostu sooritama. Instagrami keskkond on loodud inspireerima ning kui suudad kedagi oma Story’ga inspireerida, siis on “swipe up” peaaegu garanteeritud!