
2016. aasta kevadel, kui Instagram teatas, et ei lähe enam edasi kronoloogilises järjekorras piltide feediga, olid paljud Instagrami kasutajad selle otsuse üle tõredad ning selle muutmiseks koguti 24h jooksul üle 70 000 allkirja. Kuid see ei takistanud Instagramil oma otsususele kindlaks jäämast. Instagram põhjendas otsust kasutajate arvu ja engagement’i tõusuga. Hetke seisuga ei jõua ~70% jälgitavate kasutajate postitustest feedile – miks see nii on ja kuidas olla Instagrami poolt soositud ja töötada algoritmiga kooskõlas?
Instagrami algoritmi loogika baseerub ideel, et kasutajani jõuaksid täpselt need postitused, mis teda potentsiaalselt kõige rohkem huvitavad. Näiteks kui kasutaja on like’nud mitmeid reisipilte, siis tema feed’ile ilmub ka tulevikus rohkem reisipilte. Ometi on mõned lihtsad nipid, mis aitavad Instagrami organic reach’i ja engagement’i kõrgena hoida:
👉Postita siis, kui sinu jälgijad on aktiivsed. Informatsiooni selle kohta, millal nende aktiivsus kõige suurem on, näed oma Instagram Insights’ist.
👉 Võti peitub engagement’is! Mida rohkem sa tunned oma jälgijaid, kasutad nende sõnavarasse kuuluvaid sõnu ja postitad just neile suunatud sisu, seda rohkem nad sinu poolt loodud content’iga engage’vad. Kui sa täpselt ei tea, milllised sinu jälgijad on, siis piilu Instagram Insights’i – just seal näed oma follower’ide sugu, vanust, asukohta, aktiivseimat kellaaega jpm.
👉 Kasuta hashtag’e! On tõestatud, et postitus, millel on vähemalt 1 hashtag on 12.6% suurema engagement’iga, kui ilma hashtag’ita postitus. Instagram soosib täpseid ja relevantseid hashtag’e. Kuid postita need kindlasti pildi alla, sest kommentaaridesse lisatud hashtag’idel pole kuigi suurt kandepinda.
👉 Tee koostööd influencer’itega! Üks koostöö influencer’iga võib olla edukam kui aasta jagu kvaliteetseid postitusi. Katseta endale sobivaid lahendusi, olgu selleks kas Instagram takeover, loosimine või lihtsalt product placement postitus.
👉 Väldi shadowban’i. Shadowban’iks kutsutakse neid kasutajaid, mis on küll olemas, aga mille levikut Instagram absoluutselt ei soosi – nende kasutajate hashtag’id ei ilmu kunagi Instagram Explore page alla ning nende postituste reach ja engagement on väga madal. Tihti saavad shadowban’i väga ebakvaliteetset sisu postitavad ning liigselt hashtag’e kasutavad kasuatajad.
👉 Instagram soosib pilte, mis kohe alguses saavad palju kommentaare ja like’e. Siinkohal on abiks näiteks Instagram direct’i grupp, kuhu kuuluvad kasutajad alati oma uusi postitusi jagavad. Seejärel kommenteerivad ja like’vad kõik grupi liikmed kohe teise grupiliikme postitust.
👉 Mida rohkem mõne kasutajaga direct message‘id vahetad või postitusi like’d ja kommenteerid, seda suurema tõenäosusega ilmuvad nende postitused sinu ja tema feed’i ette otsa.
👉 Postita tihti. Instagram soosib kasutajaid, kes postitavad vähemalt 1 kord päevas.
👉 Mida suurem on postituse organic reach, seda rohkem Instagrami algoritmid seda ka omakorda võimendavad.
👉 Kasuta pealkirjas sõnu, mis võiksid sinu follower’ide huvidega kokku minna.
👉 Mida rohkem on kanalil jälgijaid, seda rohkem Instagram seda kanalit ka orgaaniliselt boostib.
👉 Mida rohkem engage’da teiste kasutajatega, seda parem.
👉 Mida rohkem kasutajat Instagrami otsingust otsitakse, seda rohkem Instagram selle kasutaja levikut suurendab.
👉 Kõrgema kvaliteediga postitused tõusevad alati paremini esile.
👉 Tänu Instagrami algoritmile on postitustel pikem eluiga. Kui Instagram kasutas kronoloogilist järjestust oli ühe postituse eluiga umbes 72 minutit, algoritmi muutes on eluiga vähemalt kaks korda pikem ning paljud like’d tulevad ka mitmeid tunde või isegi päevi hiljem. Arvesta sellega, et sinu loodud sisul on pikem kandepind!