
Pole hullu. Mina ka tegelikult ei teadnud. Asi ei ole selles, et sina või mina oleksime lollid. Asi on selles, et meediakanalites on sisuturunduse kontseptsiooni tihti valesti mõistetud. Sisuturundus ei ole üks kommertsartikkel uudisteportaalis või lühike müügisõnum ettevõtte sotsiaalmeedia kontol. Sisuturundus ei ole ka iganädalased lühikesed müügisõnumid kellegi sotsiaalmeedia kontol.
Praeguses digi-põhises maailmas on kõik inimesed justkui individuaalsed meediaettevõtted, vahendades oma Facebooki seinal pidevalt uut informatsiooni. Meie rusikareegel info tarbimiseks tundub olevat, et see tuleb üles korjata sama kiiresti kui põrandale kukkunud maiustus – maksimaalselt viie sekundiga, muidu pole see enam söödav. Aga kas pidev sisu tootmine mistahes meediakanalis müüb isegi siis, kui see pole eriti asjakohane?
Ma säästan su aega sellele küsimusele vastuse otsimisega. See vastus on kindel ei. Põhjus on ka lihtsamast lihtsam – kui ma kirjutan halva teksti, siis sa ei taha/ei viitsi seda lugeda, eks? Kui ma nüüd kirjutan seda sama halba teksti regulaarselt iga esmaspäev, kolmapäev ja reede, ei taha sa seda ilmselt ikka veel lugeda. Lisaks olen ma muutunud sinu jaoks hirmus tüütuks.
Aga milline on siis (hea) sisuturundus? Esimese asjana tuleks aru saada, et sisuturundus ei ole ühekordne tegevus, vaid järjepidev, strateegiliselt läbimõeldud protsess, mille sisu peab andma sihtgrupile mingi väärtuse. Eesmärk on tekitada oma publikus sinu ettevõtte vastu huvi ja nendega pisut kurameerida, mitte kohe midagi müüma hakata. Sa otsid ju pikaajalist suhet ja nagu iga uue suhte alguses, kehtib ka siin sama põhimõte – kõigepealt tuleb üksteisega rohkem tutvuda ja teha vähemalt kolm deiti, enne kui asjaga tõsisemalt edasi lähed. Aga pea meeles, et huvi tuleb äratada juba esimesel korral, muidu teisi deite ei järgne. Seega pane oma sisu publiku jaoks huvitavasse konteksti ja oled juba hea esmamulje jätnud.
Et minu jutul oleks rohkem kaalu, istusin selle teema jaoks meie strateegi Margoga korraks maha ja kuulasin, mis tema 23 aastat kogemust meedia- ja reklaamivallas talle sisuturunduse kohta näidanud on. Arutlesime koos erinevate punktide ja heade-halbade näidete üle ning oma märkmetele hiljem otsa vaadates sain aru, et selleks, et alustada oma sisuturunduse strateegia loomist, tuleks enne mõelda sellistele küsimustele:
- Kui sul oleks oma ettevõtte/brändi tutvustamiseks ainult üks lihtlause, siis milline see oleks?
- Milliste märksõnadega minu toode/teenus seostub?
- Millisesse konteksti minu toode/teenus/bränd sobitub?
- Millist sisu ja millal on mõtet sotsiaalmeedias postitada?
- Kuidas tekitada vajadus sinu toote/teenuse järele, vastavalt hetkeolukorrale?
- Kuidas astuda oma publikuga dialoogi, mitte edastada staatilist sisu?
Kui sa oskad nendele küsimustele vastata ja eelnevaid punkte sihikindlalt jälgida, sünnib sinu paarist deidist tõenäoliselt õitsev ja pikaajaline suhe.