
Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat.
Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist.
1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone.
Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid.
Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid:
Flixel
Animoto
Diptic
Adobe Post
Boomerang (Instagram)
2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”.
Vaata siit.
3. Facebook messenger ettevõtetele võimaldab viia kasutajatoe uuele tasemele. Näiteks saavad kliendid kasutada messengeri, et kodulehel lisaküsimusi esitada või tellimuse teekonda jälgida. Hetkel on võimalus saadaval vaid valitud USA firmadele, kuid end huvitatute nimekirja võib lisada siin.
4. Tulevikus plaanib Facebook hakata pakkuma tekstipõhise virtuaalse assistendi teenust. Sisuliselt on tegemist millegi Siri taolisega, mis aitab sul näiteks naise sünnipäeva meeles pidada või restorani lauda broneerida. Eriliseks teeb assistendi asjaolu, et tõenäoliselt on seal osaliselt mängus ka inimese käsi, ehk et vastused ei tugine vaid tehisintelligentsil. Loe siit.
5. Lähiajal on muutumas Facebooki algoritm, mille alusel selgub kas postitusi näidatakse konkreetse kasutaja uudisvoos ja mitmendale kohale nad järjekorras positsioneeruvad. Uus algoritm võtab lisaks postituse kaasatusele (like, share, comment) arvesse ka seda, kuidas kasutajad postituse relevantsust ja väärtust hindavad (Facebook teeb kasutajate seas aeg-ajalt küsitlusi). Uuenduse tulemusena võivad oma orgaanilises katvuses näha langust need fännilehed, mis kunstlikult üritavad fännide kaasatust tõsta, näiteks “vajuta like kui oled tsitaadiga nõus” tüüpi postitused. Sellest võita võivad lehed, mis ei ürita Facebookis skeemitada ja postitavad reaalselt huvitavaid ja kasulikke postitusi. Lähemalt vaata siit.
6. Eelnevalt mainitud uuenduse valguses on kasulik proovida Facebooki uut võimalust, millega oma fännilehe postitusi eelistatud sihtrühmale sihtida.
Sisuliselt tähendab see, et saad valida, millisele sihtrühmale konkreetseid postitusi eelisjärjekorras näidatakse. Tähele tasuks panna, et see ei ole sama nagu ammu loodud funktsioon sihtida postitusi vaid kindlale sihtrühmale. Praeguse uuendusega saavad postitust näha ka sihtrühma mittekuuluvad inimesed, kuid eelisjärjekorras on valitud sihtrühma liikmed.Orgaanilist katvust ei pidavat see uus võimalus mõjutama. Pigem tõstab ee kaasatust, kuna õige sihtimise korral kõnetavad postitused kasutajaid rohkem.
Kõige suurem kasu on sellest brändidel, kellel on mitu sihtrühmagruppi. Nüüd on neil natuke rohkem kontrolli oma postituse leviku üle. Lisaboonusena saab näha statistikat, kuidas ühe või teise huviala inimesed postitust klikivad. Kui seda järjepidevalt kasutada, on see väärtuslikuks infoallikaks, millest just sinu lehe fännid huvituvad.
Täpsema sihtimise kasutamiseks tuleb Facebookis Audience optimization seadistada. Õpetuse ja rohkem infot leiab siit.
7. Facebooki reklamiformaatide osas on samuti mõned hiljutised uuendused. Näiteks võib üles seada spetsiaalse reklaami, mille eesmärk on koguda e-maili-aadresse, et oma uudiskirja saajate ringi suurendada. See toimib nii, et juba reklaami kujunduses on e-maili lahter, mille Facebook täidab automaatselt kasutaja eest. Kasutajal on seega ülimugav paari klikiga pakkumine vastu võtta ja end e-maili listi lisada.
Valikus võib lisaks olla ka muid andmed nagu nimi, aadress, telefoninumber, perekonnaseis ja muu, mida Facebook sinu kohta teab. Lisaks on võimalus seadistada ka kuni kolm enda valitud välja. Siinkohal ei tasu andmete kogumisega hulluks minna, sest mida rohkem küsid, seda väiksem hulk inimesi on nõus vastama. Less is more.
Hetkel toimib see vaid mobiilireklaamides ja on üles seatav Power-editorist. Suure täenäosusega tuleb see varsti ka desktop-reklaamide valikute hulka ning ka tavalisse reklaamihaldurisse. Loe lähemalt siit.
Nõuanne: kui soovid kõige uuemad reklaamivõimalusi esimesena proovida, kasuta Power editori reklaamide haldamiseks. See on mõeldud veidi edasijõudnumale reklaamijale ja võib esmapilgul veidi harjumist vajada. Samas meeldib Facebookile uued asjad kõigepealt seal avalikuks muuta.
Teine suhteliselt uus reklaamivõimalus luua oma piltidest videoklippe. Facebook slideshow video tegemiseks piisab 3-7 pildist ja ülejäänud teeb Facebook.
See on väga mugav neile, kes tahavad luua liikuvat pilti, kuid ei raatsi video tootmisele liigselt ressursse kulutada. Rohkem infot leiab siit.
8. Video on Facebookis ilma tegemas ka otseülekannete vallas. Nimelt on Facebook järk-järgult muutmas kõigile võimalikuks live-video edastamise läbi Facebook rakenduse. Facebook-live oli alguses kättesaadav vaid kuulsustele, kuid nüüd on see lisa tulemas kõigile profiilidele.
Kasutusvõimalusi on päris mitmeid – eksklusiivsuse pakkumine, lavatagused kaadrid, intervjuud, tootetutvustused, how-to videod jne.
Uuri lähemalt siit.
9. Kohalikele äridele võiks huvi pakkuda Facebooki kataloog, mille abil saad otsida soovitud asukohas pesitsevaid parimad juuksureid, kohvikud, poode…
Info, kuidas ennast nimekirja lisada ja mõned nõuanded leiab siit.