Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 miljonit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).

 

1. Target users for ads based on their activity

Instagramis on nüüd võimalik lisada reklaame, mis on sihitud inimestele, kes on juba sinu Instagrami kontol aktiivsust üles näidanud – näiteks külastanud ettevõtte profiili, saatnud direct message, vaadanud videot, kommenteerinud, like’nud või save’nud postitust. Siinkohal saab valida ka kindla ajavahemiku, millal ta seda teinud on.

 

Screen-Shot-2017-08-17-at-1.58.30-AM

credit: AdEspresso

 

2. Banned hashtags

Kas teadsid, et kui kasutada oma pildi all keelatud hashtag’i, siis muutuvad ka kõik ülejäänud pildi all olevad hashtag’id tühisteks ja kaotavad nähtavuse. Võiks arvata, et keelatud hashtag’ide alla kuuluvaid vaid pornograafilise alatooniga sõnumid, kuid tegelikult see nii ei ole. Peamiselt on keelatud need hashtag’id, mille kasutamist võib seostada spämmiga – mingit kindlat loogikat keelatud hashtag’ide taga Instagrami poolt avalikustatud ei ole. Keelatud hashtagide alla kuuluvad näiteks: #todayimwearing, #tanlines, #boho, #elevator, #skype, #curvy, #snapchat, #easter jne.

 

IMG_5719

credit: Instagram

 

3. Broadcasting

Instagram Live Stories funktsioon oli selle aasta alguses kuum teema, kuid praeguseks on selle kasutus väga madal ja Instagram katsetab pidevalt uusi funktsioone, mille abil live’e populaarsemaks muuta. Alguses lisati võimalus salvestada live enda camera roll’ile, see aga endaga suurt muutust kaasa ei toonud. Hetkel katsetab Instagram uuendust, mis teeb võimalikuks live ajal vaatajatega broadcast’ida ning seeläbi ka live intervjuusid teha.

 

Screen-Shot-2017-08-17-at-2.29.37-AM-1024x591

credit: AdEspresso
4. Instagram boost

Üks hea uudis kõikidele turundajatele on see, et nüüdsest jääb Instagram sponsored post’idele engagement külge ehk like’d ja kommentaarid ei kao ära, vaid jäävad feed’il olevale pildile. Lisaks saab pildi alt kohe ka reklaami tulemusi vaadata ning analüüsida.

 

IMG_5720 credit: Instagram

 

5. Branded content tagging

Juba pikalt on vaevanud kõikide Instagrami kasutajate päid küsimus, kuidas eristada influencer’ite soovitusi reklaamidest. Küll on proovitud sellele probleemile lahendust leida näiteks hashtag #ad abil või lihtsalt postituse alla “sponsored by” kirjutades, aga nüüd on Instagram valmis meisterdanud kõigile üheselt mõistetava lahenduse. “Branded content Tagging” on võimalus influencer’itel täägida oma pildile ettevõtte, kellega (rahalises) koostöös see postitus on sündinud. See lahendus aitab lihtsasti eristada reklaami mitte reklaamist ja muudab läbi selle Instagrami palju puhtamaks, selgemaks ja läbipaistavamaks. “Branded content Tagging” võimalus on saadaval nii postitustele kui ka Story’dele. Hetkel on see saadaval vaid suurematel kasutajatel, kuid loodetavasti on juba õige pea ka meie influencer‘itel ja ettevõtetel lootust sellega tutvust teha!

 

IMG_5946

credit: Instagram

 

6. 10K swipe up option

Vähemalt iga veebipoe, blogi ja ajakirja (ning soovituslikult ka kõikide teiste) Instagrami kasutajate eesmärk võiks nüüdsest olla 10 000 followeri, sest just selle arvuga on võimalik Instagram Stories “swipe up” võimalus. “Swipe up” on ideaalne viis juhtida potentsiaalseid kliente oma veebipoodi ning seeläbi suunata neid ostu sooritama. Instagrami keskkond on loodud inspireerima ning kui suudad kedagi oma Story’ga inspireerida, siis on “swipe up” peaaegu garanteeritud!

 

IMG_5957

credit: Instagram

humor
Miks nalja tehakse? Sellele küsimusele vastamiseks läheme evolutsioonis veidi tagasi. Miks primaadid üksteiselt kirpe ja täisid korjavad? Ühe teadusliku teooria järgi parandatakse selle tegevuse abil oma sotsiaalset staatust. Inimeste maailmas on see umbes nagu small talk. See soosib üksteisega tutvumist ja näiteks sotsiaalses hierarhias kõrgemal pulgal asuva primaadi poolehoiu võitmist. Huumori kasutamisega on sama lugu. See on sotsiaalsel eesmärgil. Eelistatakse ju sellise kaaslase seltskonda, kes on ilus, tark ja vaimukas. Need omadused soosivad positiivsete suhete ja suhtluse tekkimist. Ja reklaamsõnum jääb paremini meelde, kui selle edastamisel apelleeritakse positiivsetele emotsioonidele. Hea nalja tegemine on aga keeruline, sest nii palju kui on… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: ARVAMUS: Telereklaam jääb!

19/05/2016
shutterstock_208318336
Viimasel ajal olen nii mitmeltki tuttavalt kuulnud, et kuna nad televiisorit enam ei vaata, näib telereklaami olemus täiesti mõttetu. Lükkan selle väite ümber. Ajad, mil tuli punkt kell 19:05 televiisori ette tormata, sest algas Santa Barbara või mõni muu ajusurm, on ehk tõesti läbi. Iroonilisel kombel tuleb seda teha ainult eeldatavalt haritumal vaatajaskonnal, kes Foorumi või mõne muu sarnase saate ja selle osaliselt põneva Twitteri-voo järgi janunevad. Aga seda ainult põhjusel, et kui mõni poliitik miskit intrigeerivat ütleb, saad sa selle ilmselt onlines surfates teada ning kahetsed, et saadet ei vaadanud. Ka spordimaailmas pole miskit muutunud: spordimehed teevad endiselt hommikuti… View Article
13133397_1404275672931426_2932142846154974126_n
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) koostatud tabel kajastab võidetud auhindu reklaami-, disaini- ning digitaalkategooriates, mis on võidetud 2015. aasta II, III ja IV kvartalis ning lisaks 2016. aasta I kvartalis. Selle pingerea eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindadele. Meie asutaja ja loovjuht Margo Kütt kirjutas konkursitel osalemisest järgmiselt: “Imagine osaleb loovuskonkurssidel eelkõige seetõttu, et näha oma tehtud tööde taset võrreldes teiste agentuuridega. Seda nii Eestis kui välismaal. Eestis osaleme ainult Kuldmunal ja Eesti Disainiauhindadel. Välismaistest konkurssidest oleme välja valinud Golden Drumi, Golden Hammeri ja Balticbesti. Kui meie tase tõuseb, siis tulevikus osaleme ka Cannes Lionsi ja… View Article
Screen Shot 2016-04-28 at 13.42.06
See artikkel on inspireeritud Luke Sullivani raamatust “Hey Whipple Squeeze This”. Luke Sullivan on töötanud reklaami alal üle 30 aasta. Ta on olnud pikalt nii copywriter kui ka loovjuht. Raamatu nimi pärineb telereklaamist, mille eesmärgiks oli müüa tualettpaberit. Seda klippi näidati vahetpidamata ning paljude arvates oli see üks kõige tüütumaid reklaame. Ometi oli selle mõju meeletu – Whipple tualettpaberit müüdi ebanormaalselt palju, see ületas kõik müügirekordid. Keegi ei oska seletada selle klipi fenomeni, ent igal juhul jättis see oma jälje reklaamiajalukku. Laiemas haardes rääkis see raamat agentuuritööst ning andis näpunäiteid, kuidas luua originaalset ja head reklaami. Ideaalis tuleks alati mõelda… View Article
COVER?
Ühes sekundis jagatakse Snapchatis üle 8 700 pildi, ühes päevas vaadatakse üle 2 000 miljoni video ning igapäevaselt kasutab seda mobiilirakendust üle 100 miljoni inimese. Snapchati põhisihtgrupiks on 13-34 aastased noored. Arvestades neid suuri statistilisi numbreid, tundub müstilisena, et Snapchat on oma plaanide kohaselt alles tuure kogumas. Snapchat on mobiilirakendus, millega on võimalik teha ja jagada pilte ning videosid. Neid saab saata sõpradele nii privaatselt kui ka laadida oma Snapchat Storysse. Saates privaatseid pilte või videosid on igal kasutajal võimalik valida kui kaua on võimalik seda ühte kindlat pilti vaadata (1-10 sekundit), kuid üks on kindel – nii pildid kui… View Article
artikkel
Mängin sel hooajal Eesti IV jalgpalliliigas. Et minu tiim, peamiselt välismaalastest koosnev Rumori Calcio otsis pika hooaja kulude katteks särgisponsoreid, otsustasin pakkuda võimalust ka Imagine’ile, kus copywriterina töötan. Kuigi Imagine’i asutaja ja loovjuht Margo Kütt on eelkõige tuntud kui Eesti kõige kirglikum jäähokifänn, on ta ka muust spordist alati lugu pidanud ning oli panustamisega nõus. Nüüd ehib Rumori Calcio võistlusvormi rinda selgelt peasponsori Imagine’i nimi. Rumori Calcios mängib nõnda palju erinevaid rahvusi, et loetlemisel jääb isegi mõlema käe sõrmedest puudu. Esindatud on Eesti, Itaalia, Venemaa, Itaalia, Gruusia, Saksamaa, Holland, Prantsusmaa, Poola, Egiptus, Palestiina, Hispaania. Episoodiliselt on külalisesinejana käinud end näitamas… View Article
IMG_5681-Editar
So last year in October during the Imagine’s 12th birthday seminar it was announced that I was the winner of the Designer Awards 2015 which meant that I’d be rewarded for my progress as a designer in 2015 with an opportunity to work in Brazil, Sao Paulo for three weeks at Oz Designs agency! Now I’m back at home and here is a review of my stay in Brazil. Traveling to the far far away I think the first time I fully realized that I was really going was 2 days before my flight. I don’t remember being this excited… View Article
IMG_5681-Editar
Eelmise aasta oktoobris Imagine’i 12. sünnipäeva seminaril kuulutati Designer Awards 2015 võitjaks mind, mis tähendas, et Imagine saatis mind kolmeks nädalaks praktikale Brasiiliasse, Sao Paulosse, Oz Design agentuuri. Nüüd olen sealt tagasi ning heidan veidi valgust, mis tunne oli olla ja töötada teisel pool maakera. Reis Tavaliselt mul reisiärevust ei teki, kuid seekord oli kõik teisiti. Viimati olin ma nii ärevil kolm aastat tagasi enne lendu Veneetsiasse, kus viibisin kuus kuud Erasmuse programmi kaudu. Seekord pigem isegi põnevil kui ärevil. Lend oli pikk ja tuim, kuid see, mis mind ees ootas, väärinuks ka neli korda pikemat lendu. Minu kodu Brasiilias… View Article
pilt
Telereklaamis pöörame enamasti tähelepanu visuaalile. Meid lummavad kaunid vaated loodusest või inimestest, panevad ahhetama tehnoloogilised uuendused või naerutavad koomilised situatsioonid ja dialoogid. Kuid väga oluline on ka see, mida me kuuleme. Reklaamimuusikat alahinnatakse ja tihtipeale ei panda sellele rõhku, kuid õige valik võib muidu keskmise klipi või artisti muuta maailmakuulsaks. Reklaamimuusika võeti esmakordselt kasutusele 1922. aastal ühes New Yorki raadios, kuid teleklippidesse jõudis muusika alles 1955. aastal, kui Jaapani kellatootja Seikosha (praegu tuntud Seiko) oma mustvalges reklaamis jingel’it kasutas. Pop-muusika võidukäik reklaaminduses algas märksa hiljem, kuumadel 70ndatel. Tõsi, esimene superhitt kirjutati spetsiaalselt reklaami jaoks. 1971. veebruaris läks raadioeetrisse Coca-Cola tellitud… View Article
11252006_10153540937459007_2752089181171565638_o
Äsja lõppenud Dubai rahvusvahelisel reklaamifestivalil Dubai Lynx 2016 räägiti väga palju virtuaalse reaalsuse (VR ehk virtual reality) teemadel. Tõenäoliselt on VR see, millesse turundajad lähiaastatel investeerivad. Teadmata, kas see ikka on investeering või mitte. Eestis me seda niipea ei näe. Mõned üksikud innovatiivsemad ettevõtted võibolla lähevad maailma trendiga kaasa, aga mingit efekti see turunduses lähiaastatel Eestis ei anna. Mida see VR siis ikkagi tähendab? Labaselt öeldes, paned „kiivri“ pähe, milles on ekraan ja sulle kuvatakse ekraanile reaalne pilt mingist tegevusest, mis jätab sulle mulje, et sa oled selles tegevuses sees. Justkui 3D, aga selle järgmine, palju vingem versioon. Ehk sa… View Article
CcYXuVkW8AUJ5Ja
Heade filmidega on enamasti nii, et kui neile kiputakse järg tegema, kukub see välja kas kehvasti või väga kehvasti. Vähesed järjed on olnud paremad, kui esimene osa, kuid filmikriitikute arvamusele tuginedes on kõige tuntumad ehk Terminatori ja Godfatheri teised osas. Tegelikult on reklaamidega samamoodi – kui oled korra midagi väga head teinud, on sellele samaväärset järge väga raske luua. Hea näide on eelmisel aastal Cannes Lions’il võimsa tulemuse teinud Geico Unskippable. Kõik reklaamindusega kuidagi seotud olevad inimesed mäletavad klippi, kus suur bernhardiin mannekeenidena seisva perekonna nõudest spagethi bolognese’t lõhverdas. Selle reklaami meeldivus on kindlasti maitse asi, kuid kindlasti oli see… View Article
123
Eelmise aasta septembris teatas Facebooki juht Mark Zuckerberg, et tulemas on muudatused seoses “Meeldib” nupuga. Paljud ootasid ja lootsid, et uueks nupuks saab “Ei meeldi” (dislike), kuid mina arvasin, et Facebook sellise negatiivse ja halvustava nupuga välja ei tule. Ja juba kuu aega hiljem teatas Facebook, et nad on jube uue lahendusega valmis saanud ning asuvad seda testima Hispaanias ja Iirimaal. Paistab, et nende lahendus toimis kohe esimesel korral, sest alates eilsest on lahendus saadaval kõikidele Facebooki kasutajatele. Lihtsalt mine hiirega “Meeldib” nupule, oota hetk ja siis avanebki sul võimalus valida teisi emotsioone. Natuke parandamist muidugi Eesti versioon vajab, sest emotikonide… View Article
11882379_10153589445633669_4859321794435226510_o
Igasugused tabelid on sageli tõlgendamise küsimus, kuid meil on sellegipoolest hea meel tõdeda, et Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu koostatud pingereas oleme neljandal kohal. Kõnealune tabel kajastab 2015. aastal võidetud auhindu reklaami, disaini ja digitali kategooriates ning selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi. Olgu lisatud, et tabel pole Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu hinnang agentuuride loovusele, vaid see mõõdab loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust. Mõistagi pole kõik jagatavad auhinnad sama kaaluga (Cannes’ Lions on olulisem kui Kuldmuna 🙂 ) ja seetõttu on väljatöötatud punktisüsteem, millest tabeli koostamisel juhindutakse. Loovusauhindade koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt: Kuldmuna ja… View Article
Screen Shot 2016-02-17 at 13.45.25
Reklaamimaailma üldolemus ehk eesmärk müüa, on jäänud samaks, kuid pole kellelegi üllatus, et kanalite ja sõnumite mõttes on see aastatega oluliselt muutunud. Just seepärast on vahelduseks naljakas internetist surfata ja vanu reklaame otsida. Eile sattusin taas ühe artikli peale, kus oli kajastatud erinevaid printreklaame, mille avaldamist tänases maailmas paljud ette ei kujutataks. Sellega seoses meenus umbes aastatagune lugu, mil otsisime Imagine’isse assistenti. Tegime pool-huumoriga vanakooli pin-up-stiilis kuulutuse, kus otsisime kontorisse “seksikat sekretäri”. Kuulutus jõudis ka feministe koondava Facebooki-grupi seinale. Sealsed ultrad, kes rõhutades “võrdsust” ilmselt taotluslikult ürgmehe kombel neljakäpukil käivad, tõusid mõistagi tagajalgadele ja sülgasid tuld ja tõrva. Õnneks jäi… View Article