
Maailma suurima reklaamifestivali Cannes Lionsi raames toimub juba viiendat aastat kuni 28-aastaste noorte loovkoolitus Young Creative Academy. Kuigi tegu on reklaamifestivaliga, siis YCA programmi eesmärgiks ei ole õpetada tegema maailma parimaid reklaame, vaid inspireerida ja õpetada, kuidas olla maailma loovaim inimene. Ja seda ükskõik millisel erialal. Ka minul oli suur õnn olla üks 31-st valitust, kelle anti võimalus õppida reklaamimaailma elava legendi Bob Isherwoodi käe all.

Young Creative Academy klassipilt
Intensiivne 5-päevane programm oli koostatud peamiselt kolmest erinevast loengutüübist – praktilised workshopid, kus õppisime erinevaid tehnikaid loovuse vabastamiseks, privaatsed loengud, mis olid loodud vaid meie klassile ning üldised loengud Cannes Lionsi põhiprogrammis. Iga loeng jätkas oma sisult eelmist moodustades ühe pika ja progresseeruva terviku. Kokku 33-st loengust (+vabal ajal kuulatud loengutest) ammutatud info ja teadmiste läbiseedimine võtab mul kindlasti veel mitu nädalat, kuid tahaksin tuua välja kolm märksõna, mis nädala jooksul kõige rohkem läbi jooksid ja meelde jäid:
Raske töö
Ma ei näinud ühtegi esinejat, kes oleks öelnud, et tema edu kukkus talle lihtsalt sülle. Selleks, et jõuda tippu tuleb teha tööd. Ja töö tegemine ei tähenda vaid pikki tunde kontoris, vaid sinna alla kuulub ka töö iseendaga. Et saada parimaks, peab inimene endaga ise pidevalt tööd tegema.
Õige eesmärk
Mitme kõneleja sõnavõttudest jäi kõrvu kõlama sõnum, et tänapäeval ei tee noored reklaame õigetel eesmärkidel. Reklaame tehakse suure palga, kuldsete lõvide või hoopis tiitli “Loovjuht” pärast. Kui need on sinu ainukesed eesmärgid, siis sa võid need ka saavutada, kuid need saavutused on lühiajalised. Kui võtta endale aga eesmärgiks teha maailma parimaid reklaame sellepärast, et see on sinu kirg, siis on kõik elltoodud ja palju muud lihtsalt selle töö loomulik osa (loodetavasti).
Autentsus
Viimasena ja kõige tähtsamana jäi mulle meelde aga sõna autentsus. Selleks, et olla loov, tuleb jääda alati iseendaks ja teha seda, mis on sinu arvates õige. Kerge öelda, kuid nagu ka enamus esinejaid tunnistasid – meeletult raske teostada. Meie elus on tuhandeid asju, mis meid piiravad ja vormivad: inimesed meie ümber, meisse kodeeritud ühiskonna normid jne. Kuid kui suudad nendest piirangustest kasvõi 30 sekundiks vabaks murda, oled sa võimeline looma ükskõik mida.
Nagu eespool mainisin, siis uusi teadmisi ammutasin hulgaliselt ja nüüd on vaja see infohulk rahulikult enda jaoks läbi seedida ja leida viis kuidas õpitut maksimaalselt tööl ära kasutada. Kindlasti võin aga öelda seda, et minu jaoks oli YCA unustamatu elamus, läbi mille leidsin endale 30 uut tuttavat 21-st riigist, motivatsiooni enda arendamiseks ning inspiratsiooni teha veelgi paremaid reklaame!
- Busta Rhymes ja Mary Lee Copeland
- Ryan Seacrest ja Bob Isherwood
- Mark van den Heijden ja Young Creative Academy klass
- Lucy Hockings, BBC
- Marilyn Manson (parempoolne must täpp valgel tugitoolil)
- Jeff Goodby
- The Pop Up Agency workshop