Cannes Lions oli tänavu erakordselt suurejooneline. Kokku külastas festivali 13 500 delegaati, kellele esines enam kui pooltuhat oma ala tippu. Ettekannetega astusid üles reklaamitegijad, arendajad, meelelahutajat jt.

Kuid seminaride kõrval olid kõige olulisemad auhinnad. Kokku esitati kõikide kategooriate peale kokku 37 500 tööd ligi sajast erinevast riigist. Jagati sadu lõvisid. Ainuüksi viimasel päeval, mil pärjatud said filmikategooriad, leidis omaniku 101 kuldset, hõbedast või pronksist lõvikujukest. Sel aastal oli kavas ka täiesti uus kategooria Glass (“muutuste” kategooria, mis peaks rõhutama naiste ja meeste võrdsust) kõigi oma alakategooriatega. Nagu väga paljud festivali kokkuvõtvad artiklid on kirjutanud: nii suur hulk kategooriaid oli lausa väsitav.

Et kõvemad agentuurid noppisid kümneid ja kümneid auhindu, oli täiesti tavaline nähtus. Enim tooni andsid USA agentuurid. New York on linn, mis kunagi ei maga, kuid näib, et ka sealsed reklaamitegijad ei maga kunagi. Aasta agentuuriks valiti R/GA (New York), kellele järgnesid Grey (New York) ning Ogilvy Brasil (Sao Paolo).

Enne, kui toon välja mõned väärikamate kategooriate võitjad – mõned on meie blogist varem läbi käinud, enamus mitte – märgin ära mõned huvitavamad faktid Cannes Lions 2015 kohta.

  • Vägagi mitme eksperdi sõnul oli sel aastal ennustamine tänamatu töö, kuna polnud ühtegi superhitti.
  • Kanada võitis läbi aegade esimese Titanium lõvi. Titaniumi kategooria antakse aasta kõige tugevamale projektile hoolimata kategooriast.
  • Eelmisel aastal platsi puhtaks löönud Volvo Trucksi “Van Damme kampaania” oli nii kõva, et võitis lõvi ka aasta hiljem ehk tänavu kategoorias “Loovuse efektiivsus”.
  • Eelmisel aastal täiesti ületamatuks sotsiaalmeediahitiks kujunenud #IceBucketChallenge noppis seitse lõvi, neist kaks kuldset.
  • Cannes Lionsi kõige suuremad staarid on vähemalt seni anonüümseks jäänud. Nimelt otsustas üks paar vastu hommikut festivali peahoone punasel vaibal seksida, mis mõistagi ei jäänud linna külalistele märkamatuks. Postitatud pilt noortest kangelastest kujunes sotsiaalmeedia-viraliks.

Aga nüüd asjast.

TITANUM GRAND PRIX

Kõige-kõigema kategooria Grand Prix võidutöö on ehe tõestus sellest, et eelarve suurus pole alati oluline. Ülilihtne lahendus, ülisuur tähelepanu.

Agentuur: Crispin Porter & Bogusky (Colorado, USA)

FILMI GRAND PRIX

Filmi kategoorias anti välja kaks Grand Prix-d. Üks nn ilusale, teine humoorikale lahendusele. Kõik on tasakaalus.

Agentuur: The Martin Agency (Virginia, USA)

Agentuur: F/Nazca Saatchi & Saatchi (Sao Paolo)

RAADIO GRAND PRIX

Berliini müüri langemise aastapäevale pühendatud raadioklipp tõi mälestused kõige ehedamal kujul kuulaja kõrvu.

KÜBER GRAND PRIX

Spordirõivaste tootja Under Armor kaasas tuntud naised, et öelda üheskoos: naised on täpselt samasugused sportlased nagu mehedki. Pole tähtis, mida teised ütlevad, vaid millesse sa usud.


Agentuur: Droga 5 (New York, USA)

DISAINI GRAND PRIX

Inimhelkurite-lahendus aitab säästa ratturite elusid. Cool lahendus ja cool promo. Kusjuures, sama projekt võitis GP ka promo kategoorias.

MEEDIA GRAND PRIX

Aplikatsiooniga koduvägivalla vastu.

Agentuur: Y&R Istanbul (Türgi)

PR GRAND PRIX

“Sa viskad nagu tüdruk!” Kas see peaks olema solvang?

Agentuur: Leo Burnett Toronto (Kanada)

Kliki siia, et vaadata kõiki lõvivõitjaid!

ffdfeba6ec0b1d5d856c754a615b0eae
2016. aasta kevadel, kui Instagram teatas, et ei lähe enam edasi kronoloogilises järjekorras piltide feediga, olid paljud Instagrami kasutajad selle otsuse üle tõredad ning selle muutmiseks koguti 24h jooksul üle 70 000 allkirja. Kuid see ei takistanud Instagramil oma otsususele kindlaks jäämast. Instagram põhjendas otsust kasutajate arvu ja engagement’i tõusuga. Hetke seisuga ei jõua ~70% jälgitavate kasutajate postitustest feedile – miks see nii on ja kuidas olla Instagrami poolt soositud ja töötada algoritmiga kooskõlas? Instagrami algoritmi loogika baseerub ideel, et kasutajani jõuaksid täpselt need postitused, mis teda potentsiaalselt kõige rohkem huvitavad. Näiteks kui kasutaja on like’nud mitmeid reisipilte, siis tema feed’ile ilmub ka tulevikus… View Article
humor
Miks nalja tehakse? Sellele küsimusele vastamiseks läheme evolutsioonis veidi tagasi. Miks primaadid üksteiselt kirpe ja täisid korjavad? Ühe teadusliku teooria järgi parandatakse selle tegevuse abil oma sotsiaalset staatust. Inimeste maailmas on see umbes nagu small talk. See soosib üksteisega tutvumist ja näiteks sotsiaalses hierarhias kõrgemal pulgal asuva primaadi poolehoiu võitmist. Huumori kasutamisega on sama lugu. See on sotsiaalsel eesmärgil. Eelistatakse ju sellise kaaslase seltskonda, kes on ilus, tark ja vaimukas. Need omadused soosivad positiivsete suhete ja suhtluse tekkimist. Ja reklaamsõnum jääb paremini meelde, kui selle edastamisel apelleeritakse positiivsetele emotsioonidele. Hea nalja tegemine on aga keeruline, sest nii palju kui on… View Article
handy-awards-hed-2016
Olles loovinimene, tuleb sul tihti mõelda ideid üksi. See aga tähendab, et sa ei saa loota meeskonna poolt tulevale kriitikale, erineva nurga alt tulevatele ideedele ja tiimis tekkivale sünergiale. Sa oled täiesti üksi. Mida sa teed? Sa masturbrainid.
craft-fig
Pole hullu. Mina ka tegelikult ei teadnud. Asi ei ole selles, et sina või mina oleksime lollid. Asi on selles, et meediakanalites on sisuturunduse kontseptsiooni tihti valesti mõistetud. Sisuturundus ei ole üks kommertsartikkel uudisteportaalis või lühike müügisõnum ettevõtte sotsiaalmeedia kontol. Sisuturundus ei ole ka iganädalased lühikesed müügisõnumid kellegi sotsiaalmeedia kontol. Praeguses digi-põhises maailmas on kõik inimesed justkui individuaalsed meediaettevõtted, vahendades oma Facebooki seinal pidevalt uut informatsiooni. Meie rusikareegel info tarbimiseks tundub olevat, et see tuleb üles korjata sama kiiresti kui põrandale kukkunud maiustus – maksimaalselt viie sekundiga, muidu pole see enam söödav. Aga kas pidev sisu tootmine mistahes meediakanalis müüb… View Article
Screen Shot 2017-09-07 at 15.56.33
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 millionit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
HCHD9270
Juba kolmandat aastat järjest, saadab Imagine aastaga enim silma jäänud disaineri Lõuna-Ameerika sõprusagentuuri komeks nädalaks praktikale uusi oskusi ja kogemusi omandama. Selleks õnnelikuks disaineriks oli see aasta meie kahekordne tiitlivõitja Kristiina Randrüüt.
I+could+use+the+protein+_6e140685eaee6f63b41af5335954ebac
Millest sõltub hea tiimitöö? Sõltub see suurest kogemustepagasist, vanuste erinevustest /sarnasusest või hoopis kollektiivi kuuluvate inimeste iseloomudest? Usun, et iga eelnevalt nimetatud faktor on hästi toimivas kollektiivis oluline, kuid üks olulisemaid on meeskonna omavaheline kommunikatsioon. Iga kollektiivi kiirus, efektiivsus ja töökvaliteet sõltub eeskätt nende kommunikatsioonioskusest. Parimad grupid suudavad üksteise mõttekäike ette aimata juba poole lause pealt ja esitatavat ideed hetkega mõista. Sellisel tasemel vilumus saavutatakse tihti pika koostöö tulemusel aga harvem ka kohese “klapi” olemasolul. Aga mida teha kui teineteise mõistmine ei ole kerge tulema, projektijuht ei mõista disaineri ettepanekuid, copywriter kirjutab liiga segaselt ning loovjuht lihtsalt ei suuda oma… View Article
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
1
Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded: INIMESTE PILDISTAMINE Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni… View Article
image1
Tänasest on võimalik ka Eestis kasutada Instagram live-ülekandeid. Instagrami rakenduses ilmuvad live-ülekanded kohe Instagram Stories ette ning kõik need, kes jälgivad live-ülekande tegijat saavad koheselt Instagramilt ka push notificationi, mis kutsub rakendust avama ja live jälgima.
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.