Sel aastal olin Cannesis esimest korda täisnädala ehk 7 päeva. Lisaks sellele käisin samal ajal teist nädalat koolis (Berlin School of Creative Leadership programm Cannes Creative Leaders), mis toimus Cannesi reklaamifestivaliga samas majas. Sain seetõttu osa võtta väga paljudest loengutest – täpsemalt osalesin 47 loengus ehk keskmiselt 7 loengul päevas. Kohati tundus juba, et olen täielik nohik, aga nii põnev, hariv ja inspireeriv oli see kõik, mis ma seekord Cannesist sain, et ei saanud muuga kui enda harimisega tegeleda.

11707683_10206010603558116_4126277218174119179_n-1Seekord räägiti väga palju sellest, et reklaamitööstuses seisavad ees suured muutused ja me peame muutuma. Üks asi, millega ma täielikult nõustuda ei taha, sest muutus on evolutsiooni täiesti normaalne osa ja see puudutab ka reklaamitööstust. On täiesti loomulik, kui digitaaltehnoloogia vallutab maailma, siis reklaamitööstus saab sellest väga palju mõjutatud ja see ongi normaalne. Kes sellega kohanduvad, jäävad ellu ja teenivad palju raha, kes mitte, need kaovad. Aga muutus muutuse pärast ei ole põhjus. Pigem me muutume, sest me areneme. Areneme, sest maailm areneb. Tehnoloogia areneb. Ja uued arengud vajavad uusi ideid ning uusi loovaid lahendusi – täiesti uutele meediakanalitele.

Tundub, et suured rahvusvahelised ketid on hädas ja seda tunnistas ka WPP juht Sir Martin Sorrell, kellega mul õnnestus paar sõna silmast silma juttu ajada. Ta ütles, et ligi 70% kettagentuuridest ei tea, kuidas digitaalreklaami traditsioonilise reklaamiagentuuri mudeliga integreerida ja seetõttu ostetaksegi paljud väikesed digiagentuurid suurte agentuuride poolt ära. Lisaks on ketiagentuurid ärevad, kuna sõltumatud agentuurid on muutunud tugevaks ja suudavad suuri rahvusvahelisi brände väga hästi teenindada.

11377114_10153479329057728_720710760267761206_nMõned tähelepanekud, mis Cannesis sai kõrva taha pandud:

• Sotsiaalmeedia, nagu me seda täna teame, kaob järgmise kümne aasta jooksul. Selle asemele tekib täiesti uus meediavorm. Sotsiaalmeedia poeb aga meile „naha alla“;
• Järjest olulisemaks muutuvad ostuotsuste tegemisel sõprade-tuttavate soovitused, ainult, et peatselt saab ostu sooritada jagatud pildilt või videolt, mitte enam jagatud e-poe lingilt;
Content‘i hakkab looma tavaline inimene, mitte meediakanal ehk ajakirjandus nagu me teda praegu teame, muutub totaalselt;
• Rohkem AI-d (artificial intelligence ehk tehisintelligent) kaasatakse sotsiaalmeediasse, kes õpivad iga kasutajat paremini tundma ja saavad talle pakkuda vaid teda huvitavat sisu ja sellega ka teda huvitavaid tooteid ja teenuseid;
• Uuringute ülesehitused muutuvad, et inimesed ei vastaks emotsioonidest lähtuvalt või irratsionaalselt ja selle tulemusel saavad turundajad valed lähteandmed. Näiteks võidab Pepsi pimetestides peaaegu alati Coca-Colat, aga kui küsitakse, kumba toodet eelistatakse, siis on vastuseks alati Coca-Cola;
Storytelling muutub järjest olulisemaks, et inimestele bränd mällu „kirjutada“;
• Selleks, et teha suuri asju, ei ole vaja suuri eelarveid. Vaja on olla loov;
• Meie sihtgrupiks on järjest rohkem Generation Edge (sündinud 1995 ja hiljem), kelle jaoks digitaalmaailm on kui eluks vajalik hapnik. Nemad ei saanud Googlet ja Facebooki uue meediakanalina. Neil oli Google ja Facebook olemas sisuliselt sünni hetkel. Nad on 24/7 digitaliseeritud ja ühenduses. Nad tahavad olla sõltumatud ja neile meeldib kui neil on virtuaalne kontroll oma asjade üle. Aga nad on generatsioon, keda esilehest kaugemale viia on väga keeruline. Kuid kui on hea sisu, siis nende generatsioon on valmis selle eest ka maksma;
Underground kultuur on surnud. Kõik, mis sa täna teed, jõuab varem või hiljem avalikkuseni ehk massideni;
• Kuulsaks ja rikkaks võivad saada kõik. Heaks näiteks on Kim Kardashian;
• 90% reklaamijaid ei saa aru naiste vajadustest ja suunavad oma sõnumid naistele väga mehelikus võtmes, kuna 90% copywriteritest on mehed;
• Kui sul on üks toode, siis kuidas teha nii, et see toode oleks pidevalt atraktiivne. Hea näide on Heineken, kellel on üle 100 aasta olnud vaid üks õllemark, aga nad on suutnud oma ühe õllega müüa palju rohkem kui enamus nende konkurente;
• Pole oluline, et inimesed su brändi meelde jätavad. Oluline on, et nad seda teistega jagavad;
• Lihtsad asjad müüvad endiselt. Aga ei tohi segi ajada, et lihtsus ei ole alati minimalism ja minimalism ei ole alati lihtsus.

Tegelikult võiks kõigest Cannesis kuuldust, nähtust ja kirja pandust kirjutada terve raamatu, aga siinkohal panen sellele kõigele punkti. Pigem kutsuks teid kõiki augustis külla ja räägiks juba silmast silma kõigest sellest, mis trendid meid lähiajal mõjutavad ja mis meid ees ootab. Täpsema kuupäeva saadame juuli lõpus-augusti alguses kõigile Imagine klientidele meilitsi. Kes ei ole klient, aga soovib osaleda, kirjutage mulle! Lisan kutse listi ja olete teretulnud.

Seniks aga kena suve ja edukat valmistumist sügishooajaks!

Margo Kütt
Imagine asutaja ja loovjuht

I+could+use+the+protein+_6e140685eaee6f63b41af5335954ebac
Millest sõltub hea tiimitöö? Sõltub see suurest kogemustepagasist, vanuste erinevustest /sarnasusest või hoopis kollektiivi kuuluvate inimeste iseloomudest? Usun, et iga eelnevalt nimetatud faktor on hästi toimivas kollektiivis oluline, kuid üks olulisemaid on meeskonna omavaheline kommunikatsioon. Iga kollektiivi kiirus, efektiivsus ja töökvaliteet sõltub eeskätt nende kommunikatsioonioskusest. Parimad grupid suudavad üksteise mõttekäike ette aimata juba poole lause pealt ja esitatavat ideed hetkega mõista. Sellisel tasemel vilumus saavutatakse tihti pika koostöö tulemusel aga harvem ka kohese “klapi” olemasolul. Aga mida teha kui teineteise mõistmine ei ole kerge tulema, projektijuht ei mõista disaineri ettepanekuid, copywriter kirjutab liiga segaselt ning loovjuht lihtsalt ei suuda oma… View Article
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
1
Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded: INIMESTE PILDISTAMINE Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni… View Article
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
Kategooriad
Hoiatus: eesolev postitus võib muuta teid kergelt filosoofiliseks ning tekitada elumuutvaid mõtteid.  Elame ajastul, mil inimene on aru saanud, et kõige väärtuslikum resurss maamuna peal on aeg. Aeg on ainus vahend, mida me ei saa juurde teenida, osta ega tekitada. Kogu maailm on üles ehitatud just sellele, et see kõige väärtuslikum resurss saaks ära kasutatud võimalikult efektiivselt. Kuigi igaüks ei pruugi seda endale teadlikult tunnistada, sunnib keskkond meid kohanema kiireltareneva eluga ning selle tempoga. Sisuliselt tunneme me tänu tehnoloogia arengule, et jõuame iga saabuva päevaga üha rohkem korda saata. Öeldakse, et mida rohkem teed, seda rohkem jõuad. Inimese iseloom on… View Article
90FE40DD-137C-4761-B960-BA2535D30AC6
Kui suurem osa maale on niikuinii netis üleval ja Pokemon Go on populaarsem kui Facebook, siis kuidas peaks maailmas turundama midagi statsionaarset, vana ja originaalset? Järgnevalt paneme luubi alla Eesti ja välismaa muuseumid ning vaatame, kuidas on müüdud uut ja vana. Mida teeb Eesti? Eesti Kunstimuuseumi alla kuulub viis erinevat muuseumi: KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Mikkeli Muuseum, Niguliste Muuseum ja Adamson – Ericu isikumuuseum. Kõik need viis muuseumi on erineva identiteediga. KUMU on viiest uusim ja parim näide ühest korralikust kunstimuuseumi identiteedist. Ta on Eesti Kunstimuuseumitest ainsana esindatud kõigis enimkasutatud sotsiaalmeedia kanalis. Postitused on tihedad nii KUMU enda kui ka külastajate… View Article
mõjuta ja mõista teiste otsuseid
Daniel Kahnemani raamat “Kiire ja aeglane mõtlemine” on kasulik lugemine igaühele, sest aitab mõista, kuidas inimese aju töötab. Kui mõistad, miks ja kuidas teised inimesed otsuseid langetavad, on seda nii töö- kui eraelus võimalik enda kasuks rakendada. Turunduse aspektist aitavad need teadmised kirjutada veenvamaid sõnumeid ja luua strateegiaid, mis alateadlikult tarbijat tootest/teenusest huvituma panevad. Raamatu järgi põhinevad inimese otsused kahel süsteemil. Tähele tasuks panna, et need ei ole ajus 2 eraldi eristatavat piirkonda, vaid pigem abstraktsed süsteemid mõistmaks aju tööd. Esimesse süsteemi kuuluvad kaasasündinud oskused, mis põhinevad suuresti instinktidel ja refleksidel. Teise süsteemi pädevusse kuuluvad tegevused, mis nõuavad teadlikku tahet… View Article
social-1206610_1280
Tegelikult oleme me Facebooki reachi varemgi oma blogis puudutanud, kuid on asju, mille puhul pole kordamine liiast. Eriti, kui numbrid on drastiliselt muutunud. SocialFlow jälgis jaanuarist maini 3000 meediaväljaande või kirjastaja Facebooki-lehte ning pehmelt öeldes oli tulemus hirmutav. Selle aja jooksul langes reach keskmiselt koguni 42%.”Selliseid numbreid vaadates pole kuidagi võimalik näha, et see kirjastajaid rõõmustada saaks. Kirjastajad siiski postitavad uudiseid, et võimalikult paljud inimesed neid näeks,” kommenteeris SocalFLow CEO Jim Anderson. Andersoni arvates on selline langus eriti tähelepanuväärne, kuna väga paljude inimeste jaoks on just Facebook muutunud esimeseks uudistekanaliks. Näiteks eelmisel aastal Pew Research Centeri poolt läbi viidud uuringust… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: ARVAMUS: Telereklaam jääb!

19/05/2016
shutterstock_208318336
Viimasel ajal olen nii mitmeltki tuttavalt kuulnud, et kuna nad televiisorit enam ei vaata, näib telereklaami olemus täiesti mõttetu. Lükkan selle väite ümber. Ajad, mil tuli punkt kell 19:05 televiisori ette tormata, sest algas Santa Barbara või mõni muu ajusurm, on ehk tõesti läbi. Iroonilisel kombel tuleb seda teha ainult eeldatavalt haritumal vaatajaskonnal, kes Foorumi või mõne muu sarnase saate ja selle osaliselt põneva Twitteri-voo järgi janunevad. Aga seda ainult põhjusel, et kui mõni poliitik miskit intrigeerivat ütleb, saad sa selle ilmselt onlines surfates teada ning kahetsed, et saadet ei vaadanud. Ka spordimaailmas pole miskit muutunud: spordimehed teevad endiselt hommikuti… View Article