MUUD LOOD

Minu 2014

18/12/2014

Kui ma Otepääl 2014. aasta vastu võtsin, siis ei oleks küll osanud eluilmas arvata, et see aasta tuleb just selline. Või kes oleks? Seda, et aasta enimguugeldatu on Robin Williams? Rahu tema põrmule. Või et aasta edukaim reklaamikampaania on Jää-ämbri pähe valamine, millest enamus osa võttis, aga vähesed aru said? Las ta jääb, sellest on liiga palju räägitud. Või et taas jäävad eestlased Cannes’is tühjade pihkudega? Nojah, seda võis ju arvata, ütleb iga reklaamikauge inimene. Ja iga reklaamiinimene ütleb sedasama. Seega mõnes asjas on võhikud ja nohikud ühel meelel.

2014 jäi meelde väga positiivselt. Suur iPhone tuli müügile. Lõpuks ometi saan ma hommikul kell 6:30 avada telefonis NHLi äppi, vaadata öösel toimunud mängude kokkuvõtteid nii, et ma isegi näen mängijaid nägupidi ja saan aru, mis ekraanil toimub. Jäähokivõõras inimene võib mõelda, et täitsa sooda, aga minu jaoks on see üks osa hommikusest rituaalist. Eriti veel kui meie oma Narvast pärit Eesti poiss Leo Komarov teeb parimat hooaega maailma tugevaimas liigas. Mõned asjad muudavad inimest. Mind on armastus jäähoki vastu muutnud paremaks. Eelkõige muutnud suhtumist venelastesse. Kui Komarov on mulle oma, siis miks teised ei võiks olla? Need on omad, kes tahavad, et neid omaks võetakse. Olgu nad mis iganes rahvusest või rassist. 2014 on viinud mind sellel muutumise teel punkti, kus ma hindan enda kõrval teisi rahvusi ja teisi rasse.

2014 oli positiivsete emotsioonide aasta. Ma taaskohtasin suvel Cannes’i reklaamifestivali ajal oma hingesugulastest Lõuna-Ameerika sõpru, keda ma tegelikult nägin esimest korda kõigest aasta varem. 60-ndates aastates reklaami- ja disainigurud Brasiiliast, Argentiinast, Uruguaist ja Peruust oma tohutu loomingulise kirega inspireerisid mind rohkem kui kes iganes selle reklaamitööstuses veedetud aja jooksul ja justkui taasäratasid mu sügavast unest. Sellele taasärkamisele lisas oma panuse Cannes’i reklaamifestivalil nähtu ja kogetu, mis motiveeris kõike loodut edasi arendama teadmisega, et selja taga pole mitte juba, vaid kõigest 11 aastat Imaginet ja vähemalt 25 aastat on veel ees. Kui ma seda ise tahan. Aga ma ju tahan.

2014 koputas korraks õlale ja tuletas meelde, et prioriteedid tuleb uuesti üle vaadata ja paika sättida. Ja mõelda, mis on elus tähtis, mis mitte. Aitäh meeldetuletajale, kes iganes sa siis ka oled ja kus iganes sa ka asud. Sinust oli kasu. Teist meeldetuletust ei ole vaja teha.

2014 oli üks õnnelik aasta. Armastus püsis jätkuvalt kuum, poisid kasvasid nagu mehed muiste, Imagine kasvas tugevamaks ja inimesed, kes minuga igapäevaselt Imagines töötavad, said targemaks ja kogenumaks. Need pisiasjad teevadki õnnelikuks.

See oligi minu 2014 lühidalt ja linnulennult. Huvitav, milline tuleb 2015?

2015 saan ma 40. Nooremad kolleegid ütlevad mulle juba täna, et olen teine generatsioon. Hää on olla teisest generatsioonist, aga töötada noorte inimestega, sest minu generatsioon on targem ja elukogenum, aga samas piisavalt noor, et uute asjadega kaasa minna ja ülikiirelt areneva digitaalse maailmaga ühte jalga sammuda. Kuigi jah, mõni asi pole minu jaoks. Näiteks Tinder, mis tapab ürgse instinkti murda. Virtuaalses maailmas tähendab murdmine kahe inimese vahelist Like nupule vajutust ja juba järgmisel hetkel on need “laikijad” linade vahel. “Minu ajal” tähendas see mängu, komplimente ja vastassoo signaalide lugemisoskust. Ja ka siis ei tähendanud see veel saagi koju toomist. Mis iganes sa 2015 ette võtad, mõtle alati sellele, mis “päriselus” toimub. Kõik veel ei ole digitaalne ja mobiilne. Kuigi väga suur osa on. Sinu kliendid on päris, nad ei ole veel robotid. Sa saad neile edastada “päris” sõnumeid, olgu need digitaalsed või suusõnalised. Oluline on, et need sõnumid on ausad ja siirad.

2015 saab olema üks põnev ja väljakutseid täis aasta. Tule Imaginesse külla ja tee seda sagedamini. Räägime niisama ka juttu, mitte ainult siis kui sul on kampaaniat vaja. Tule, joome tassi teed ja sööme head snäkki ning filosofeerime kasvõi hiliste õhtutundideni välja. Ma arvan, et meil on millest rääkida.

Ahjaa veel. 2015 teen ma sinuga koos ühe või paar tööd, mis saab 2016. aastal Cannes’i reklaamifestivalil kuldse lõvi. Aga ma vajan selleks sind ja sinu toodet. Lepime siis kokku, et sinu poolt on toode ja minu poolt on tiim (ja lõvi jääb ka minule).

Mõnusat 2014. aasta lõppu ja hästi vinget 2015. aastat!

Margo Kütt
Imagine asutaja ja loovjuht

Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
90FE40DD-137C-4761-B960-BA2535D30AC6
Kui suurem osa maale on niikuinii netis üleval ja Pokemon Go on populaarsem kui Facebook, siis kuidas peaks maailmas turundama midagi statsionaarset, vana ja originaalset? Järgnevalt paneme luubi alla Eesti ja välismaa muuseumid ning vaatame, kuidas on müüdud uut ja vana. Mida teeb Eesti? Eesti Kunstimuuseumi alla kuulub viis erinevat muuseumi: KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Mikkeli Muuseum, Niguliste Muuseum ja Adamson – Ericu isikumuuseum. Kõik need viis muuseumi on erineva identiteediga. KUMU on viiest uusim ja parim näide ühest korralikust kunstimuuseumi identiteedist. Ta on Eesti Kunstimuuseumitest ainsana esindatud kõigis enimkasutatud sotsiaalmeedia kanalis. Postitused on tihedad nii KUMU enda kui ka külastajate… View Article
mõjuta ja mõista teiste otsuseid
Daniel Kahnemani raamat “Kiire ja aeglane mõtlemine” on kasulik lugemine igaühele, sest aitab mõista, kuidas inimese aju töötab. Kui mõistad, miks ja kuidas teised inimesed otsuseid langetavad, on seda nii töö- kui eraelus võimalik enda kasuks rakendada. Turunduse aspektist aitavad need teadmised kirjutada veenvamaid sõnumeid ja luua strateegiaid, mis alateadlikult tarbijat tootest/teenusest huvituma panevad. Raamatu järgi põhinevad inimese otsused kahel süsteemil. Tähele tasuks panna, et need ei ole ajus 2 eraldi eristatavat piirkonda, vaid pigem abstraktsed süsteemid mõistmaks aju tööd. Esimesse süsteemi kuuluvad kaasasündinud oskused, mis põhinevad suuresti instinktidel ja refleksidel. Teise süsteemi pädevusse kuuluvad tegevused, mis nõuavad teadlikku tahet… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: ARVAMUS: Telereklaam jääb!

19/05/2016
shutterstock_208318336
Viimasel ajal olen nii mitmeltki tuttavalt kuulnud, et kuna nad televiisorit enam ei vaata, näib telereklaami olemus täiesti mõttetu. Lükkan selle väite ümber. Ajad, mil tuli punkt kell 19:05 televiisori ette tormata, sest algas Santa Barbara või mõni muu ajusurm, on ehk tõesti läbi. Iroonilisel kombel tuleb seda teha ainult eeldatavalt haritumal vaatajaskonnal, kes Foorumi või mõne muu sarnase saate ja selle osaliselt põneva Twitteri-voo järgi janunevad. Aga seda ainult põhjusel, et kui mõni poliitik miskit intrigeerivat ütleb, saad sa selle ilmselt onlines surfates teada ning kahetsed, et saadet ei vaadanud. Ka spordimaailmas pole miskit muutunud: spordimehed teevad endiselt hommikuti… View Article
13133397_1404275672931426_2932142846154974126_n
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) koostatud tabel kajastab võidetud auhindu reklaami-, disaini- ning digitaalkategooriates, mis on võidetud 2015. aasta II, III ja IV kvartalis ning lisaks 2016. aasta I kvartalis. Selle pingerea eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindadele. Meie asutaja ja loovjuht Margo Kütt kirjutas konkursitel osalemisest järgmiselt: “Imagine osaleb loovuskonkurssidel eelkõige seetõttu, et näha oma tehtud tööde taset võrreldes teiste agentuuridega. Seda nii Eestis kui välismaal. Eestis osaleme ainult Kuldmunal ja Eesti Disainiauhindadel. Välismaistest konkurssidest oleme välja valinud Golden Drumi, Golden Hammeri ja Balticbesti. Kui meie tase tõuseb, siis tulevikus osaleme ka Cannes Lionsi ja… View Article
Screen Shot 2016-04-28 at 13.42.06
See artikkel on inspireeritud Luke Sullivani raamatust “Hey Whipple Squeeze This”. Luke Sullivan on töötanud reklaami alal üle 30 aasta. Ta on olnud pikalt nii copywriter kui ka loovjuht. Raamatu nimi pärineb telereklaamist, mille eesmärgiks oli müüa tualettpaberit. Seda klippi näidati vahetpidamata ning paljude arvates oli see üks kõige tüütumaid reklaame. Ometi oli selle mõju meeletu – Whipple tualettpaberit müüdi ebanormaalselt palju, see ületas kõik müügirekordid. Keegi ei oska seletada selle klipi fenomeni, ent igal juhul jättis see oma jälje reklaamiajalukku. Laiemas haardes rääkis see raamat agentuuritööst ning andis näpunäiteid, kuidas luua originaalset ja head reklaami. Ideaalis tuleks alati mõelda… View Article
COVER?
Ühes sekundis jagatakse Snapchatis üle 8 700 pildi, ühes päevas vaadatakse üle 2 000 miljoni video ning igapäevaselt kasutab seda mobiilirakendust üle 100 miljoni inimese. Snapchati põhisihtgrupiks on 13-34 aastased noored. Arvestades neid suuri statistilisi numbreid, tundub müstilisena, et Snapchat on oma plaanide kohaselt alles tuure kogumas. Snapchat on mobiilirakendus, millega on võimalik teha ja jagada pilte ning videosid. Neid saab saata sõpradele nii privaatselt kui ka laadida oma Snapchat Storysse. Saates privaatseid pilte või videosid on igal kasutajal võimalik valida kui kaua on võimalik seda ühte kindlat pilti vaadata (1-10 sekundit), kuid üks on kindel – nii pildid kui… View Article
IMG_5681-Editar
So last year in October during the Imagine’s 12th birthday seminar it was announced that I was the winner of the Designer Awards 2015 which meant that I’d be rewarded for my progress as a designer in 2015 with an opportunity to work in Brazil, Sao Paulo for three weeks at Oz Designs agency! Now I’m back at home and here is a review of my stay in Brazil. Traveling to the far far away I think the first time I fully realized that I was really going was 2 days before my flight. I don’t remember being this excited… View Article