Listerine’i suuvee reklaam inspireeris mind oma elulisusega. Tänaval kunagistest koolikaaslastest möödudes välditakse teineteist või tehakse nägu, nagu ei nähtaks tuttavat. Kõik elavad omas mullis. Puudub emotsioon. Listerine väga põnev lahendus tekitas emotsionaalse kontakti aga võhivõõraga. Agentuur: J.Walter Thompson (Itaalia)

Jaanuarikuisel Imagine Kick Off päeval rääkis meie loovjuht Margo, kuidas reklaamikeel võiks rohkem liikuda lugude jutustamise suunas. Jah, lihtne on võtta kuulus näitleja ja talle story taha mõelda, aga olgem ausad, mõnikord kukuvad ka need nö. “väljamõeldud” lood nii ehedad välja, et hakkad neid uskuma ja laikima ning sheerima. Davidi lugu oli hea, parema vene keele puhul olnuks see klipp minu arvates lausa super. Agentuur: Fresh Production (Venemaa)

Sa ei julge minna spordisaali, kuna oled seal “hall hiireke”. Keegi sind otseselt ei vaata, aga kõik näevad! Aga kui sa teed selle ühekorra ära siis oled meister. Tegija! Ja soovid veel ja veel ja veel. See on lugu päris elust! Tugevalt motiveeriv kampaania! Agentuur: Wieden+Kennedy (USA)

Kas võtad vastutuse näiteks Tartu mnt.-l autorongis sõites kogu rivis sõitvates autodes olevate inimeste elude eest? Janne ei suuda oodata kahte ja poolt tundi, et teada saada, kas kahe kuu pärast toimuv teatrisse mineku mõte on veel jõus? Kas on kindlasti vaja sõidu ajal sheerida Mardi Facebooki postitust ühest järjekordsest kehvasti filmitud #mehedtegidpulli videoklipist. Kindlasti mitte! Pane see telefon ära ja sõida normaalselt!
Kui peaksin ise sellise kampaania tegema, võtaksin mõne suure ühistranspordi-sõiduki ja paneks juhi sõidu ajal sõnumeid saatma. Teeksin dokumentaalfilmi, kuidas inimesed reageeriks. Agentuur: TranterGrey Media Agency (USA)

Ma armastan parfüüme. Mu buduaarilaual on seitse erinevat parfüümi, iga parfüüm erinevaks eriliseks hetkeks. Parfüümil on minu jaoks eriline tähendus. See on eneseväljendus, hetkeemotsioonid. Jah, enamus parfüümireklaame on loodud nii, et mees järgneb naisele. Või vastupidi. Esmaemotsioon, esmane kokkupuude, kirg, flirt, põgenemine, jällenägemine, mäng jne.
Parfüüm võib panna inimesi armuma. Parfüüm võib meid viia rändama ajas tagasi. Mälestustesse. Kui mina saaks teha parfüümireklaami, mängiksin emotsioonidele ja hetkeile, mis võiksid uuesti sündida, uuesti tärgata. Esimene armastus, esimesed parfüümid.

Või siis otsiksin maailma eri paikadest ülesse sama lõhna kasutavad naised/mehed ja laseks neil jutustada oma armastuse parfüümiloo. Calvin Klein “Truth” would be my love story. Siit ühed minu viimase aja kaks lemmikut.

ffdfeba6ec0b1d5d856c754a615b0eae
2016. aasta kevadel, kui Instagram teatas, et ei lähe enam edasi kronoloogilises järjekorras piltide feediga, olid paljud Instagrami kasutajad selle otsuse üle tõredad ning selle muutmiseks koguti 24h jooksul üle 70 000 allkirja. Kuid see ei takistanud Instagramil oma otsususele kindlaks jäämast. Instagram põhjendas otsust kasutajate arvu ja engagement’i tõusuga. Hetke seisuga ei jõua ~70% jälgitavate kasutajate postitustest feedile – miks see nii on ja kuidas olla Instagrami poolt soositud ja töötada algoritmiga kooskõlas? Instagrami algoritmi loogika baseerub ideel, et kasutajani jõuaksid täpselt need postitused, mis teda potentsiaalselt kõige rohkem huvitavad. Näiteks kui kasutaja on like’nud mitmeid reisipilte, siis tema feed’ile ilmub ka tulevikus… View Article
humor
Miks nalja tehakse? Sellele küsimusele vastamiseks läheme evolutsioonis veidi tagasi. Miks primaadid üksteiselt kirpe ja täisid korjavad? Ühe teadusliku teooria järgi parandatakse selle tegevuse abil oma sotsiaalset staatust. Inimeste maailmas on see umbes nagu small talk. See soosib üksteisega tutvumist ja näiteks sotsiaalses hierarhias kõrgemal pulgal asuva primaadi poolehoiu võitmist. Huumori kasutamisega on sama lugu. See on sotsiaalsel eesmärgil. Eelistatakse ju sellise kaaslase seltskonda, kes on ilus, tark ja vaimukas. Need omadused soosivad positiivsete suhete ja suhtluse tekkimist. Ja reklaamsõnum jääb paremini meelde, kui selle edastamisel apelleeritakse positiivsetele emotsioonidele. Hea nalja tegemine on aga keeruline, sest nii palju kui on… View Article
handy-awards-hed-2016
Olles loovinimene, tuleb sul tihti mõelda ideid üksi. See aga tähendab, et sa ei saa loota meeskonna poolt tulevale kriitikale, erineva nurga alt tulevatele ideedele ja tiimis tekkivale sünergiale. Sa oled täiesti üksi. Mida sa teed? Sa masturbrainid.
craft-fig
Pole hullu. Mina ka tegelikult ei teadnud. Asi ei ole selles, et sina või mina oleksime lollid. Asi on selles, et meediakanalites on sisuturunduse kontseptsiooni tihti valesti mõistetud. Sisuturundus ei ole üks kommertsartikkel uudisteportaalis või lühike müügisõnum ettevõtte sotsiaalmeedia kontol. Sisuturundus ei ole ka iganädalased lühikesed müügisõnumid kellegi sotsiaalmeedia kontol. Praeguses digi-põhises maailmas on kõik inimesed justkui individuaalsed meediaettevõtted, vahendades oma Facebooki seinal pidevalt uut informatsiooni. Meie rusikareegel info tarbimiseks tundub olevat, et see tuleb üles korjata sama kiiresti kui põrandale kukkunud maiustus – maksimaalselt viie sekundiga, muidu pole see enam söödav. Aga kas pidev sisu tootmine mistahes meediakanalis müüb… View Article
Screen Shot 2017-09-07 at 15.56.33
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 millionit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
HCHD9270
Juba kolmandat aastat järjest, saadab Imagine aastaga enim silma jäänud disaineri Lõuna-Ameerika sõprusagentuuri komeks nädalaks praktikale uusi oskusi ja kogemusi omandama. Selleks õnnelikuks disaineriks oli see aasta meie kahekordne tiitlivõitja Kristiina Randrüüt.
I+could+use+the+protein+_6e140685eaee6f63b41af5335954ebac
Millest sõltub hea tiimitöö? Sõltub see suurest kogemustepagasist, vanuste erinevustest /sarnasusest või hoopis kollektiivi kuuluvate inimeste iseloomudest? Usun, et iga eelnevalt nimetatud faktor on hästi toimivas kollektiivis oluline, kuid üks olulisemaid on meeskonna omavaheline kommunikatsioon. Iga kollektiivi kiirus, efektiivsus ja töökvaliteet sõltub eeskätt nende kommunikatsioonioskusest. Parimad grupid suudavad üksteise mõttekäike ette aimata juba poole lause pealt ja esitatavat ideed hetkega mõista. Sellisel tasemel vilumus saavutatakse tihti pika koostöö tulemusel aga harvem ka kohese “klapi” olemasolul. Aga mida teha kui teineteise mõistmine ei ole kerge tulema, projektijuht ei mõista disaineri ettepanekuid, copywriter kirjutab liiga segaselt ning loovjuht lihtsalt ei suuda oma… View Article
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
1
Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded: INIMESTE PILDISTAMINE Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni… View Article
image1
Tänasest on võimalik ka Eestis kasutada Instagram live-ülekandeid. Instagrami rakenduses ilmuvad live-ülekanded kohe Instagram Stories ette ning kõik need, kes jälgivad live-ülekande tegijat saavad koheselt Instagramilt ka push notificationi, mis kutsub rakendust avama ja live jälgima.
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.