
Disainiga vähe kokkupuutuvad või tehnikauudiseid mittelugevad pole ehk tähelegi pannud, et maailma kõige mõjuvõimsam ettevõte Google (mõtle nüüd hoolega, kas Sina tõesti julgeksid talle mõne tagasihoidlikuma tiitli anda) muutis hiljuti logo.
See on konkurentsitult suurim nende logo puudutav muudatus alates 1999. aastast. Google’i ametlikus pressiteates märgiti, et uus disain testiti kõikide nüansside mõttes läbi ülipõhjalikult ning peaks endas kandma märksõnu nagu “lihtsus” ja “sõbralikkus”.
Kuigi disainisilmata inimesel, kes suudab heal juhul vaid erinevaid värvitoone eristada, pole logomuutusest sooja ega külma, on disainiajakirjad ja portaalid Google’i sammu kuhjaga heaks kiitnud. “See on imeline, kuidas vaid mõnede fondi seriifide väljakärpimine üldpilti muudab,” kirjutas Slate Magazine’i disainer Derrick Johnson.
Kuna on ka neid, kes on uuenduse hukka mõistnud – põhjustest võib lugeda näiteks BigThing.com-i artiklist – peab küsima, miks ettevõtted üldse selliseid muudatusi teevad. Raamatu “Logo Design Love” autor David Airey ütles BBC-le, et neid põhjuseid olevat kaks: vahel on selleks muutused äristrateegiates, millega paratamatult tuleb ka visuaali muuta ning teinekord tuleb see samm lihtsalt soovist olla kaasaegne. Google’i põhjuseid teavad ilmselt vaid väljavalitud.
Google pole sel aastal aga ainukene suurkorporatsioon, kes logo muutnud. Sama on teinud näiteks Lenovo ja paljud teised, mille kohta võib lähemalt lugeda Businesinsideri artiklist.
Tihtipeale aga ei lähe kõik nii sujuvalt nagu Google’il või Lenovol. Businessinsider hindab iga aasta lõpus nende silmis kõige ebaõnnestunumaid logovahetusi ning põhjendab need oma vaatenurgast ka lahti. Tõsi, mõnel puhul on disainist väheteadlikul inimesel kriitikat raske mõista, kuid et legendaarne maiustustetootja Hershey’s otsustab 2014. aasta näitel oma logole panna väga otseselt lehkavat fekaali meenutava kujutuse, on igal juhul liig. Vaata TOP10 siin.
Aga kui juba ebaõnnestumistest kord kirjutatud sai, ärgem piirdugem mullusega. Läbi aegade on saadud hakkama ikka tõelistelt uskumatute šedöövritega, mis pehmelt öeldes muigama võtavad.
Ei teagi, kas Katoliku kiriku preestrid nägid aastakümneid hiljem lahvatavat pedofiiliaskandaali jumaliku ilmutusena ette või oli see taotluslik? Catholic Church’s Archdiocesan Youth Commissioni logo aastast 1973.
The Computer Doctors – “We make computers work for you.” Millele need need päevi arvuti taga veetvad mehed on veel spetsialiseerunud?
Sarnaseid näiteid leiab internetiavarustest veel sadu, kuid kõiki ei jõua siinkohal välja tuua. Küll aga võib lugeda Businessinsideri artiklit, kus on veel rohkem välja toodud nende hinnangul läbi aegade suurimaid ebaõnnestumisi. Erinevat materjali leiab ka siit.
Mis on aga meie blogipostituste moraal? Google’i puhul muudeti vaid pisikesi nüansse, mis pälvis suures plaanis ka heakskiidu. Google, istu, viis!
Aga kõigile teistele, kes logo muuta püüavad: kaaluge ikka oma uus lahendus väga hoolikalt läbi. Ja siis, kui olete seda teinud, kaaluge ja hinnake veel paar (või rohkem) korda. Suuri möödalaskmisi võivad teha ka suured!