Tihti hinnatakse kampaaniatulemusi meediastatistika põhjal. Loetakse klikkide arvu või hinnatakse CTR-i. See võib viia väga valede järeldusteni. Võtame näiteks kampaania, kus reklaamiti hooaja allahindlust ja mille statistika on alljärgev.

 

Kanal Näitamisi Klikke CTR
Portaal1 100 000 2 000 2%
Portaal2 100 000 1 000 1%

 

Teadmata, mida bänneritelt tulnud kasutajad veebis edasi tegid on üksühene järeldus, et Portaal1 oli kampaanias edukam, kuna suutis toota rohkem liiklust veebilehele.

Kui sama kampaania kohta lisada ka ostu sooritanute hulk, võib seis hoopis vastupidiseks muutuda. Ei ole võimatu, et portaaal1 suudab küll palju liiklust genereerida, kuid sellest on vähe kasu kui see liiklus pole kvaliteetne. See tähendab, et veebilehel viibitakse vähe aega, ei käida teistel alamlehtedel ja, mis kõige olulisem, ei sooritata oste.

Selleks, et näha, mida eri kanalitest tulnud inimesed su veebis edasi teevad tuleks kasutada UTM tage.

 

Mis on UTM tagid?

UTM tag on väike kood veebilehe aadressi lõpus, mis annab Googlele ette parameetrid, kuidas konkreetselt lingilt tulnud liiklust grupeerida. Selle alusel saab pärast Analyticsi raportites analüüsida eri linkidelt tulnud liikluse kvaliteeti.

Välja näeb see http://minuleht.ee/kampaania puhul umbes selline minuleht.ee/kampaania?utm_source=facebook&utm_medium=postitus&utm_campaign=sisuturundus

 

Kuidas neid linke teha?

Googlel on olemas tööriist (leitav siit), mis andmete sisestamisel genereerib lingi sinu eest.

Kood on mõttekas lisada vaid linkidele, mis vitavad su enda kodulehele. Näiteks Piletilevisse piletit ostma suunavale lingile pole seda mõtet juurde lisada, kuna Piletilevi veebi Google Analyticsi andmetele ligipääs puudub.

 

Mida parameetriteks kirjutada?

Campaign Source (utm_source) Kohustuslik väli. Kasutatakse kanali eristamiseks.
Näiteks: facebook, uudiskiri, delfi
Campaign Medium (utm_medium) Kohustuslik väli. Meediumi eristamiseks, millelt klikk tuli
Näiteks: banner, email, postitus, tekstreklaam, artikkel, cpc
Campaign Term (utm_term) Pole kohustuslik. Märksõnade eristamiseks. Tihti kasutatakse märksõnapõhise reklaami analüüsiks (Adwords). Parem on Adwords Analyticsiga ühendada ja märksõnad hakkavad automaatselt jooksma (auto-tagging).
Campaign Content (utm_content) Pole kohustuslik. Aitab eristada erinevad kujundusi või näiteks postitusi samal teemal. Siin saab soovi korral kajastada ka tootekategooriaid
Näitekss: postitus16.02 vs postitus 18.02, kollane_taust vs roosa_taust
Campaign Name (utm_campaign) Kohustuslik väli. Kampaania nimi, mille alla koondatakse kogu kampaania statistika (kanalid, meediumid jm andmed).
Näiteks: müügikampaania2016, sisuturundus (jooksvate sotsiaalmeedia postituste monitoorimiseks), uudiskiri_veebruar_2016

 

Igasse kanalisse tuleb genereerida oma link, kus vähemalt source peaks olema erinev. Ainult nii on võimalik erinevaid kanaleid võrrelda ja mingeid järeldusi teha. Väga edukalt saab lisaks kanalitele võrrelda ka eri kujundusi (content ) või näiteks kas kvaliteetsem liiklus tuleb postitustest või reklaamist (medium = postitus vs banner).

NB! Parameetrid eristavad suuri ja väikesi tähti. Oluline on kohe alguses kogu tiimiga kokku leppida ühtne struktuur, kuidas linke luua. Vastasel juhul on Google Analyticsis pudru ja kapsad. Näiteks campaign Müük2016 ja müük2016 lähevad eraldi kampaaniateks ja kokku liita neid ei saa. Sarnaselt eelnevale on ka Facebook ja facebook eri kanalid ja lähevad eraldi ridadele raportides. 

 

Kuidas linkide statistikat vaadata?

Andmed leiab kui Google Analytics vasakus menüüs valida Acquisition – Campaigns – All campaigns ja siis avaneb paremal kampaaniate nimekiri.

Kui kampaania lahti klikkida näeb statistikat konkreetsete linkide kohta selle kampaania sees. Kui kasutusel olid mittekohustulikud väljad content või term, siis nende nägemiseks tuleb valida Secondary dimension alt kas keyword kui linkides oli kasutusel term või siis content kui kasutusel oli content.

Google analytics märksõnapõhine vaade

Secondary dimension valimine

 

Kuidas statistikat tõlgendada?

Konversioonid (conversions) – kõige olulisem mõõdik, millel silma peal hoida. See näitab palju on tehtud seda tegevust, mis on eesmärgiks seatud. E-poodidel on lihtne konversioon = müük. Veebid, kus otse osta ei saa, võivad määrata erinevaid konversioone. Üks populaarsemaid on näiteks emaili listiga liitumine. Vabalt võib konversiooniks lugeda ka asukohainfo lehe vaatamist, kontaktivormi kaudu ühendust võtmist vms.

Bounce rate % – näitab mitu % külastajatest lahkus lehelt ilma ühtegi teist alamlehte/linki klikkimata. Mida väiksem number, seda parem tulemus. Väga laias laastus kõik alla 50% on hea ja üle 70% halb. Ideaalne on 20-40%. Mobiilides tavaliselt ca 10% kõrgem (nn “paksude sõrmede efekt” – bänneritele vajutatakse tihti kogemata). Kui vahe on suurem, annab see märku vajadusest lehte mobiilisõbralikumaks tuunida. Üksikute kanalite võrdlemiseks peaks võrdlema antud kanali toodud liikluse näitajat lehekülje keskmisega.

Lehel viibitud aeg (avg. Session duration) näitab keskmiselt kui palju aega veetis külastaja veebilehel. Siin turu keskmist välja tuua on rakse. Sõltub lehe kategooriast, infomahust, soovitud tegevuste keerukusest jne. Kanalite hindamisel kõrvutada tulemust keskmisega ja teiste kanalitega.

Alamlehtede arv per sessioon – (pages/session) näitab mitmel veebilehe alamlehel külastaja liikus. Üldiselt korrelatsioonis lehel viibitud ajaga. Kui näiteks vaadatud lehti on palju ja aeg väike, võib see viidata, et mingi oluline info on lehel raskesti leitav (sunnib külastajad ringi klõpsima). Üldiselt on rohkem alamlehti vaadanud külastajaid kvaliteetsem sihtrühm, kuna neil on toote/teenuse vastu sügavam huvi.

 

Pikemalt võib parimate praktikate kohta lugeda näiteks siit.

Mõned näited, kuidas UTM tage kasutada (sealhulgas printreklaamides) leiab siit.

logo2
TALLINN, 12. oktoober 2016 – Reklaamiagentuuri Imagine AD OÜ omanikud ostsid täna reklaamiagentuuri EstTBWA OÜ ja müügiedendusagentuuri Tequila AD OÜ. „Me otsustasime müüa, kuna tahame 100% keskenduda meediaärile. Imagine AD näol leidsime EstTBWA-le ja Tequila AD-le hea uue peremehe, kellega koostöös saame reklaami- ja meediaklientide teenindamiseks jõud ühendada“, ütles Creative Media Service OÜ juhatuse liige ja partner Kristian Hein. „2003. aastal kui ma Imagine asutasin, siis tõuke selleks andis toonane EstTBWA juht Kristian Hein. Tema kutsus mind TBWA-sse projektijuhina tööle. Mõtlesin, et proovin kõigepealt oma agentuuri teha. Kui ma ebaõnnestun, siis ega mu oskused halvemaks lähe ja küll Kristian mind… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
artikkel
Mängin sel hooajal Eesti IV jalgpalliliigas. Et minu tiim, peamiselt välismaalastest koosnev Rumori Calcio otsis pika hooaja kulude katteks särgisponsoreid, otsustasin pakkuda võimalust ka Imagine’ile, kus copywriterina töötan. Kuigi Imagine’i asutaja ja loovjuht Margo Kütt on eelkõige tuntud kui Eesti kõige kirglikum jäähokifänn, on ta ka muust spordist alati lugu pidanud ning oli panustamisega nõus. Nüüd ehib Rumori Calcio võistlusvormi rinda selgelt peasponsori Imagine’i nimi. Rumori Calcios mängib nõnda palju erinevaid rahvusi, et loetlemisel jääb isegi mõlema käe sõrmedest puudu. Esindatud on Eesti, Itaalia, Venemaa, Itaalia, Gruusia, Saksamaa, Holland, Prantsusmaa, Poola, Egiptus, Palestiina, Hispaania. Episoodiliselt on külalisesinejana käinud end näitamas… View Article
pilt
Telereklaamis pöörame enamasti tähelepanu visuaalile. Meid lummavad kaunid vaated loodusest või inimestest, panevad ahhetama tehnoloogilised uuendused või naerutavad koomilised situatsioonid ja dialoogid. Kuid väga oluline on ka see, mida me kuuleme. Reklaamimuusikat alahinnatakse ja tihtipeale ei panda sellele rõhku, kuid õige valik võib muidu keskmise klipi või artisti muuta maailmakuulsaks. Reklaamimuusika võeti esmakordselt kasutusele 1922. aastal ühes New Yorki raadios, kuid teleklippidesse jõudis muusika alles 1955. aastal, kui Jaapani kellatootja Seikosha (praegu tuntud Seiko) oma mustvalges reklaamis jingel’it kasutas. Pop-muusika võidukäik reklaaminduses algas märksa hiljem, kuumadel 70ndatel. Tõsi, esimene superhitt kirjutati spetsiaalselt reklaami jaoks. 1971. veebruaris läks raadioeetrisse Coca-Cola tellitud… View Article
CcYXuVkW8AUJ5Ja
Heade filmidega on enamasti nii, et kui neile kiputakse järg tegema, kukub see välja kas kehvasti või väga kehvasti. Vähesed järjed on olnud paremad, kui esimene osa, kuid filmikriitikute arvamusele tuginedes on kõige tuntumad ehk Terminatori ja Godfatheri teised osas. Tegelikult on reklaamidega samamoodi – kui oled korra midagi väga head teinud, on sellele samaväärset järge väga raske luua. Hea näide on eelmisel aastal Cannes Lions’il võimsa tulemuse teinud Geico Unskippable. Kõik reklaamindusega kuidagi seotud olevad inimesed mäletavad klippi, kus suur bernhardiin mannekeenidena seisva perekonna nõudest spagethi bolognese’t lõhverdas. Selle reklaami meeldivus on kindlasti maitse asi, kuid kindlasti oli see… View Article
123
Eelmise aasta septembris teatas Facebooki juht Mark Zuckerberg, et tulemas on muudatused seoses “Meeldib” nupuga. Paljud ootasid ja lootsid, et uueks nupuks saab “Ei meeldi” (dislike), kuid mina arvasin, et Facebook sellise negatiivse ja halvustava nupuga välja ei tule. Ja juba kuu aega hiljem teatas Facebook, et nad on jube uue lahendusega valmis saanud ning asuvad seda testima Hispaanias ja Iirimaal. Paistab, et nende lahendus toimis kohe esimesel korral, sest alates eilsest on lahendus saadaval kõikidele Facebooki kasutajatele. Lihtsalt mine hiirega “Meeldib” nupule, oota hetk ja siis avanebki sul võimalus valida teisi emotsioone. Natuke parandamist muidugi Eesti versioon vajab, sest emotikonide… View Article
11882379_10153589445633669_4859321794435226510_o
Igasugused tabelid on sageli tõlgendamise küsimus, kuid meil on sellegipoolest hea meel tõdeda, et Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu koostatud pingereas oleme neljandal kohal. Kõnealune tabel kajastab 2015. aastal võidetud auhindu reklaami, disaini ja digitali kategooriates ning selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi. Olgu lisatud, et tabel pole Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu hinnang agentuuride loovusele, vaid see mõõdab loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust. Mõistagi pole kõik jagatavad auhinnad sama kaaluga (Cannes’ Lions on olulisem kui Kuldmuna 🙂 ) ja seetõttu on väljatöötatud punktisüsteem, millest tabeli koostamisel juhindutakse. Loovusauhindade koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt: Kuldmuna ja… View Article
Screen Shot 2016-02-11 at 12.30.31
Kolm nädalat tagasi näitasime sel aastal esimest korda reklaamileide. Kõige kallima reklaamisekundiga Super Bowlile järgneval nädalal on reklaamileiud sisuliselt kohustuslikud. Eriti maailma kõige kuulsama ühe-päevase võistluse 50ndal juubeli järel. Kuid tundub, et Super Bowli reklaamivaheajad hakkavad oma maagilisust kaotama. Näiteks paljud brändid, kes viimastel aastatel alati Super Bowlil esindatud (Volvo, Adobe jpt.), pidasid sel aastal mõistlikumaks 30-sekundilise klipi eest viite miljonit dollarit mitte välja käia. Need, kes eelarvet siiski kergendasid, näitasid erinevat taset, kuid meie noppisime välja kõige rohkem tähelepanu saanud klipid. Mitte oma lemmikud, vaid kõige populaarsemad. Ameeriklased lagistavad ehk endiselt jalaga-perse absurdihuumori peale naerda, kuid vähemalt minu meelest… View Article
iphone
Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat. Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist. 1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone. Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid. Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid: Flixel Animoto Diptic Adobe Post Boomerang (Instagram) 2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”. Vaata… View Article
aleweb
Alejandro Masferrer, the founder of The Pop Up Agency, one of the world’s most well-known agency of digital concepts, decided late last year that one stage of his life was over, and he wanted to move on. While taking some time off, after the fast-paced “pop-upping”, and enjoying Christmas time with his family in his hometown Seville (Spain), he received an entirely unexpected offer. Sven Luka, the creative director of Imagine, who had met Alejandro years ago at the Cannes Lions, decided that it was the right moment to grab the bull by the horns (moreover, it is Alejandro’s home… View Article
aleweb
Maailma ühe tuntuma digitaalkontseptsioonide agentuuri The Pop Up Agency looja Alejandro Masferrer otsustas eelmise aasta lõpus, et üks etapp tema elus on möödas ja ta tahab minna edasi. Peale tempokat “pop-upimist” aega maha võttes ja kodulinnas Sevillas (Hispaania) pere seltsis jõuluaega nautides sai ta aga enda jaoks täiesti ootamatu pakkumise. Aastaid tagasi Cannes Lions reklaamifestivalil Alejandroga tutvunud Imagine loovjuht Sven Luka otsustas, et on õige hetk härjal sarvist haarata (kusjuures härjavõitlus on pärit just Alejandro kodukandist Andaluusiast) ja hispaanlane Eestisse kutsuda. Alejandro võttis endale mõtlemisaja ning arutles oma võimalikku kolimist ka sõpradega. Oli tuttavaid, kes tulistasid tema suunas küsimärgilaviine ning… View Article
Facebook-Messenger-Application-Mobile-Logo
Kui Facebook lansseeris 2011. aasta augustis messengeri, ei osanud keegi sellest midagi väga arvata. MSN messenger oli sel hetkel kõige populaarsem instant messenger ning paljud ei mõistnud, milleks oli vaja lisaks Facebooki-seinal suhtlemisele ka chattida. Nüüd, veidi enam kui neli aastat hiljem on asjaolud muutunud. Võiks lausa öelda, et Facebook messenger on muutunud meie kõigi native messengeriks. Mida aga paljud ei tea, on see, et tegelikult ei ole Facebook messenger jäänud lihtsalt chattimise platvormiks (nagu seda on teinud näiteks konkurent Skype), vaid sellele lisatakse pidevalt juurde üha uusi lisavõimalusi. Kasuta messenger.com’i Enne lisavõimalustel peatumist tuleks kindlasti märkida ära, et Facebook… View Article
Screen Shot 2016-01-14 at 10.51.15
Aasta esimestes reklaamileidudes püüdsin otsida ainult reklaamklippe sellest aastast. Leidsin nii osavat momendi ärakasutamist, absurdsuse piiril või sellest üle triivivaid klippe, kauneid naisi, rassismitemaatikat ja palju muud. 1. Sel nädalal surnud David Bowie polnud ainukene muusikalegend, kes lähiajal meie seast lahkunud. Eelmise aasta lõpus suri näitek Mötörheadi solist Lemmy Kilimster (siinkirjutaja üks suur lemmikuid), kuid vahetult enne mehe surma plaanis Valio temaga reklaamklippi. Et Lemmy ootamatult suri, otsustas Valio oma uue reklaamklipi pöörata rokikuninga triubute-videoks. Kusjuures klipis kasutati võttepäeval aset leidnud improvisatsiooni, kus Lemmy ütleb, et ta ei joo piima. Kusjuures klipi autor on Imagine hea Soome sõber Hasan &… View Article