REKLAAMILEIUD

Kristiina reklaamileiud: hea tuju reede

16/01/2015

Kui ma tulin Imaginesse tööintervjuule, küsis Helen minult, mis vahe on reklaami- ja disainiagentuuril. Püüdsin teha tarka nägu, aga tegelikult polnud mul õrna aimugi.  Reklaam ja mina oleme teineteisest käinud kauge kaarega mööda ja kui ma Imaginesse tulin, tahtsin lihtsalt kujundada ägedaid asju. Kui päris aus olla, siis reklaam mulle reeglina ei meeldi. Seda on nii palju ning enamasti on see suhteliselt mõttetu, liiga suvaline. Liialt tihti käib peast läbi, miks peaks keegi kunagi tahtma maksta üüratut pappi sellise jama eest. Aga see, et koduses keskkonnas saadab igat reklaamipausi sügav ohe, ei tähenda, et ma reklaamist lugu ei peaks. Head, mõjuvad reklaamid on siiralt teretulnud ning võtan neid kui kunstiteoseid.

Sel nädalal sain esimest korda ülesandeks esitada enda reklaamleide. Teemaks valisin “hea tuju reede” koos hellade teemadega ehk reklaamid, mis alustaksid päeva sooja suriseva tundega, kuid samas tekitaks peas mõningaid küsimusi.

Milline näeb välja maailma kõige kallim reklaam? Chanel on pannud 33 miljonit dollarit reklaami alla, mis õhkab romantikast ja on põhimõtteliselt hea product placement-iga minifilm. Kas see teeb sellest aga kõige parema reklaami, mida ma elus näinud olen… 🙂

Vastukaaluks Chanelile otsisin Nike-i tossureklaami (Emmy parima reklaami nominet 2013). Hinda ei tea, aga vahendid, mida on kasutatud on geniaalselt lihtsad. Kui peaksin kaaluma, kumb reklaam mulle rohkem sümpatiseerib, siis Nike on kindlasti oma nime vääriline.

Hea tuju reede jätkub unistustega… Võimas on mõelda, kui paljud inimesed millegi saavutamiseks nõnda palju pingutavad.

Eneseiroonia. Kui teised sinu kulul paratamatult nalja teevad, tuleb näidata, milles sa tegelikult hea oled.

https://www.youtube.com/watch?v=RDz08I9NFS

Üldjuhul ma ei salli reklaame stiilis “Sina oled nõme, meie oleme ägedad”, kuid järgmine video samast kategooriast on teostatud väga positiivses võtmes ning dialoog on nii nutikas, et õhkõrn piir labasuse ja geniaalsuse vahel jääb ületamata.

Antireklaam armsusest ja helladest teemadest. On nõme, kui keegi näitab näpuga kuidas igapäevaelu väiksed rõõmud tekitavad kahjusid, mille peale sa isegi mõelnud pole. Aga on hea näha, et keegi kuskil kaugel selle teemaga tegeleb. Vaata videot SIIT.

Huumorist ja helladest teemadest. Hollandi kindlustusfirma Centraal Beheer on loonud seeria videoid absurdi piire kompavatest täbaratest olukordadest, millest kindlustus peaks välja aitama.




ffdfeba6ec0b1d5d856c754a615b0eae
2016. aasta kevadel, kui Instagram teatas, et ei lähe enam edasi kronoloogilises järjekorras piltide feediga, olid paljud Instagrami kasutajad selle otsuse üle tõredad ning selle muutmiseks koguti 24h jooksul üle 70 000 allkirja. Kuid see ei takistanud Instagramil oma otsususele kindlaks jäämast. Instagram põhjendas otsust kasutajate arvu ja engagement’i tõusuga. Hetke seisuga ei jõua ~70% jälgitavate kasutajate postitustest feedile – miks see nii on ja kuidas olla Instagrami poolt soositud ja töötada algoritmiga kooskõlas? Instagrami algoritmi loogika baseerub ideel, et kasutajani jõuaksid täpselt need postitused, mis teda potentsiaalselt kõige rohkem huvitavad. Näiteks kui kasutaja on like’nud mitmeid reisipilte, siis tema feed’ile ilmub ka tulevikus… View Article
humor
Miks nalja tehakse? Sellele küsimusele vastamiseks läheme evolutsioonis veidi tagasi. Miks primaadid üksteiselt kirpe ja täisid korjavad? Ühe teadusliku teooria järgi parandatakse selle tegevuse abil oma sotsiaalset staatust. Inimeste maailmas on see umbes nagu small talk. See soosib üksteisega tutvumist ja näiteks sotsiaalses hierarhias kõrgemal pulgal asuva primaadi poolehoiu võitmist. Huumori kasutamisega on sama lugu. See on sotsiaalsel eesmärgil. Eelistatakse ju sellise kaaslase seltskonda, kes on ilus, tark ja vaimukas. Need omadused soosivad positiivsete suhete ja suhtluse tekkimist. Ja reklaamsõnum jääb paremini meelde, kui selle edastamisel apelleeritakse positiivsetele emotsioonidele. Hea nalja tegemine on aga keeruline, sest nii palju kui on… View Article
handy-awards-hed-2016
Olles loovinimene, tuleb sul tihti mõelda ideid üksi. See aga tähendab, et sa ei saa loota meeskonna poolt tulevale kriitikale, erineva nurga alt tulevatele ideedele ja tiimis tekkivale sünergiale. Sa oled täiesti üksi. Mida sa teed? Sa masturbrainid.
craft-fig
Pole hullu. Mina ka tegelikult ei teadnud. Asi ei ole selles, et sina või mina oleksime lollid. Asi on selles, et meediakanalites on sisuturunduse kontseptsiooni tihti valesti mõistetud. Sisuturundus ei ole üks kommertsartikkel uudisteportaalis või lühike müügisõnum ettevõtte sotsiaalmeedia kontol. Sisuturundus ei ole ka iganädalased lühikesed müügisõnumid kellegi sotsiaalmeedia kontol. Praeguses digi-põhises maailmas on kõik inimesed justkui individuaalsed meediaettevõtted, vahendades oma Facebooki seinal pidevalt uut informatsiooni. Meie rusikareegel info tarbimiseks tundub olevat, et see tuleb üles korjata sama kiiresti kui põrandale kukkunud maiustus – maksimaalselt viie sekundiga, muidu pole see enam söödav. Aga kas pidev sisu tootmine mistahes meediakanalis müüb… View Article
Screen Shot 2017-09-07 at 15.56.33
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 millionit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
HCHD9270
Juba kolmandat aastat järjest, saadab Imagine aastaga enim silma jäänud disaineri Lõuna-Ameerika sõprusagentuuri komeks nädalaks praktikale uusi oskusi ja kogemusi omandama. Selleks õnnelikuks disaineriks oli see aasta meie kahekordne tiitlivõitja Kristiina Randrüüt.
I+could+use+the+protein+_6e140685eaee6f63b41af5335954ebac
Millest sõltub hea tiimitöö? Sõltub see suurest kogemustepagasist, vanuste erinevustest /sarnasusest või hoopis kollektiivi kuuluvate inimeste iseloomudest? Usun, et iga eelnevalt nimetatud faktor on hästi toimivas kollektiivis oluline, kuid üks olulisemaid on meeskonna omavaheline kommunikatsioon. Iga kollektiivi kiirus, efektiivsus ja töökvaliteet sõltub eeskätt nende kommunikatsioonioskusest. Parimad grupid suudavad üksteise mõttekäike ette aimata juba poole lause pealt ja esitatavat ideed hetkega mõista. Sellisel tasemel vilumus saavutatakse tihti pika koostöö tulemusel aga harvem ka kohese “klapi” olemasolul. Aga mida teha kui teineteise mõistmine ei ole kerge tulema, projektijuht ei mõista disaineri ettepanekuid, copywriter kirjutab liiga segaselt ning loovjuht lihtsalt ei suuda oma… View Article
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
1
Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded: INIMESTE PILDISTAMINE Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni… View Article
image1
Tänasest on võimalik ka Eestis kasutada Instagram live-ülekandeid. Instagrami rakenduses ilmuvad live-ülekanded kohe Instagram Stories ette ning kõik need, kes jälgivad live-ülekande tegijat saavad koheselt Instagramilt ka push notificationi, mis kutsub rakendust avama ja live jälgima.
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.