REKLAAMILEIUD

Kristiina reklaamileiud: hea tuju reede

16/01/2015

Kui ma tulin Imaginesse tööintervjuule, küsis Helen minult, mis vahe on reklaami- ja disainiagentuuril. Püüdsin teha tarka nägu, aga tegelikult polnud mul õrna aimugi.  Reklaam ja mina oleme teineteisest käinud kauge kaarega mööda ja kui ma Imaginesse tulin, tahtsin lihtsalt kujundada ägedaid asju. Kui päris aus olla, siis reklaam mulle reeglina ei meeldi. Seda on nii palju ning enamasti on see suhteliselt mõttetu, liiga suvaline. Liialt tihti käib peast läbi, miks peaks keegi kunagi tahtma maksta üüratut pappi sellise jama eest. Aga see, et koduses keskkonnas saadab igat reklaamipausi sügav ohe, ei tähenda, et ma reklaamist lugu ei peaks. Head, mõjuvad reklaamid on siiralt teretulnud ning võtan neid kui kunstiteoseid.

Sel nädalal sain esimest korda ülesandeks esitada enda reklaamleide. Teemaks valisin “hea tuju reede” koos hellade teemadega ehk reklaamid, mis alustaksid päeva sooja suriseva tundega, kuid samas tekitaks peas mõningaid küsimusi.

Milline näeb välja maailma kõige kallim reklaam? Chanel on pannud 33 miljonit dollarit reklaami alla, mis õhkab romantikast ja on põhimõtteliselt hea product placement-iga minifilm. Kas see teeb sellest aga kõige parema reklaami, mida ma elus näinud olen… 🙂

Vastukaaluks Chanelile otsisin Nike-i tossureklaami (Emmy parima reklaami nominet 2013). Hinda ei tea, aga vahendid, mida on kasutatud on geniaalselt lihtsad. Kui peaksin kaaluma, kumb reklaam mulle rohkem sümpatiseerib, siis Nike on kindlasti oma nime vääriline.

Hea tuju reede jätkub unistustega… Võimas on mõelda, kui paljud inimesed millegi saavutamiseks nõnda palju pingutavad.

Eneseiroonia. Kui teised sinu kulul paratamatult nalja teevad, tuleb näidata, milles sa tegelikult hea oled.

https://www.youtube.com/watch?v=RDz08I9NFS

Üldjuhul ma ei salli reklaame stiilis “Sina oled nõme, meie oleme ägedad”, kuid järgmine video samast kategooriast on teostatud väga positiivses võtmes ning dialoog on nii nutikas, et õhkõrn piir labasuse ja geniaalsuse vahel jääb ületamata.

Antireklaam armsusest ja helladest teemadest. On nõme, kui keegi näitab näpuga kuidas igapäevaelu väiksed rõõmud tekitavad kahjusid, mille peale sa isegi mõelnud pole. Aga on hea näha, et keegi kuskil kaugel selle teemaga tegeleb. Vaata videot SIIT.

Huumorist ja helladest teemadest. Hollandi kindlustusfirma Centraal Beheer on loonud seeria videoid absurdi piire kompavatest täbaratest olukordadest, millest kindlustus peaks välja aitama.




Screen Shot 2017-08-21 at 16.25.12
1. Alusta lihtsa valikuga Selekteerimist võib võtta progressina, kus alguses valime enam-vähem õige ala ja hakkame seda mudima üha paremaks. Seetõttu on hea alustada ka lihtsalt Quick Selectioni tööriistaga – jälgi, et üleval menüüs oleks Auto-Enhance’i ees linnuke, sest siis tuleb valik kvaliteetsem. Lihtsalt värvi üle ala, mida soovid valida. Shifti all hoides saab valikut täiendada ja Alt-klahvi all hoides saab valiku mingist piirkonnast maha võtta. Praeguseks valitud ala saab salvestada ka hilisemaks kasutamiseks. Tee sama tööriistaga olemasoleval valikul paremklõps ja vali Save selection, pane sellele nimi ja leiad selle alati Channelite alt üles. 2. Asume servade kallale Tehtud valik… View Article
HCHD9270
Juba kolmandat aastat järjest, saadab Imagine aastaga enim silma jäänud disaineri Lõuna-Ameerika sõprusagentuuri komeks nädalaks praktikale uusi oskusi ja kogemusi omandama. Selleks õnnelikuks disaineriks oli see aasta meie kahekordne tiitlivõitja Kristiina Randrüüt.
I+could+use+the+protein+_6e140685eaee6f63b41af5335954ebac
Millest sõltub hea tiimitöö? Sõltub see suurest kogemustepagasist, vanuste erinevustest /sarnasusest või hoopis kollektiivi kuuluvate inimeste iseloomudest? Usun, et iga eelnevalt nimetatud faktor on hästi toimivas kollektiivis oluline, kuid üks olulisemaid on meeskonna omavaheline kommunikatsioon. Iga kollektiivi kiirus, efektiivsus ja töökvaliteet sõltub eeskätt nende kommunikatsioonioskusest. Parimad grupid suudavad üksteise mõttekäike ette aimata juba poole lause pealt ja esitatavat ideed hetkega mõista. Sellisel tasemel vilumus saavutatakse tihti pika koostöö tulemusel aga harvem ka kohese “klapi” olemasolul. Aga mida teha kui teineteise mõistmine ei ole kerge tulema, projektijuht ei mõista disaineri ettepanekuid, copywriter kirjutab liiga segaselt ning loovjuht lihtsalt ei suuda oma… View Article
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
1
Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded: INIMESTE PILDISTAMINE Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni… View Article
image1
Tänasest on võimalik ka Eestis kasutada Instagram live-ülekandeid. Instagrami rakenduses ilmuvad live-ülekanded kohe Instagram Stories ette ning kõik need, kes jälgivad live-ülekande tegijat saavad koheselt Instagramilt ka push notificationi, mis kutsub rakendust avama ja live jälgima.
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
logo2
TALLINN, 12. oktoober 2016 – Reklaamiagentuuri Imagine AD OÜ omanikud ostsid täna reklaamiagentuuri EstTBWA OÜ ja müügiedendusagentuuri Tequila AD OÜ. „Me otsustasime müüa, kuna tahame 100% keskenduda meediaärile. Imagine AD näol leidsime EstTBWA-le ja Tequila AD-le hea uue peremehe, kellega koostöös saame reklaami- ja meediaklientide teenindamiseks jõud ühendada“, ütles Creative Media Service OÜ juhatuse liige ja partner Kristian Hein. „2003. aastal kui ma Imagine asutasin, siis tõuke selleks andis toonane EstTBWA juht Kristian Hein. Tema kutsus mind TBWA-sse projektijuhina tööle. Mõtlesin, et proovin kõigepealt oma agentuuri teha. Kui ma ebaõnnestun, siis ega mu oskused halvemaks lähe ja küll Kristian mind… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
Kategooriad
Hoiatus: eesolev postitus võib muuta teid kergelt filosoofiliseks ning tekitada elumuutvaid mõtteid.  Elame ajastul, mil inimene on aru saanud, et kõige väärtuslikum resurss maamuna peal on aeg. Aeg on ainus vahend, mida me ei saa juurde teenida, osta ega tekitada. Kogu maailm on üles ehitatud just sellele, et see kõige väärtuslikum resurss saaks ära kasutatud võimalikult efektiivselt. Kuigi igaüks ei pruugi seda endale teadlikult tunnistada, sunnib keskkond meid kohanema kiireltareneva eluga ning selle tempoga. Sisuliselt tunneme me tänu tehnoloogia arengule, et jõuame iga saabuva päevaga üha rohkem korda saata. Öeldakse, et mida rohkem teed, seda rohkem jõuad. Inimese iseloom on… View Article