
Igasugused tabelid on sageli tõlgendamise küsimus, kuid meil on sellegipoolest hea meel tõdeda, et Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu koostatud pingereas oleme neljandal kohal.
Kõnealune tabel kajastab 2015. aastal võidetud auhindu reklaami, disaini ja digitali kategooriates ning selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi.
Olgu lisatud, et tabel pole Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu hinnang agentuuride loovusele, vaid see mõõdab loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust.
Mõistagi pole kõik jagatavad auhinnad sama kaaluga (Cannes’ Lions on olulisem kui Kuldmuna 🙂 ) ja seetõttu on väljatöötatud punktisüsteem, millest tabeli koostamisel juhindutakse.
Loovusauhindade koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt:
Kuldmuna ja ADC*E: Grand Prix 20p, Kuld 10p, Hõbe 7p, Pronks 5p, finalist 1p.
Baltic Best: Grand Prix 20p, Kuld 10p, Hõbe 7p, Pronks 5p, finalist 1p.
Lokaalsed rahvusvahelised konkursid: (Golden Hammer, KIAF, AdBlacksea, Minsk Square) Grand Prix 50p, Kuld 25p, Hõbe 17.5p, Pronks 12.5p ja finalist 2.5 p.
Suured Euroopa festivalid: (Eurobest, Golden Drum ja ADCE (ADCE-l pronkse ei jagata) Grand Prix 100p, Kuld 50p, Hõbe 35p, pronks 25p ja finalist 5p.
Maailma festivalid: (Clio, Epica) Grand prix 150p, Kuld 75p, Hõbe 52.5p, pronks 37.5p ja finalist 7.5 p.
Cannes Golden Lion: Grand Prix 200p, Kuld 100p, Hõbe 70p, Pronks 50p, finalist 10p.
Lisaks neljandale kohale koondtabelis on meil hea meel ka selle üle, et oleme reklaamivaldkonnas teisel kohal, digis viiendad ning oleme üks viiest agentuurist, mis teenisid punkte igas kategoorias.