Iga-aastane reklaami- ja loovusfestival Eurobest võtab kokku möödunud aasta turundustrendid ning juhatab sisse uue aasta. Sel aastal toimus inspireeriv festival pika ajalooga imeilusas Antwerpenis (Belgia), mis on üks Euroopa loovettevõtete ja start-up’ide meelispaik. Eurobestil kohtusid enam kui 35 erinevat rahvust ja kultuuri ning kolme päevaga astus lavale enam kui 20 esinejat. Lisaks leidis programmist praktilisi workshop’e ja networking-üritusi.

Et anda edasi kõike räägitut, läheks ka minul vaja vähemalt kolme päeva ja seega otsustasin, et toon välja mulle kõige olulisema ehk 13 punkti, kuidas oma loovust arendada.

Tee sooja
Nii nagu ükski sportlane ei suuda sooritada oma parimaid tulemusi ilma lihaseid soojaks tegemata, ei suuda ka loovinimesed luua midagi erilist ilma, et nad ennast selleks ette valmistaks. Enne, kui hakkad brainstorm’ima või midagi looma, tuleb ennast “soojaks teha”. Võta kümme minutit, unusta eelmine peas keerelnud teema, mõtle läbi, milline on sinu järgmine eesmärk ja kuidas seda saavutada.

Küsi tagasisidet
Paljud loovinimesed ei taha küsida teiste tagasisidet. Põhjuseid selleks võib olla mitmeid, näiteks kardetakse kriitikat või peetakse tagasisidet mõtetuks. Tegelikult on tagasiside üks meie suuremaid arendajaid. Nii palju, kui on inimesi, nii palju on ka arvamusi ja mida rohkem loovinimene neid kuuleb, seda laialdasemaks ja täiuslikumaks muutuvad tema lahendused.

Tapa oma ego (või vähemalt pool sellest)
Me kõik teame, et enda loodud idee on nagu oma laps, keda ei taha kellelegi teisele kasvatada anda. Kahjuks ei näe idee looja sageli oma ideest väljapoole. Siin tulebki “tappa” oma ego ja ära kasutada oma kolleegide või tuttavate tagasisidet, et sinu ideed kasvaks nende najal veel paremaks. Kuid ole ettevaatlik, et teised sinu ideed liialt ei muudaks!

Inspireeri ennast
Loovus saab kasvada vaid siis, kui kasvavad sinu teadmised ja silmaring. Seega võta endale eesmärk ennast pidevalt inspireerida – loe iga kuu üks uus raamat (loe ka selliseid, mis sulle ei meeldi), käi muuseumites ja pidudel, suhtle erinevate inimestega ning tee asju, mida sa muidu ei teeks. Iga uus kogemus on tükike sinu loovusest.

Proovi erinevaid asju
Maailma parimad loovinimesed ei ole üksnes maalijad, kirjanikud või ideede generaatorid. Suurem osa maailma loovaimatest inimestest on oma karjääri jooksul proovinud palju erinevaid töid ja ameteid, mis on nende silmaringi avardanud. Seega proovi ka sina oma ettevõttes erinevaid ametikohti või leia endale uusi ja arendavaid hobisid.

Õpi noortelt ja vanadelt
On levinud väärarvamus, et õppida saab vaid sinust kogenenumatelt inimestelt. Tegelikult on meil kõigil väga palju õppida ka endast noorematelt. Vaata näiteks lapsi ning seda kuidas nemad maailma näevad ja probleeme lahendavad. Tihti teevad nad seda mängulise kergusega ning lahendustega, mille peale ise ei tuleks. Seega leia endale vanema mentori kõrvale ka üks noorem, kes õpetab sulle maailma lihtsamalt nägema.

Tee lihtsalt ära
Meil kõigil tuleb ette hetki, kus unistame “Mõtle kui äge oleks, kui me saaksime teha…”. Selle asemel, et ainult mõelda, tuleks need ideed ka kiiresti üles kirjutada ja leida võimalus nende teostamiseks. “Mõtle, kui äge oleks…” ideed arendavad meid edasi vaid siis, kui me need teostame ning seeläbi kogenenumaks saame. Olgu tulemuseks kasvõi ebaõnnestumine.

Võta vabalt
Lõõgastunud inimesed on loovamad. Seega soovitatakse ideid mõeldes teha sõpradega nalja, lösutada diivanil või mida iganes, et oleks mõnus olla (NB! alkoholi ei soovita väga tarbida). Samas tuleb olla tähelepanelik, et ideede loomine lihtsalt jutumulaks ei kujuneks. Hoia fookus paigas, kuid lahenda probleemi läbi nalja sellest mõnu tundes.

Ära kadesta endast kogenenumaid
Ei ole vaja kadestada inimesi, kes on sinust loovamad ja kogenenumad. Nii raiskad vaid enda aega. Mõtle sellele, et ka nemad on kunagi nullist alustanud ning endaga meeletult tööd teinud. Võta nad parem eeskujuks ja püstita eesmärk, et ka sina tahad olla 5/10/15 aasta pärast parem kui nemad. On ju teada, et spetsialistiks loetakse inimest, kes on alaga tegelenud 10 000 tundi ehk jämedalt 10 aastat. Kui otsustad, et kasutad neid 10 000 tundi enda arendamiseks,olen ma täiesti kindel, et sinu eesmärk täitub.

Probleemid teevad tugevamaks
Tihti kuuleb loovinimestelt vabandusi, et kui eelarve olnuks suurem ja aega olnuks rohkem, oleks olnud nad palju loovamad. Tegelikult on asi hoopis vastupidi – mida rohkem on takistusi ja probleeme, seda loovam peab olema, et neid lahendada. Seega, võta iga takistus julgelt vastu ning leia sellele loov lahendus.

Otsi parem alternatiiv
Tuleb ette, et loovinimesed armuvad oma ideesse ja hoiavad sellest kümne küünega kinni. Vahel peaks aga peale ideede loomist võtma aja maha, neid natuke seedima ning küsima endalt, et kas äkki on võimalik luua paremat alternatiivi. Arvan, et 99% juhtudest on vastus “Jah”.

Ole kommerts
Loovinimesed teevad endast kõike, et nende looming ei oleks “mainstream kommerts s**t”. Kuid miks? Reklaami eesmärk on ju meeldida inimestele ja mainstream ongi see, mis suuremale enamusele meeldib. Mainstream olla on väljakutse ning teha selle raamides midagi loovat, on suur asi. Kui sul see õnnestub, oled sa väga loov.

Hea on suurepärane
Viimane ja minu jaoks ehk tähtsaim punkt. Ära kuluta oma aega ja energiat selleks, et teha ühte tööd või lahendust suurepäraseks. Ei ole vaja takerduda detailidesse, mida näevad ainult lahenduse teostajad. Tõenäosus, et sinu tööst saab päriselt suurepärane töö, mida märkavad ka ümberkaudsed inimesed, on üks kümnele. Investeeri sama aeg kahe, kolme, nelja või viie hea lahenduse väljatöötamiseks ja sul on iga puhul võimalus, et mõnest lahendustest kasvab iseenesest välja suurepärane töö. Lühidalt: tee rohkem häid töid ja seeläbi jõuad ka suurepäraste lahendusteni.

 

Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
90FE40DD-137C-4761-B960-BA2535D30AC6
Kui suurem osa maale on niikuinii netis üleval ja Pokemon Go on populaarsem kui Facebook, siis kuidas peaks maailmas turundama midagi statsionaarset, vana ja originaalset? Järgnevalt paneme luubi alla Eesti ja välismaa muuseumid ning vaatame, kuidas on müüdud uut ja vana. Mida teeb Eesti? Eesti Kunstimuuseumi alla kuulub viis erinevat muuseumi: KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Mikkeli Muuseum, Niguliste Muuseum ja Adamson – Ericu isikumuuseum. Kõik need viis muuseumi on erineva identiteediga. KUMU on viiest uusim ja parim näide ühest korralikust kunstimuuseumi identiteedist. Ta on Eesti Kunstimuuseumitest ainsana esindatud kõigis enimkasutatud sotsiaalmeedia kanalis. Postitused on tihedad nii KUMU enda kui ka külastajate… View Article
mõjuta ja mõista teiste otsuseid
Daniel Kahnemani raamat “Kiire ja aeglane mõtlemine” on kasulik lugemine igaühele, sest aitab mõista, kuidas inimese aju töötab. Kui mõistad, miks ja kuidas teised inimesed otsuseid langetavad, on seda nii töö- kui eraelus võimalik enda kasuks rakendada. Turunduse aspektist aitavad need teadmised kirjutada veenvamaid sõnumeid ja luua strateegiaid, mis alateadlikult tarbijat tootest/teenusest huvituma panevad. Raamatu järgi põhinevad inimese otsused kahel süsteemil. Tähele tasuks panna, et need ei ole ajus 2 eraldi eristatavat piirkonda, vaid pigem abstraktsed süsteemid mõistmaks aju tööd. Esimesse süsteemi kuuluvad kaasasündinud oskused, mis põhinevad suuresti instinktidel ja refleksidel. Teise süsteemi pädevusse kuuluvad tegevused, mis nõuavad teadlikku tahet… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: ARVAMUS: Telereklaam jääb!

19/05/2016
shutterstock_208318336
Viimasel ajal olen nii mitmeltki tuttavalt kuulnud, et kuna nad televiisorit enam ei vaata, näib telereklaami olemus täiesti mõttetu. Lükkan selle väite ümber. Ajad, mil tuli punkt kell 19:05 televiisori ette tormata, sest algas Santa Barbara või mõni muu ajusurm, on ehk tõesti läbi. Iroonilisel kombel tuleb seda teha ainult eeldatavalt haritumal vaatajaskonnal, kes Foorumi või mõne muu sarnase saate ja selle osaliselt põneva Twitteri-voo järgi janunevad. Aga seda ainult põhjusel, et kui mõni poliitik miskit intrigeerivat ütleb, saad sa selle ilmselt onlines surfates teada ning kahetsed, et saadet ei vaadanud. Ka spordimaailmas pole miskit muutunud: spordimehed teevad endiselt hommikuti… View Article
13133397_1404275672931426_2932142846154974126_n
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) koostatud tabel kajastab võidetud auhindu reklaami-, disaini- ning digitaalkategooriates, mis on võidetud 2015. aasta II, III ja IV kvartalis ning lisaks 2016. aasta I kvartalis. Selle pingerea eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindadele. Meie asutaja ja loovjuht Margo Kütt kirjutas konkursitel osalemisest järgmiselt: “Imagine osaleb loovuskonkurssidel eelkõige seetõttu, et näha oma tehtud tööde taset võrreldes teiste agentuuridega. Seda nii Eestis kui välismaal. Eestis osaleme ainult Kuldmunal ja Eesti Disainiauhindadel. Välismaistest konkurssidest oleme välja valinud Golden Drumi, Golden Hammeri ja Balticbesti. Kui meie tase tõuseb, siis tulevikus osaleme ka Cannes Lionsi ja… View Article
Screen Shot 2016-04-28 at 13.42.06
See artikkel on inspireeritud Luke Sullivani raamatust “Hey Whipple Squeeze This”. Luke Sullivan on töötanud reklaami alal üle 30 aasta. Ta on olnud pikalt nii copywriter kui ka loovjuht. Raamatu nimi pärineb telereklaamist, mille eesmärgiks oli müüa tualettpaberit. Seda klippi näidati vahetpidamata ning paljude arvates oli see üks kõige tüütumaid reklaame. Ometi oli selle mõju meeletu – Whipple tualettpaberit müüdi ebanormaalselt palju, see ületas kõik müügirekordid. Keegi ei oska seletada selle klipi fenomeni, ent igal juhul jättis see oma jälje reklaamiajalukku. Laiemas haardes rääkis see raamat agentuuritööst ning andis näpunäiteid, kuidas luua originaalset ja head reklaami. Ideaalis tuleks alati mõelda… View Article
COVER?
Ühes sekundis jagatakse Snapchatis üle 8 700 pildi, ühes päevas vaadatakse üle 2 000 miljoni video ning igapäevaselt kasutab seda mobiilirakendust üle 100 miljoni inimese. Snapchati põhisihtgrupiks on 13-34 aastased noored. Arvestades neid suuri statistilisi numbreid, tundub müstilisena, et Snapchat on oma plaanide kohaselt alles tuure kogumas. Snapchat on mobiilirakendus, millega on võimalik teha ja jagada pilte ning videosid. Neid saab saata sõpradele nii privaatselt kui ka laadida oma Snapchat Storysse. Saates privaatseid pilte või videosid on igal kasutajal võimalik valida kui kaua on võimalik seda ühte kindlat pilti vaadata (1-10 sekundit), kuid üks on kindel – nii pildid kui… View Article
IMG_5681-Editar
So last year in October during the Imagine’s 12th birthday seminar it was announced that I was the winner of the Designer Awards 2015 which meant that I’d be rewarded for my progress as a designer in 2015 with an opportunity to work in Brazil, Sao Paulo for three weeks at Oz Designs agency! Now I’m back at home and here is a review of my stay in Brazil. Traveling to the far far away I think the first time I fully realized that I was really going was 2 days before my flight. I don’t remember being this excited… View Article