Meie disainer ja junior creative Rainer väisas mõned kuud tagasi mööda Aasiat ning lasi erialasel kretinismil seal toimuvast reklaamtegevusest mõned märkmed teha.


Brändi armastus

Jaapani suuremates linnades ringi jalutades oli suhteliselt selge, et inimesed ei kanna nö. “no brand” riietust. Eestis üldlevinud nö “suvalised tennised”, “random püksid” ja muud sellist oli täielik rariteet. Ka kõige tavalisemale triiksärgile, mõne vanema härrasmehe seljas, oli ära peidetud Tommy Hilfigeri või Ralph Laureni embleem. Rääkimata noortest, kes olid üleni mässitud adidase, New Balance’i ja Vansi brändingute sisse. Inimesed ei taha ebakvaliteetset ja kahtlastel asjaoludel valminud riiet. Bränd on kommuun, logo on sõnum ja see räägib inimestele kes sa oled. Arenenud riikides ei taha keegi olla “random riidest tennis”.


Reklaampinnad

Kolme nädala jooksul ei kohanud linnapildis põhimõtteliselt MITTE ÜHTEGI (jah 0!) (okei mõni võibolla oli ka) traditsioonilist prinditud outdoor reklaami. Ilma kellade ja viledeta niisama asju tänavale tõsta ei ole lihtsalt mõtet. Kõik, mis tänavatel midagi reklaamis, oli sätitud suurtele ja veel suurematele ekraanidele ja valguskastidele. Kõik põles ja vilkus. Neoonreklaamid, valgustitega kaetud kõrghooned, gigantekraanid on aegade jooksul muutunud selliste linnade identiteedi osaks. Need ekraanid ei olnud mingid Foorumi peal Vapiano reklaami loop’ivad ekraanid. Need ekraanid olid kuradi 3. korruselise maja suurused 4000000k pilti edastavad maailmaimed. Ainus kõige tavalisem välja prinditud reklaam, mis elus oli, liikles käest kätte ja kandis nime flaier. 


Leidlikud lahendused

Kui sa oled reklaami teinud nii kaua nagu seda on tehtud Jaapanis, siis sa tead, et kleebitud A4 trammiaknale ei ole enam jätkusuutlik lahendus. Põnevaimad lahendused olid peidetud metroodesse. Inimene on paigal ja sundasendis metroorongis ning on sunnitud reklaami tarbima. See on lihtsalt parim koht, kus talle burgerit maha müüa. Teatavasti aga on rongid paksult inimesi täis. Nii täis, et sa ei näe seal oma enda jalgugi. Rääkimata mõnest reklaamsõnumist kuskil “tootjale mugavas kohas”. Seetõttu olid levinumad reklaampinnad rongi laes ehk kohas mida näeb iga reisija. Vagunite laed olid suuri reklaame täis kleebitud. Ilusad, värvilised, jõulise tüpograafiaga ja klaarid. Seisad seal ja hingad seda sisse.

Aga kui sa tahad rongis videot näidata? Seda ei saa ju lakke kleepida. Worry no more! Jaapanlastel on lahendus. Pimedates metrootunnelites rongi akende taga projekteeris rong liikuva pildi tunneli mustale seinale. Jep! Uue adidase jooksutossu reklaamklipp saatis mind iga kord, kui rong taas pimedasse tunnelisse sisenes. Ilus, särav, värviline pilt akna taga kiviseina peal…200 km/h.


Disain

Jaapanlastel on ülihea maitse. Ükskõik kui suvalise ettevõtte reklaam ka ei ole, “pööblile” suunatud sõnum ja kõik muud ettekäänded, mille taha kodumaine halb väljanägemine koguaeg poeb. Jaapanis olid reklaamid ilusad. Suured tekstid, puhtad taustad, palju ilusaid värve või täielikult must-valge ja traditsiooniline. Loomulikult oli palju kasutatud illustratsiooni ja animatsiooni. Ka kõige tavalisemas ravimireklaamis sihtrühmale vanuses 92–114…või kui vanaks need jaapanlased elavadki.


Kiiksune tähelepanek

Kõige kiiksusem tähelepanek, mis reklaamimaailmas silma (õigemini kõrva) jäi, oli kohaliku reklaamitööstuse armastus ülimalt peenikeste naishäälte vastu. Kogu raadioreklaamindus + keskuste siseraadiote reklaamindus on üles ehitatud lapselikele naishäältele. Kui keelest aru ei saa, on see natukene häiriv kõrge pinin. Umbes nagu siis kui oma pruudi vanematele esimest korda külla lähed ja oled nii närvis, et ei kuule mitte midagi. Peale kõrge pinina. Need samad naishääled muutusid tänavatel ka füüsilisteks kehadeks umbes kella 21–22 paiku. Nad olid alati nii ilusad, sõbralikud ja soojad. Võib-olla sellepärast nad saavadki nii palju tööd reklaamide sisselugejana…

Screen Shot 2017-08-21 at 16.25.12
1. Alusta lihtsa valikuga Selekteerimist võib võtta progressina, kus alguses valime enam-vähem õige ala ja hakkame seda mudima üha paremaks. Seetõttu on hea alustada ka lihtsalt Quick Selectioni tööriistaga – jälgi, et üleval menüüs oleks Auto-Enhance’i ees linnuke, sest siis tuleb valik kvaliteetsem. Lihtsalt värvi üle ala, mida soovid valida. Shifti all hoides saab valikut täiendada ja Alt-klahvi all hoides saab valiku mingist piirkonnast maha võtta. Praeguseks valitud ala saab salvestada ka hilisemaks kasutamiseks. Tee sama tööriistaga olemasoleval valikul paremklõps ja vali Save selection, pane sellele nimi ja leiad selle alati Channelite alt üles. 2. Asume servade kallale Tehtud valik… View Article
logo2
TALLINN, 12. oktoober 2016 – Reklaamiagentuuri Imagine AD OÜ omanikud ostsid täna reklaamiagentuuri EstTBWA OÜ ja müügiedendusagentuuri Tequila AD OÜ. „Me otsustasime müüa, kuna tahame 100% keskenduda meediaärile. Imagine AD näol leidsime EstTBWA-le ja Tequila AD-le hea uue peremehe, kellega koostöös saame reklaami- ja meediaklientide teenindamiseks jõud ühendada“, ütles Creative Media Service OÜ juhatuse liige ja partner Kristian Hein. „2003. aastal kui ma Imagine asutasin, siis tõuke selleks andis toonane EstTBWA juht Kristian Hein. Tema kutsus mind TBWA-sse projektijuhina tööle. Mõtlesin, et proovin kõigepealt oma agentuuri teha. Kui ma ebaõnnestun, siis ega mu oskused halvemaks lähe ja küll Kristian mind… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
artikkel
Mängin sel hooajal Eesti IV jalgpalliliigas. Et minu tiim, peamiselt välismaalastest koosnev Rumori Calcio otsis pika hooaja kulude katteks särgisponsoreid, otsustasin pakkuda võimalust ka Imagine’ile, kus copywriterina töötan. Kuigi Imagine’i asutaja ja loovjuht Margo Kütt on eelkõige tuntud kui Eesti kõige kirglikum jäähokifänn, on ta ka muust spordist alati lugu pidanud ning oli panustamisega nõus. Nüüd ehib Rumori Calcio võistlusvormi rinda selgelt peasponsori Imagine’i nimi. Rumori Calcios mängib nõnda palju erinevaid rahvusi, et loetlemisel jääb isegi mõlema käe sõrmedest puudu. Esindatud on Eesti, Itaalia, Venemaa, Itaalia, Gruusia, Saksamaa, Holland, Prantsusmaa, Poola, Egiptus, Palestiina, Hispaania. Episoodiliselt on külalisesinejana käinud end näitamas… View Article
pilt
Telereklaamis pöörame enamasti tähelepanu visuaalile. Meid lummavad kaunid vaated loodusest või inimestest, panevad ahhetama tehnoloogilised uuendused või naerutavad koomilised situatsioonid ja dialoogid. Kuid väga oluline on ka see, mida me kuuleme. Reklaamimuusikat alahinnatakse ja tihtipeale ei panda sellele rõhku, kuid õige valik võib muidu keskmise klipi või artisti muuta maailmakuulsaks. Reklaamimuusika võeti esmakordselt kasutusele 1922. aastal ühes New Yorki raadios, kuid teleklippidesse jõudis muusika alles 1955. aastal, kui Jaapani kellatootja Seikosha (praegu tuntud Seiko) oma mustvalges reklaamis jingel’it kasutas. Pop-muusika võidukäik reklaaminduses algas märksa hiljem, kuumadel 70ndatel. Tõsi, esimene superhitt kirjutati spetsiaalselt reklaami jaoks. 1971. veebruaris läks raadioeetrisse Coca-Cola tellitud… View Article
CcYXuVkW8AUJ5Ja
Heade filmidega on enamasti nii, et kui neile kiputakse järg tegema, kukub see välja kas kehvasti või väga kehvasti. Vähesed järjed on olnud paremad, kui esimene osa, kuid filmikriitikute arvamusele tuginedes on kõige tuntumad ehk Terminatori ja Godfatheri teised osas. Tegelikult on reklaamidega samamoodi – kui oled korra midagi väga head teinud, on sellele samaväärset järge väga raske luua. Hea näide on eelmisel aastal Cannes Lions’il võimsa tulemuse teinud Geico Unskippable. Kõik reklaamindusega kuidagi seotud olevad inimesed mäletavad klippi, kus suur bernhardiin mannekeenidena seisva perekonna nõudest spagethi bolognese’t lõhverdas. Selle reklaami meeldivus on kindlasti maitse asi, kuid kindlasti oli see… View Article
123
Eelmise aasta septembris teatas Facebooki juht Mark Zuckerberg, et tulemas on muudatused seoses “Meeldib” nupuga. Paljud ootasid ja lootsid, et uueks nupuks saab “Ei meeldi” (dislike), kuid mina arvasin, et Facebook sellise negatiivse ja halvustava nupuga välja ei tule. Ja juba kuu aega hiljem teatas Facebook, et nad on jube uue lahendusega valmis saanud ning asuvad seda testima Hispaanias ja Iirimaal. Paistab, et nende lahendus toimis kohe esimesel korral, sest alates eilsest on lahendus saadaval kõikidele Facebooki kasutajatele. Lihtsalt mine hiirega “Meeldib” nupule, oota hetk ja siis avanebki sul võimalus valida teisi emotsioone. Natuke parandamist muidugi Eesti versioon vajab, sest emotikonide… View Article
11882379_10153589445633669_4859321794435226510_o
Igasugused tabelid on sageli tõlgendamise küsimus, kuid meil on sellegipoolest hea meel tõdeda, et Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu koostatud pingereas oleme neljandal kohal. Kõnealune tabel kajastab 2015. aastal võidetud auhindu reklaami, disaini ja digitali kategooriates ning selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi. Olgu lisatud, et tabel pole Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu hinnang agentuuride loovusele, vaid see mõõdab loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust. Mõistagi pole kõik jagatavad auhinnad sama kaaluga (Cannes’ Lions on olulisem kui Kuldmuna 🙂 ) ja seetõttu on väljatöötatud punktisüsteem, millest tabeli koostamisel juhindutakse. Loovusauhindade koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt: Kuldmuna ja… View Article
Screen Shot 2016-02-11 at 12.30.31
Kolm nädalat tagasi näitasime sel aastal esimest korda reklaamileide. Kõige kallima reklaamisekundiga Super Bowlile järgneval nädalal on reklaamileiud sisuliselt kohustuslikud. Eriti maailma kõige kuulsama ühe-päevase võistluse 50ndal juubeli järel. Kuid tundub, et Super Bowli reklaamivaheajad hakkavad oma maagilisust kaotama. Näiteks paljud brändid, kes viimastel aastatel alati Super Bowlil esindatud (Volvo, Adobe jpt.), pidasid sel aastal mõistlikumaks 30-sekundilise klipi eest viite miljonit dollarit mitte välja käia. Need, kes eelarvet siiski kergendasid, näitasid erinevat taset, kuid meie noppisime välja kõige rohkem tähelepanu saanud klipid. Mitte oma lemmikud, vaid kõige populaarsemad. Ameeriklased lagistavad ehk endiselt jalaga-perse absurdihuumori peale naerda, kuid vähemalt minu meelest… View Article
iphone
Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat. Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist. 1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone. Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid. Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid: Flixel Animoto Diptic Adobe Post Boomerang (Instagram) 2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”. Vaata… View Article
aleweb
Alejandro Masferrer, the founder of The Pop Up Agency, one of the world’s most well-known agency of digital concepts, decided late last year that one stage of his life was over, and he wanted to move on. While taking some time off, after the fast-paced “pop-upping”, and enjoying Christmas time with his family in his hometown Seville (Spain), he received an entirely unexpected offer. Sven Luka, the creative director of Imagine, who had met Alejandro years ago at the Cannes Lions, decided that it was the right moment to grab the bull by the horns (moreover, it is Alejandro’s home… View Article
aleweb
Maailma ühe tuntuma digitaalkontseptsioonide agentuuri The Pop Up Agency looja Alejandro Masferrer otsustas eelmise aasta lõpus, et üks etapp tema elus on möödas ja ta tahab minna edasi. Peale tempokat “pop-upimist” aega maha võttes ja kodulinnas Sevillas (Hispaania) pere seltsis jõuluaega nautides sai ta aga enda jaoks täiesti ootamatu pakkumise. Aastaid tagasi Cannes Lions reklaamifestivalil Alejandroga tutvunud Imagine loovjuht Sven Luka otsustas, et on õige hetk härjal sarvist haarata (kusjuures härjavõitlus on pärit just Alejandro kodukandist Andaluusiast) ja hispaanlane Eestisse kutsuda. Alejandro võttis endale mõtlemisaja ning arutles oma võimalikku kolimist ka sõpradega. Oli tuttavaid, kes tulistasid tema suunas küsimärgilaviine ning… View Article
Facebook-Messenger-Application-Mobile-Logo
Kui Facebook lansseeris 2011. aasta augustis messengeri, ei osanud keegi sellest midagi väga arvata. MSN messenger oli sel hetkel kõige populaarsem instant messenger ning paljud ei mõistnud, milleks oli vaja lisaks Facebooki-seinal suhtlemisele ka chattida. Nüüd, veidi enam kui neli aastat hiljem on asjaolud muutunud. Võiks lausa öelda, et Facebook messenger on muutunud meie kõigi native messengeriks. Mida aga paljud ei tea, on see, et tegelikult ei ole Facebook messenger jäänud lihtsalt chattimise platvormiks (nagu seda on teinud näiteks konkurent Skype), vaid sellele lisatakse pidevalt juurde üha uusi lisavõimalusi. Kasuta messenger.com’i Enne lisavõimalustel peatumist tuleks kindlasti märkida ära, et Facebook… View Article