Mul oli suur au käia Imagine Designer Awards 2014 auhinnareisil Argentinas, Buenos Aireses, kus sain töötada inimestega disainiagentuurist Lorenzo Shakespear Design. Annan siinkohal ammu lubatud lühiülevaate oma seiklustest.

Teekond Argentinasse

Amsterdamist Buenos Airesesse lendab ca. 14 tundi ja tõtt öeldes olin ma valmistunud palju hullemaks. Minu üllatuseks oli KLM-i meelelahutusprogramm tasemel ja nii sisustasin oma aega seni nägemata filme vaadates.

Minu elupaik

Kohale jõudnuna sättisin end elama sõbralikku Las Cañitase piirkonda. Elasin kõikide mugavustega privaatkorteris, mille hoovis oli bassein. Kuigi elasin üsna pisikesel tänaval, oli see siiski harjumatult lärmakas. Lõpuks olin sellega nii harjunud, et mu aju blokeeris automaatselt kõik tänavalt tuleva müra.

Ilmaga vedas mul tohutult! Terve reisi jooksul oli vaid ehk kaks-kolm pilvist päeva. Esimesel nädalal tõusid temperatuurid 35-kraadini, mis oli minu jaoks veidi harjumatu, aga ülejäänud reisi jooksul oli selline mõnus Eestimaa suvi.  

24

Suurlinn Buenos Aires

Buenos Aires ise on uskumatult suur. Kui Lorenzo mind lennujaamast korterisse sõidutas, sain kohe aru, kui palju see linn Tallinnast erineb.  Lennujaam asub Buenos Airesest väljas ning linna jõudes olid esimesed hooned veidi hirmutavad – urkad, kus elavad kohalikud gängsterid. Vähemalt mulle tundus nii. Üsna kiiresti kinnitati mulle, et mina hakkan elama palju kenamas kandis.

Buenos Aires jättis mulle mulje hipsterist, kes pole  kindel, mida seljas kanda. Ja ma mõtlen seda positiivsest küljest. Linnaosad olid piirkonniti nii erinevad – mõned tõeliselt vanad ja räpased, mõned viimase peal ja modernsed.  Buenos Aires on kindlasti väga mitmekesine linn. Arhitektuuri eripära võibki kirjeldama jääda. Majad on tihedasti kokkupressitud, mis siis, et hooned näevad väga erinevad välja ja on ehitatud sageli poolesajandiliste vahedega. Buenos Airest jään alati meenutama just sellisena.

Inimesi oli väga palju. Absoluutselt igal pool. Sama palju oli tänaval koerakakat ning võin uhkusega kuulutada, et imekombel ei astunud ma ühtegi hunnikusse sisse. Tänavatel oli alati palju inimesi ringi toimetamas, kuid nädalavahetused olid üllatavalt vaiksed. Pargid olid nädalavahetuseti jällegi topelt-rahvarikkad. Parkides sporditi niisama naudingu pärast, isegi kõige palavamate ilmadega. Pargid olid üldse kaunid, võiks isegi öelda idüllilised. Inimesed murul einestamas, lapsed mängimas, taga paistmas palmipuud…

Öösiti saab idüllist õõv. Need samad kaunid rohealad moonduvad zombie-laadsete transvestiitide kogunemispaikadeks.

Buenos Airese liiklus on hullumeelne, eriti jalgpallimatšide ajal. Ülekäigurajad näivad kõige tõenäolisemad kohad, kus võid auto alla jääda. Seal on autodel eesõigus. Sõiduread näisid olevat pigem soovituslikud, signaalinupp on käigus sagedamini kui piduripedaal. See oli täielik kaos, kuid taas harjusin sellise olukorraga üsna ruttu. 

Üleüldiselt aga õppisin ma rohkem hindama väikses linnas nagu Tallinnas. Tallinnas on e-teenus igal pool saadaval ja elu märksa lihtsam. Meil ei pea kõike nii pikalt planeerima, kuna kõik on käe-jala juures. Ka Tallinna liiklusummikud tunduvad mulle nüüd väga okeid, varem läksin ummikute korral sageli päris närvi.

Millised on argentiinlased?

Argentiinlased on inimesed, kes reaalselt ka oma naabritega juttu  ajavad. Juttu räägitakse isegi tänaval võhivõõrastega, näiteks ülekäiguraja juures rohelist tuld oodates. Ma ei ütle, et eestlased pole sõbralikud, aga meil  võtab suhtluse alustamine kauem aega ja sõltub sellest, mida me joome. Argentiinlased ei hoia ka oma emotsioone tagasi, tulised ja lärmakad vestlused on tavapärane nähtus. Kaaslinlaste vali vilistamine või lauluviis on ka täiesti tavaline. Eestlaste jaoks harjumatu  on ehk ka tervituseks põsemusid, kuid see hakkas mulle täitsa meeldima.

LSD

LSD kontor asus minu elupaigast üsna kaugel ja seega kasutasin tööle sõitmiseks ühistransporti. Rongisõidud olid alati põnevad, kuna seal seinast-seina värvikirevaid inimesi.

Esimesel päeval polnud mul aimugi, millised saavad minu Argentina töökaaslased olema. Endale üllatuseks sattusin omavanuste keskele, enamus olid umbes 28-aastased. Mingil põhjusel eeldasin, et satun vanema generatsiooni disainerite sekka, aga ma eksisin. Alguses olid mul ka omad kõhklused, kas ma ikka sobin seltskonda. Esimesel nädalal pidi ka Lorenzo kohe Peruusse sõitma ja seega jäin sisuliselt tuttavateta. Tuli välja, et minu kõhklused polnud aga kuidagi põhjendatud – juba esimesel lõunal oma uute sõpradega sain aru, kui lahedad inimesed nad on.

Kolme nädala jooksul saime kõvasti naerda, eriti Argentina ja Eesti võrdluse teemal. Alates muusikast lõpetades maastiku, inimeste iseloomude ja ilmaga.
Mõistsin Argentinas, kui tugevat mõju inimeste ühendamisel avaldavad muusika ja teleseriaalid. Ma ju läksin ju tegelikult teise maailma otsa, aga isegi seal saan rääkida inimestega samadest bändidest või TV-seriaalidest. Ka nemad vaatavad  ja kuulavad sama. Lahe! Eriti arvestades seda, et ma pole oma maitse poolest väga mainstream. Mida aeg edasi, seda rohkem mõistsin, et minu uued sõbrad on mulle väga sarnased. Me kõik tahame reisida, keegi meist ei soovi laste saamisega ega kodust väljakolimisega kiirustada jne.

Kõige enam nautisin just lõunaid töökaaslastega. Seal on kombeks, et kõik kolleegid söövad samal ajal samas kohas, just nagu perekond. Mitu korda käisime ka pärast tööpäeva väljas õhtustamas ja dringil. LSD on üsna väike agentuur, kus koha peal väga palju inimesi ei tööta ja nii oli kõik väga personaalne. Vahel oli kontor töiselt vaikne, kuid järgmisel hetkel oli kogu kollektiiv püsti, kas siis laulmas, tantsimas või kontoritoolidega ringi rallimas. Spontaanne ja väga naljakas!

10

Minu töö Argentinas

Töö ise oli  hoopis teistsugune sellest, mida ma Imagine’is teen. Kunagi olin keskendunud digidisainile, kuid viimastel aastatel olen horisonti laiendanud. Pean tunnistama, et esimesed päevad olid rasked. Kõik oli teistmoodi. Mul oli raske aru saada, mida ma seal üldse tegema peaks ja millest alustada võiksin. Kuid ma ei jäänud norutama, sest teadsin, et kõik saab ainult paremaks minna.

LSD-s tehtud projektidest tooksin välja kolm enda jaoks huvitavamat: uuele hosteliketile nime mõtlemine, veiniistanduse logo disainimine ning Buenos  Airese uuele nooblile hoonele siltide disainimine. Argentiinlastest kolleegide puhul avaldas mulle enim muljet nende jäägitu pühendumine kliendile esitatavatesse presentatisoonidesse. Ulme!

Suurim väljakutse minu jaoks oli mõista reklaami- ja disainiagentuuri erinevusi. Just tööle lähenemise osas. Vabandan oma LSD-sõprade  ees juba ette, kui ma midagi valesti tõlgendanud olen, aga püüan järgnevalt oma nägemust selgitada.

Kuidas töötab reklaamiagentuur?

Reklaamimaailmas püüame me pidevalt olla unikaalsed, mis on igati loogiline, sest meie lõppeesmärk on ju müüa. Ja et meie loodav reklaam ei jääks märkamata, püüame alati välja tulla millegi täiesti värskega.

LSD-s veedetud aja jooksul sain taas kinnitust, et ülikeeruline on teha midagi täiesti uut. Esiteks, igal pool on nii palju loovinimesi, kes mõtlevad täpselt samamoodi. Teiseks, sageli jäävad hullumeelsed ideed raha taha – nii suurtele eelarvetele pole kliendid lihtsalt nõus alal kirjutama. Õppisin LSD-s, et meie püüdlused ajada originaalsust taga tegelikult limiteerivad meid.

Ma ei taha kedagi solvata, kuid 99% meie värsketest ideedest on tõenäoliselt kuskil maailma otsas varem tehtud. Tõsi on ka see, et 99% selles blogipostituses olevatest statistikaandmetest olen ma oma aruga välja  mõelnud.

Kuidas LSD töötab?

Prioriteediks pole unikaalsus, kuid ka see on faktor. Nad ei tööta auhindade või kiituse nimel. Nad disainivad inimestele. Disainid on praktilised ja ilusad. Esteetiliselt puhtad ilma ebavajalike lisadetailideta. Iga LSD-s nähtud disainide detailid olid minu meelest läbi mõeldud. See pani mind mõtlema oma igapäevatööle ja sellele, kuidas mul on tekkinud komme detaile lisada, et lihtsalt midagi ilusamaks teha – kuigi nendel elementidel pole tegelikult emotsiooni ega lugu taga.

Kui sain LSD-s mingi ülesande, püüdsin aru saada, millist eesmärki projekt teenib ning unustada selle, et kõige olulisem on olla unikaalne. JA SEE TUNNE OLI VABASTAV!

Kas Te kujutaksite ette eriliselt silmatorkavat tänavasilti, mis lausa karjuvalt tähelepanu tõmbab? See oleks võib-olla unikaalne, kuid kas ka hea disain? Hästi disainitud tänavasilt peaks olema selline, mille leiad otsides kergesti üles, kuid mis muidu kenasti tänavapilti sulandub. Äkki pole Te sellele varem mõelnud, Mina ei olnud ja see on vaid üks olulistest mõtetest, mille Argentinast kaasa võtsin.

Mida ma sellest kogemusest õppisin?

Ma sain väikse välismaal elamise kogemuse ja just nii on kõige õigem viis reisida. Mulle meeldib kogeda igapäevaelu läbi kohalike silmade. Ma pole niikuinii suurem asi monumentide ja muuseumite külastaja, mulle meeldib näha, kuidas inimesed päriselt elavad.

Ma kohtasin väga põnevaid inimesi. Oli väga äge minna pärast tööpäeva lõppu kolleegidega välja ja vaadata, kuidas nemad end lõdvaks lasevad.

Käisin ka autentsel Argentina grillipeol – Lorenzo ja tema armas naine kutsusid meid külla nautima punast veini ja kohalike lihahõrgutisi. Ma pole kunagi olnud punase veini austaja, aga selle kolme nädalaga hakkas see mulle täitsa meeldima.

Tegelikult oli terve Argentina kogemus mulle üdini positiivne. Elu Argentinas on Eesti omast erinev ja see avardas kindlasti minu silmaringi ja andis vägeva kogemuse. Tavaliselt tunnen end riikides, kus on tuntav keelebarjäär, üsna frustreerunult, kuid seekord kohanesin hästi. Ja mul on tagantjärgi enda arengu üle hea meel. Viimasel nädalal küsis kahel korral inimene tänavalt ninu käest teejuhised – no olgem ausad, ma ei näe kohe üldse kohaliku moodi välja, kuid äkki siis käitusin nagu kohalik?

Õppisin palju ka Lorenzolt – näiteks seda, kuidas oma ideid paremini müüa – ning teistelt kolleegidelt. Seal kõrva taha pandu tuleb mulle kindlasti tulevikus ainult kasuks.

Karjääri mõttes sain samuti palju juurde. Usun siiralt, et muutusin paremaks disaineriks. Lähenen edaspidi disainile praktilisema ja sügavamõttelisema nurga alt. Ausalt öeldes olen seal õpitut oma Eesti töödes juba kasutanud. Lisaks leidsin seal aega väga palju keskenduda puhtalt tüpograafiale – ma ilmselt tegin samast logost sadu erinevaid adaptsioone. Tavaliselt mu ajagraafik lihtsalt ei luba seda.

Lõpetuseks tooksin välja ehk ühe olulisema, mille Argentina mulle andis – mulle hakkas tohutult meeldima brändingu pool. See on minu jaoks lausa meeliülendav teema ja tahaksin selles rohkem sees olla. Kokkuvõtlikult oli Argentina kogemus tervet minu maailmavaadet avardav.

Lõpusõnad

Tahan tänada Lorenzot, Margot, Helenit ja kogu LSD ning Imagine kollektiivi, et selline mulle selline võimalus anti. Paremat seltskonda mind vastu võtmas poleks ma osanud tahta. Ma juba igatsen Argentina päikesepaistelisi ilmasid ja oma uusi lühikesi sõpru. Tundsin end Argentinas nagu kodus ja minu elu tehti äärmiselt mugavaks. Erilised tänud Elianale, kes mulle ümbruskonda tutvustas. Kui keegi mu Argentina sõpradest peaks sattuma siia maailmanurka, võtke minuga kindlasti ühendust, sest tahan teile oma külalislahkusega tasuda. Loodan Teid kõiki varsti taas näha!

Screen Shot 2017-09-07 at 15.56.33
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 millionit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
logo2
TALLINN, 12. oktoober 2016 – Reklaamiagentuuri Imagine AD OÜ omanikud ostsid täna reklaamiagentuuri EstTBWA OÜ ja müügiedendusagentuuri Tequila AD OÜ. „Me otsustasime müüa, kuna tahame 100% keskenduda meediaärile. Imagine AD näol leidsime EstTBWA-le ja Tequila AD-le hea uue peremehe, kellega koostöös saame reklaami- ja meediaklientide teenindamiseks jõud ühendada“, ütles Creative Media Service OÜ juhatuse liige ja partner Kristian Hein. „2003. aastal kui ma Imagine asutasin, siis tõuke selleks andis toonane EstTBWA juht Kristian Hein. Tema kutsus mind TBWA-sse projektijuhina tööle. Mõtlesin, et proovin kõigepealt oma agentuuri teha. Kui ma ebaõnnestun, siis ega mu oskused halvemaks lähe ja küll Kristian mind… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
artikkel
Mängin sel hooajal Eesti IV jalgpalliliigas. Et minu tiim, peamiselt välismaalastest koosnev Rumori Calcio otsis pika hooaja kulude katteks särgisponsoreid, otsustasin pakkuda võimalust ka Imagine’ile, kus copywriterina töötan. Kuigi Imagine’i asutaja ja loovjuht Margo Kütt on eelkõige tuntud kui Eesti kõige kirglikum jäähokifänn, on ta ka muust spordist alati lugu pidanud ning oli panustamisega nõus. Nüüd ehib Rumori Calcio võistlusvormi rinda selgelt peasponsori Imagine’i nimi. Rumori Calcios mängib nõnda palju erinevaid rahvusi, et loetlemisel jääb isegi mõlema käe sõrmedest puudu. Esindatud on Eesti, Itaalia, Venemaa, Itaalia, Gruusia, Saksamaa, Holland, Prantsusmaa, Poola, Egiptus, Palestiina, Hispaania. Episoodiliselt on külalisesinejana käinud end näitamas… View Article
pilt
Telereklaamis pöörame enamasti tähelepanu visuaalile. Meid lummavad kaunid vaated loodusest või inimestest, panevad ahhetama tehnoloogilised uuendused või naerutavad koomilised situatsioonid ja dialoogid. Kuid väga oluline on ka see, mida me kuuleme. Reklaamimuusikat alahinnatakse ja tihtipeale ei panda sellele rõhku, kuid õige valik võib muidu keskmise klipi või artisti muuta maailmakuulsaks. Reklaamimuusika võeti esmakordselt kasutusele 1922. aastal ühes New Yorki raadios, kuid teleklippidesse jõudis muusika alles 1955. aastal, kui Jaapani kellatootja Seikosha (praegu tuntud Seiko) oma mustvalges reklaamis jingel’it kasutas. Pop-muusika võidukäik reklaaminduses algas märksa hiljem, kuumadel 70ndatel. Tõsi, esimene superhitt kirjutati spetsiaalselt reklaami jaoks. 1971. veebruaris läks raadioeetrisse Coca-Cola tellitud… View Article
CcYXuVkW8AUJ5Ja
Heade filmidega on enamasti nii, et kui neile kiputakse järg tegema, kukub see välja kas kehvasti või väga kehvasti. Vähesed järjed on olnud paremad, kui esimene osa, kuid filmikriitikute arvamusele tuginedes on kõige tuntumad ehk Terminatori ja Godfatheri teised osas. Tegelikult on reklaamidega samamoodi – kui oled korra midagi väga head teinud, on sellele samaväärset järge väga raske luua. Hea näide on eelmisel aastal Cannes Lions’il võimsa tulemuse teinud Geico Unskippable. Kõik reklaamindusega kuidagi seotud olevad inimesed mäletavad klippi, kus suur bernhardiin mannekeenidena seisva perekonna nõudest spagethi bolognese’t lõhverdas. Selle reklaami meeldivus on kindlasti maitse asi, kuid kindlasti oli see… View Article
123
Eelmise aasta septembris teatas Facebooki juht Mark Zuckerberg, et tulemas on muudatused seoses “Meeldib” nupuga. Paljud ootasid ja lootsid, et uueks nupuks saab “Ei meeldi” (dislike), kuid mina arvasin, et Facebook sellise negatiivse ja halvustava nupuga välja ei tule. Ja juba kuu aega hiljem teatas Facebook, et nad on jube uue lahendusega valmis saanud ning asuvad seda testima Hispaanias ja Iirimaal. Paistab, et nende lahendus toimis kohe esimesel korral, sest alates eilsest on lahendus saadaval kõikidele Facebooki kasutajatele. Lihtsalt mine hiirega “Meeldib” nupule, oota hetk ja siis avanebki sul võimalus valida teisi emotsioone. Natuke parandamist muidugi Eesti versioon vajab, sest emotikonide… View Article
11882379_10153589445633669_4859321794435226510_o
Igasugused tabelid on sageli tõlgendamise küsimus, kuid meil on sellegipoolest hea meel tõdeda, et Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu koostatud pingereas oleme neljandal kohal. Kõnealune tabel kajastab 2015. aastal võidetud auhindu reklaami, disaini ja digitali kategooriates ning selle eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindade järgi. Olgu lisatud, et tabel pole Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu hinnang agentuuride loovusele, vaid see mõõdab loovauhindu ehk auhindu, mis mõõdavad loovust. Mõistagi pole kõik jagatavad auhinnad sama kaaluga (Cannes’ Lions on olulisem kui Kuldmuna 🙂 ) ja seetõttu on väljatöötatud punktisüsteem, millest tabeli koostamisel juhindutakse. Loovusauhindade koondtabelisse ilmuvad punktid järgmiselt: Kuldmuna ja… View Article
Screen Shot 2016-02-11 at 12.30.31
Kolm nädalat tagasi näitasime sel aastal esimest korda reklaamileide. Kõige kallima reklaamisekundiga Super Bowlile järgneval nädalal on reklaamileiud sisuliselt kohustuslikud. Eriti maailma kõige kuulsama ühe-päevase võistluse 50ndal juubeli järel. Kuid tundub, et Super Bowli reklaamivaheajad hakkavad oma maagilisust kaotama. Näiteks paljud brändid, kes viimastel aastatel alati Super Bowlil esindatud (Volvo, Adobe jpt.), pidasid sel aastal mõistlikumaks 30-sekundilise klipi eest viite miljonit dollarit mitte välja käia. Need, kes eelarvet siiski kergendasid, näitasid erinevat taset, kuid meie noppisime välja kõige rohkem tähelepanu saanud klipid. Mitte oma lemmikud, vaid kõige populaarsemad. Ameeriklased lagistavad ehk endiselt jalaga-perse absurdihuumori peale naerda, kuid vähemalt minu meelest… View Article
iphone
Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat. Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist. 1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone. Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid. Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid: Flixel Animoto Diptic Adobe Post Boomerang (Instagram) 2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”. Vaata… View Article
aleweb
Alejandro Masferrer, the founder of The Pop Up Agency, one of the world’s most well-known agency of digital concepts, decided late last year that one stage of his life was over, and he wanted to move on. While taking some time off, after the fast-paced “pop-upping”, and enjoying Christmas time with his family in his hometown Seville (Spain), he received an entirely unexpected offer. Sven Luka, the creative director of Imagine, who had met Alejandro years ago at the Cannes Lions, decided that it was the right moment to grab the bull by the horns (moreover, it is Alejandro’s home… View Article
aleweb
Maailma ühe tuntuma digitaalkontseptsioonide agentuuri The Pop Up Agency looja Alejandro Masferrer otsustas eelmise aasta lõpus, et üks etapp tema elus on möödas ja ta tahab minna edasi. Peale tempokat “pop-upimist” aega maha võttes ja kodulinnas Sevillas (Hispaania) pere seltsis jõuluaega nautides sai ta aga enda jaoks täiesti ootamatu pakkumise. Aastaid tagasi Cannes Lions reklaamifestivalil Alejandroga tutvunud Imagine loovjuht Sven Luka otsustas, et on õige hetk härjal sarvist haarata (kusjuures härjavõitlus on pärit just Alejandro kodukandist Andaluusiast) ja hispaanlane Eestisse kutsuda. Alejandro võttis endale mõtlemisaja ning arutles oma võimalikku kolimist ka sõpradega. Oli tuttavaid, kes tulistasid tema suunas küsimärgilaviine ning… View Article
Facebook-Messenger-Application-Mobile-Logo
Kui Facebook lansseeris 2011. aasta augustis messengeri, ei osanud keegi sellest midagi väga arvata. MSN messenger oli sel hetkel kõige populaarsem instant messenger ning paljud ei mõistnud, milleks oli vaja lisaks Facebooki-seinal suhtlemisele ka chattida. Nüüd, veidi enam kui neli aastat hiljem on asjaolud muutunud. Võiks lausa öelda, et Facebook messenger on muutunud meie kõigi native messengeriks. Mida aga paljud ei tea, on see, et tegelikult ei ole Facebook messenger jäänud lihtsalt chattimise platvormiks (nagu seda on teinud näiteks konkurent Skype), vaid sellele lisatakse pidevalt juurde üha uusi lisavõimalusi. Kasuta messenger.com’i Enne lisavõimalustel peatumist tuleks kindlasti märkida ära, et Facebook… View Article