Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat.
Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist.

1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone.

Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid.

Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid:

Flixel
Animoto
Diptic
Adobe Post
Boomerang (Instagram)

2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”.

Vaata siit.
iphone

3. Facebook messenger ettevõtetele võimaldab viia kasutajatoe uuele tasemele. Näiteks saavad kliendid kasutada messengeri, et kodulehel lisaküsimusi esitada või tellimuse teekonda jälgida. Hetkel on võimalus saadaval vaid valitud USA firmadele, kuid end huvitatute nimekirja võib lisada siin.

4. Tulevikus plaanib Facebook hakata pakkuma tekstipõhise virtuaalse assistendi teenust. Sisuliselt on tegemist millegi Siri taolisega, mis aitab sul näiteks naise sünnipäeva meeles pidada või restorani lauda broneerida. 
Eriliseks teeb assistendi asjaolu, et tõenäoliselt on seal osaliselt mängus ka inimese käsi, ehk et vastused ei tugine vaid tehisintelligentsil. Loe siit.

5. Lähiajal on muutumas Facebooki algoritm, mille alusel selgub kas postitusi näidatakse konkreetse kasutaja uudisvoos ja mitmendale kohale nad järjekorras positsioneeruvad. 
Uus algoritm võtab lisaks postituse kaasatusele (like, share, comment) arvesse ka seda, kuidas kasutajad postituse relevantsust ja väärtust hindavad (Facebook teeb kasutajate seas aeg-ajalt küsitlusi). 
Uuenduse tulemusena võivad oma orgaanilises katvuses näha langust need fännilehed, mis kunstlikult üritavad fännide kaasatust tõsta, näiteks “vajuta like kui oled tsitaadiga nõus” tüüpi postitused. Sellest võita võivad lehed, mis ei ürita Facebookis skeemitada ja postitavad reaalselt huvitavaid ja kasulikke postitusi. Lähemalt vaata siit.

6. Eelnevalt mainitud uuenduse valguses on kasulik proovida Facebooki uut võimalust, millega oma fännilehe postitusi eelistatud sihtrühmale sihtida.
Sisuliselt tähendab see, et saad valida, millisele sihtrühmale konkreetseid postitusi eelisjärjekorras näidatakse. Tähele tasuks panna, et see ei ole sama nagu ammu loodud funktsioon sihtida postitusi vaid kindlale sihtrühmale. Praeguse uuendusega saavad postitust näha ka sihtrühma mittekuuluvad inimesed, kuid eelisjärjekorras on valitud sihtrühma liikmed.Orgaanilist katvust ei pidavat see uus võimalus mõjutama. Pigem tõstab ee kaasatust, kuna õige sihtimise korral kõnetavad postitused kasutajaid rohkem.

Kõige suurem kasu on sellest brändidel, kellel on mitu sihtrühmagruppi. Nüüd on neil natuke rohkem kontrolli oma postituse leviku üle. Lisaboonusena saab näha statistikat, kuidas ühe või teise huviala inimesed postitust klikivad. Kui seda järjepidevalt kasutada, on see väärtuslikuks infoallikaks, millest just sinu lehe fännid huvituvad.

facebook-audience-optimization-jon loomer

Täpsema sihtimise kasutamiseks tuleb Facebookis Audience optimization seadistada. Õpetuse ja rohkem infot leiab siit.

7. Facebooki reklamiformaatide osas on samuti mõned hiljutised uuendused. Näiteks võib üles seada spetsiaalse reklaami, mille eesmärk on koguda e-maili-aadresse, et oma uudiskirja saajate ringi suurendada. See toimib nii, et juba reklaami kujunduses on e-maili lahter, mille Facebook täidab automaatselt kasutaja eest. Kasutajal on seega ülimugav paari klikiga pakkumine vastu võtta ja end e-maili listi lisada.

Valikus võib lisaks olla ka muid andmed nagu nimi, aadress, telefoninumber, perekonnaseis ja muu, mida Facebook sinu kohta teab. Lisaks on võimalus seadistada ka kuni kolm enda valitud välja. Siinkohal ei tasu andmete kogumisega hulluks minna, sest mida rohkem küsid, seda väiksem hulk inimesi on nõus vastama. Less is more.

Hetkel toimib see vaid mobiilireklaamides ja on üles seatav Power-editorist. Suure täenäosusega tuleb see varsti ka desktop-reklaamide valikute hulka ning ka tavalisse reklaamihaldurisse. Loe lähemalt siit.

Nõuanne: kui soovid kõige uuemad reklaamivõimalusi esimesena proovida, kasuta Power editori reklaamide haldamiseks. See on mõeldud veidi edasijõudnumale reklaamijale ja võib esmapilgul veidi harjumist vajada. Samas meeldib Facebookile uued asjad kõigepealt seal avalikuks muuta.

Teine suhteliselt uus reklaamivõimalus luua oma piltidest videoklippe. Facebook slideshow video tegemiseks piisab 3-7 pildist ja ülejäänud teeb Facebook.
See on väga mugav neile, kes tahavad luua liikuvat pilti, kuid ei raatsi video tootmisele liigselt ressursse kulutada. Rohkem infot leiab siit.

8. Video on Facebookis ilma tegemas ka otseülekannete vallas. Nimelt on Facebook järk-järgult muutmas kõigile võimalikuks live-video edastamise läbi Facebook rakenduse. Facebook-live oli alguses kättesaadav vaid kuulsustele, kuid nüüd on see lisa tulemas kõigile profiilidele.

Kasutusvõimalusi on päris mitmeid – eksklusiivsuse pakkumine, lavatagused kaadrid, intervjuud, tootetutvustused, how-to videod jne.
Uuri lähemalt siit.

9. Kohalikele äridele võiks huvi pakkuda Facebooki kataloog, mille abil saad otsida soovitud asukohas pesitsevaid parimad juuksureid, kohvikud, poode…
Info, kuidas ennast nimekirja lisada ja mõned nõuanded leiab siit.

humor
Miks nalja tehakse? Sellele küsimusele vastamiseks läheme evolutsioonis veidi tagasi. Miks primaadid üksteiselt kirpe ja täisid korjavad? Ühe teadusliku teooria järgi parandatakse selle tegevuse abil oma sotsiaalset staatust. Inimeste maailmas on see umbes nagu small talk. See soosib üksteisega tutvumist ja näiteks sotsiaalses hierarhias kõrgemal pulgal asuva primaadi poolehoiu võitmist. Huumori kasutamisega on sama lugu. See on sotsiaalsel eesmärgil. Eelistatakse ju sellise kaaslase seltskonda, kes on ilus, tark ja vaimukas. Need omadused soosivad positiivsete suhete ja suhtluse tekkimist. Ja reklaamsõnum jääb paremini meelde, kui selle edastamisel apelleeritakse positiivsetele emotsioonidele. Hea nalja tegemine on aga keeruline, sest nii palju kui on… View Article
handy-awards-hed-2016
Olles loovinimene, tuleb sul tihti mõelda ideid üksi. See aga tähendab, et sa ei saa loota meeskonna poolt tulevale kriitikale, erineva nurga alt tulevatele ideedele ja tiimis tekkivale sünergiale. Sa oled täiesti üksi. Mida sa teed? Sa masturbrainid.
craft-fig
Pole hullu. Mina ka tegelikult ei teadnud. Asi ei ole selles, et sina või mina oleksime lollid. Asi on selles, et meediakanalites on sisuturunduse kontseptsiooni tihti valesti mõistetud. Sisuturundus ei ole üks kommertsartikkel uudisteportaalis või lühike müügisõnum ettevõtte sotsiaalmeedia kontol. Sisuturundus ei ole ka iganädalased lühikesed müügisõnumid kellegi sotsiaalmeedia kontol. Praeguses digi-põhises maailmas on kõik inimesed justkui individuaalsed meediaettevõtted, vahendades oma Facebooki seinal pidevalt uut informatsiooni. Meie rusikareegel info tarbimiseks tundub olevat, et see tuleb üles korjata sama kiiresti kui põrandale kukkunud maiustus – maksimaalselt viie sekundiga, muidu pole see enam söödav. Aga kas pidev sisu tootmine mistahes meediakanalis müüb… View Article
Screen Shot 2017-09-07 at 15.56.33
Aegade alguses (ehk 2010. aastal) oli Instagram üks lihtne piltide jagamise platvorm, mille võlu seisnes selles, et kõik, mis üles läks oli kiire ja üsna toores. Praeguseks ajaks on Instagramist saanud võimas sotsiaalmeedia kanal, millel on 700 millionit igakuist aktiivset kasutajat. Kuid selle algne kontseptsioon on üsna palju muutunud. Lihtsast platvormist, kus oma pilte jagada on saanud paljude võimalustega mega-app, mis oma algoritmidega valib piltide järjestust. Lisaks on sellest lihtsa loogikaga piltide jagamise rakendusest saanud võimas turunduskanal, kus saab mitmel kujul reklaame postitada, oma toodet turundada läbi influencer’ite, sihtida täpset sihtrühma jpm. Nüüd toomegi välja mõned mõtted, mida võiks Instagramis turundades kindlasti katsetada (või vähemalt arvesse võtta).
HCHD9270
Juba kolmandat aastat järjest, saadab Imagine aastaga enim silma jäänud disaineri Lõuna-Ameerika sõprusagentuuri komeks nädalaks praktikale uusi oskusi ja kogemusi omandama. Selleks õnnelikuks disaineriks oli see aasta meie kahekordne tiitlivõitja Kristiina Randrüüt.
Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
90FE40DD-137C-4761-B960-BA2535D30AC6
Kui suurem osa maale on niikuinii netis üleval ja Pokemon Go on populaarsem kui Facebook, siis kuidas peaks maailmas turundama midagi statsionaarset, vana ja originaalset? Järgnevalt paneme luubi alla Eesti ja välismaa muuseumid ning vaatame, kuidas on müüdud uut ja vana. Mida teeb Eesti? Eesti Kunstimuuseumi alla kuulub viis erinevat muuseumi: KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Mikkeli Muuseum, Niguliste Muuseum ja Adamson – Ericu isikumuuseum. Kõik need viis muuseumi on erineva identiteediga. KUMU on viiest uusim ja parim näide ühest korralikust kunstimuuseumi identiteedist. Ta on Eesti Kunstimuuseumitest ainsana esindatud kõigis enimkasutatud sotsiaalmeedia kanalis. Postitused on tihedad nii KUMU enda kui ka külastajate… View Article
mõjuta ja mõista teiste otsuseid
Daniel Kahnemani raamat “Kiire ja aeglane mõtlemine” on kasulik lugemine igaühele, sest aitab mõista, kuidas inimese aju töötab. Kui mõistad, miks ja kuidas teised inimesed otsuseid langetavad, on seda nii töö- kui eraelus võimalik enda kasuks rakendada. Turunduse aspektist aitavad need teadmised kirjutada veenvamaid sõnumeid ja luua strateegiaid, mis alateadlikult tarbijat tootest/teenusest huvituma panevad. Raamatu järgi põhinevad inimese otsused kahel süsteemil. Tähele tasuks panna, et need ei ole ajus 2 eraldi eristatavat piirkonda, vaid pigem abstraktsed süsteemid mõistmaks aju tööd. Esimesse süsteemi kuuluvad kaasasündinud oskused, mis põhinevad suuresti instinktidel ja refleksidel. Teise süsteemi pädevusse kuuluvad tegevused, mis nõuavad teadlikku tahet… View Article