Facebooki tegemistega ja muudatustega on raske sammu pidada, sest uuendustele ei paista lõppu tulevat.
Alljärgnevalt on kirjeldatud vaid üheksat neist.

1. Liikuvad profiilipildid! Jah, nüüd saab Facebookis oma profiilipildiks panna gif-formaadis animatsioone.

Eriti lahedad näevad välja pildid, kus liigub vaid mingi detail, nn cinemagraph stiilis animeeritud pildid.

Kui ise ei oska meelepärast pilti koostada, on selleks mitmeid rakendusi ja abivahendeid:

Flixel
Animoto
Diptic
Adobe Post
Boomerang (Instagram)

2. Facebook “dislike” nupp on väidetavalt üks nõutumaid võimalusi, kuid siiani pole Facebook seda siiski kasutusele võtnud. Uuendusena on tulekul (mõnel juba olemas) hoopis nupud nagu “love”, “haha”, “wow”, “sad” and “angry”.

Vaata siit.
iphone

3. Facebook messenger ettevõtetele võimaldab viia kasutajatoe uuele tasemele. Näiteks saavad kliendid kasutada messengeri, et kodulehel lisaküsimusi esitada või tellimuse teekonda jälgida. Hetkel on võimalus saadaval vaid valitud USA firmadele, kuid end huvitatute nimekirja võib lisada siin.

4. Tulevikus plaanib Facebook hakata pakkuma tekstipõhise virtuaalse assistendi teenust. Sisuliselt on tegemist millegi Siri taolisega, mis aitab sul näiteks naise sünnipäeva meeles pidada või restorani lauda broneerida. 
Eriliseks teeb assistendi asjaolu, et tõenäoliselt on seal osaliselt mängus ka inimese käsi, ehk et vastused ei tugine vaid tehisintelligentsil. Loe siit.

5. Lähiajal on muutumas Facebooki algoritm, mille alusel selgub kas postitusi näidatakse konkreetse kasutaja uudisvoos ja mitmendale kohale nad järjekorras positsioneeruvad. 
Uus algoritm võtab lisaks postituse kaasatusele (like, share, comment) arvesse ka seda, kuidas kasutajad postituse relevantsust ja väärtust hindavad (Facebook teeb kasutajate seas aeg-ajalt küsitlusi). 
Uuenduse tulemusena võivad oma orgaanilises katvuses näha langust need fännilehed, mis kunstlikult üritavad fännide kaasatust tõsta, näiteks “vajuta like kui oled tsitaadiga nõus” tüüpi postitused. Sellest võita võivad lehed, mis ei ürita Facebookis skeemitada ja postitavad reaalselt huvitavaid ja kasulikke postitusi. Lähemalt vaata siit.

6. Eelnevalt mainitud uuenduse valguses on kasulik proovida Facebooki uut võimalust, millega oma fännilehe postitusi eelistatud sihtrühmale sihtida.
Sisuliselt tähendab see, et saad valida, millisele sihtrühmale konkreetseid postitusi eelisjärjekorras näidatakse. Tähele tasuks panna, et see ei ole sama nagu ammu loodud funktsioon sihtida postitusi vaid kindlale sihtrühmale. Praeguse uuendusega saavad postitust näha ka sihtrühma mittekuuluvad inimesed, kuid eelisjärjekorras on valitud sihtrühma liikmed.Orgaanilist katvust ei pidavat see uus võimalus mõjutama. Pigem tõstab ee kaasatust, kuna õige sihtimise korral kõnetavad postitused kasutajaid rohkem.

Kõige suurem kasu on sellest brändidel, kellel on mitu sihtrühmagruppi. Nüüd on neil natuke rohkem kontrolli oma postituse leviku üle. Lisaboonusena saab näha statistikat, kuidas ühe või teise huviala inimesed postitust klikivad. Kui seda järjepidevalt kasutada, on see väärtuslikuks infoallikaks, millest just sinu lehe fännid huvituvad.

facebook-audience-optimization-jon loomer

Täpsema sihtimise kasutamiseks tuleb Facebookis Audience optimization seadistada. Õpetuse ja rohkem infot leiab siit.

7. Facebooki reklamiformaatide osas on samuti mõned hiljutised uuendused. Näiteks võib üles seada spetsiaalse reklaami, mille eesmärk on koguda e-maili-aadresse, et oma uudiskirja saajate ringi suurendada. See toimib nii, et juba reklaami kujunduses on e-maili lahter, mille Facebook täidab automaatselt kasutaja eest. Kasutajal on seega ülimugav paari klikiga pakkumine vastu võtta ja end e-maili listi lisada.

Valikus võib lisaks olla ka muid andmed nagu nimi, aadress, telefoninumber, perekonnaseis ja muu, mida Facebook sinu kohta teab. Lisaks on võimalus seadistada ka kuni kolm enda valitud välja. Siinkohal ei tasu andmete kogumisega hulluks minna, sest mida rohkem küsid, seda väiksem hulk inimesi on nõus vastama. Less is more.

Hetkel toimib see vaid mobiilireklaamides ja on üles seatav Power-editorist. Suure täenäosusega tuleb see varsti ka desktop-reklaamide valikute hulka ning ka tavalisse reklaamihaldurisse. Loe lähemalt siit.

Nõuanne: kui soovid kõige uuemad reklaamivõimalusi esimesena proovida, kasuta Power editori reklaamide haldamiseks. See on mõeldud veidi edasijõudnumale reklaamijale ja võib esmapilgul veidi harjumist vajada. Samas meeldib Facebookile uued asjad kõigepealt seal avalikuks muuta.

Teine suhteliselt uus reklaamivõimalus luua oma piltidest videoklippe. Facebook slideshow video tegemiseks piisab 3-7 pildist ja ülejäänud teeb Facebook.
See on väga mugav neile, kes tahavad luua liikuvat pilti, kuid ei raatsi video tootmisele liigselt ressursse kulutada. Rohkem infot leiab siit.

8. Video on Facebookis ilma tegemas ka otseülekannete vallas. Nimelt on Facebook järk-järgult muutmas kõigile võimalikuks live-video edastamise läbi Facebook rakenduse. Facebook-live oli alguses kättesaadav vaid kuulsustele, kuid nüüd on see lisa tulemas kõigile profiilidele.

Kasutusvõimalusi on päris mitmeid – eksklusiivsuse pakkumine, lavatagused kaadrid, intervjuud, tootetutvustused, how-to videod jne.
Uuri lähemalt siit.

9. Kohalikele äridele võiks huvi pakkuda Facebooki kataloog, mille abil saad otsida soovitud asukohas pesitsevaid parimad juuksureid, kohvikud, poode…
Info, kuidas ennast nimekirja lisada ja mõned nõuanded leiab siit.

Screen Shot 2017-05-11 at 10.31.20
Nädal tagasi kirjutas Best Marketing artikli sellest, et ärikonsultandid trügivad reklaamiagentuuride turule (loe lähemalt siit). Enne seda üllitas samal teemal artikli reklaamiajakiri Advertising Age (loe lähemalt siit). Esimest korda kuulsin ma ärikonsultatsiooni- ja reklaamivaldkonna lähenemisest kaks aastat tagasi Cannesi reklaamifestivalil, kus Sir Martin Sorrell selle stsenaariumi reklaamitööstusele välja käis. Tahame seda või mitte, aga tõenäoliselt liiguvad konsultatsiooni- ja reklaamiäri teineteisele lähemale ka Eestis. Küll võibolla mitte nii kiiresti ja nii suurelt kui see toimub Ameerika Ühendriikides või Hollandis, aga kindlasti toimuvad muutused meilgi. Alates veidi kaugemast ajast kui reklaami- ja meediaäri teineteisest eemaldusid ja lähemast ajast kui traditsiooniline ja digitaalreklaam oma tegemistele… View Article
Relativity
July 1953
Lithograph
27.7x29.2cm
Igaüks, kes on vähemalt ühel ajurünnakul osalenud teab mis tunne on mõelda ideid inimesega kes kardab oma ideid välja öelda, või inimesega kes on nii autoritaarne, et sõidab sinu ideedest teerulliga üle. Kindlasti on sulle tuttav ka inimene, kes ei paku ühtegi ideed ja inimene, kes räägib vahetpidamata ja kommenteerib su ideid sõnadega: “Ei tundu kuidagi, mõtleme veel.”  Järgmine loovtehnika peaks antud käitumismaneerid välja juurima. Loovtehnika nimega “Trepimeetod” on loodud grupiloovuse vallandamiseks ja toodab palju erinevaid ideid. Kui seda õigesti läbi viia, siis eemaldab see loovtiimis oleva laiskuse, hirmu ja autoriteetse mõjutamise. See annab kõigile võimaluse ja kohustuse kaasa mõelda…. View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: Reklaamid Instagram Stories

24/01/2017
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067
2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.
ICON_3
Viimastel päevadel on rohkem kui tavaliselt räägitud sisuturundusest. Põhjuse selleks andis TV3, kes juba mõnda aega müüb sisuturunduse nime all kommertslugusid oma uudistesaatesse. Juba paar aastat või isegi kauem on sarnast teenust pakkunud ajalehed ja veebiportaalid, kuhu saab raha eest sisuturunduse nime all oma ettevõtte nimelise kommertsartikli või sponsorteate osta.   Tegelikult on sisuturundus (ingl k content marketing) midagi enamat kui kommertsartikkel mõnes meediakanalis. Sisuturundus on järjepidev turundus- ja äriprotsess, mille raames ettevõte loob ja edastab asjakohast ja väärtuslikku sisu. Sisuturunduse eesmärgiks on leida, kaasata ja sidustada oma sihtgrupp nii, et see paneb kliendi kasumlikult tegutsema ettevõtte huvides. Ehk teisisõnu, paneb… View Article
9k=
Käisin juuni keskel Cannes Lions 2016 reklaamifestivalil. Mõtteid ja inspiratsiooni, mida nii enda kui Imagine jaoks sai  ammutatud, oli palju. Uusi ja väga huvitavaid inimesi sai ka kohatud kümneid ja kuigi need nädal aega olid ülimalt intensiivsed, olid need taaskord rohkem harivad kui kolme aasta jagu Eestis toimuvaid seminare ja konverentse kokku. Mida ma endiselt soovitan kõigile turundusjuhtidele. Unustage kodumaised konverentsid ja paluge oma ettevõtte juhil teha kulu asemel investeering ja lennutada teid Cannes’i reklaamiafestivalile, sest seal ei räägita ainult reklaamist. Pooled ettekannetest on puhtalt turunduslikku laadi. Suur osa keskendub brändile, paljud ettekanded sotsiaalmeediale ja sisuturundusele jne. Investeeringust jagub inspiratsiooni… View Article
90FE40DD-137C-4761-B960-BA2535D30AC6
Kui suurem osa maale on niikuinii netis üleval ja Pokemon Go on populaarsem kui Facebook, siis kuidas peaks maailmas turundama midagi statsionaarset, vana ja originaalset? Järgnevalt paneme luubi alla Eesti ja välismaa muuseumid ning vaatame, kuidas on müüdud uut ja vana. Mida teeb Eesti? Eesti Kunstimuuseumi alla kuulub viis erinevat muuseumi: KUMU, Kadrioru Kunstimuuseum, Mikkeli Muuseum, Niguliste Muuseum ja Adamson – Ericu isikumuuseum. Kõik need viis muuseumi on erineva identiteediga. KUMU on viiest uusim ja parim näide ühest korralikust kunstimuuseumi identiteedist. Ta on Eesti Kunstimuuseumitest ainsana esindatud kõigis enimkasutatud sotsiaalmeedia kanalis. Postitused on tihedad nii KUMU enda kui ka külastajate… View Article
mõjuta ja mõista teiste otsuseid
Daniel Kahnemani raamat “Kiire ja aeglane mõtlemine” on kasulik lugemine igaühele, sest aitab mõista, kuidas inimese aju töötab. Kui mõistad, miks ja kuidas teised inimesed otsuseid langetavad, on seda nii töö- kui eraelus võimalik enda kasuks rakendada. Turunduse aspektist aitavad need teadmised kirjutada veenvamaid sõnumeid ja luua strateegiaid, mis alateadlikult tarbijat tootest/teenusest huvituma panevad. Raamatu järgi põhinevad inimese otsused kahel süsteemil. Tähele tasuks panna, et need ei ole ajus 2 eraldi eristatavat piirkonda, vaid pigem abstraktsed süsteemid mõistmaks aju tööd. Esimesse süsteemi kuuluvad kaasasündinud oskused, mis põhinevad suuresti instinktidel ja refleksidel. Teise süsteemi pädevusse kuuluvad tegevused, mis nõuavad teadlikku tahet… View Article
1111
Olen sel aastal palju mõelnud, mida võiks senises elus omandatule juurde õppida. Kuidas end harida ja olla sellega eeskujuks oma lähedastele. Minu suurimaks kooliks saab kindlasti olema juuni lõpus Cannes Lionsil osalemine – plaanin ammutada kõike, mis minu lokipahmaka alla mahub. Sõbrad Instagramist ja näoraamatust võiksid end juba valmis panna, mul on isegi postituste lemmikfiltrid välja valitud. Aga Cannes’ist lähemalt juba juuni kolmandal nädalal. Oma reklaamileidudes keskendusingi enesearendamisele. Ma polnud Eestis märganud reklaame, mis kutsuksid reklaami või psühholoogiat õppima. See on kummaline, sest neile aladele saaks ju väga lahedaid klippe luua. Näiteks leidsin lõbusad Miami Ad School reklaamid, mille loojateks… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: Telereklaam jääb!

19/05/2016
shutterstock_208318336
Viimasel ajal olen nii mitmeltki tuttavalt kuulnud, et kuna nad televiisorit enam ei vaata, näib telereklaami olemus täiesti mõttetu. Lükkan selle väite ümber. Ajad, mil tuli punkt kell 19:05 televiisori ette tormata, sest algas Santa Barbara või mõni muu ajusurm, on ehk tõesti läbi. Iroonilisel kombel tuleb seda teha ainult eeldatavalt haritumal vaatajaskonnal, kes Foorumi või mõne muu sarnase saate ja selle osaliselt põneva Twitteri-voo järgi janunevad. Aga seda ainult põhjusel, et kui mõni poliitik miskit intrigeerivat ütleb, saad sa selle ilmselt onlines surfates teada ning kahetsed, et saadet ei vaadanud. Ka spordimaailmas pole miskit muutunud: spordimehed teevad endiselt hommikuti… View Article
13133397_1404275672931426_2932142846154974126_n
Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) koostatud tabel kajastab võidetud auhindu reklaami-, disaini- ning digitaalkategooriates, mis on võidetud 2015. aasta II, III ja IV kvartalis ning lisaks 2016. aasta I kvartalis. Selle pingerea eesmärk on reastada loovtööstusega tegelevad ettevõtted vastavalt nende võidetud loovauhindadele. Meie asutaja ja loovjuht Margo Kütt kirjutas konkursitel osalemisest järgmiselt: “Imagine osaleb loovuskonkurssidel eelkõige seetõttu, et näha oma tehtud tööde taset võrreldes teiste agentuuridega. Seda nii Eestis kui välismaal. Eestis osaleme ainult Kuldmunal ja Eesti Disainiauhindadel. Välismaistest konkurssidest oleme välja valinud Golden Drumi, Golden Hammeri ja Balticbesti. Kui meie tase tõuseb, siis tulevikus osaleme ka Cannes Lionsi ja… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: HEY WHIPPLE, SQUEEZE THIS!

28/04/2016
Screen Shot 2016-04-28 at 13.42.06
See artikkel on inspireeritud Luke Sullivani raamatust “Hey Whipple Squeeze This”. Luke Sullivan on töötanud reklaami alal üle 30 aasta. Ta on olnud pikalt nii copywriter kui ka loovjuht. Raamatu nimi pärineb telereklaamist, mille eesmärgiks oli müüa tualettpaberit. Seda klippi näidati vahetpidamata ning paljude arvates oli see üks kõige tüütumaid reklaame. Ometi oli selle mõju meeletu – Whipple tualettpaberit müüdi ebanormaalselt palju, see ületas kõik müügirekordid. Keegi ei oska seletada selle klipi fenomeni, ent igal juhul jättis see oma jälje reklaamiajalukku. Laiemas haardes rääkis see raamat agentuuritööst ning andis näpunäiteid, kuidas luua originaalset ja head reklaami. Ideaalis tuleks alati mõelda… View Article
COVER?
Ühes sekundis jagatakse Snapchatis üle 8 700 pildi, ühes päevas vaadatakse üle 2 000 miljoni video ning igapäevaselt kasutab seda mobiilirakendust üle 100 miljoni inimese. Snapchati põhisihtgrupiks on 13-34 aastased noored. Arvestades neid suuri statistilisi numbreid, tundub müstilisena, et Snapchat on oma plaanide kohaselt alles tuure kogumas. Snapchat on mobiilirakendus, millega on võimalik teha ja jagada pilte ning videosid. Neid saab saata sõpradele nii privaatselt kui ka laadida oma Snapchat Storysse. Saates privaatseid pilte või videosid on igal kasutajal võimalik valida kui kaua on võimalik seda ühte kindlat pilti vaadata (1-10 sekundit), kuid üks on kindel – nii pildid kui… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: Kristiina in Sao Paulo

12/04/2016
IMG_5681-Editar
So last year in October during the Imagine’s 12th birthday seminar it was announced that I was the winner of the Designer Awards 2015 which meant that I’d be rewarded for my progress as a designer in 2015 with an opportunity to work in Brazil, Sao Paulo for three weeks at Oz Designs agency! Now I’m back at home and here is a review of my stay in Brazil. Traveling to the far far away I think the first time I fully realized that I was really going was 2 days before my flight. I don’t remember being this excited… View Article
ARVAMUS JA INTERVJUUD

arvamus ja intervjuud: Kristiina Sao Paulos

12/04/2016
IMG_5681-Editar
Eelmise aasta oktoobris Imagine’i 12. sünnipäeva seminaril kuulutati Designer Awards 2015 võitjaks mind, mis tähendas, et Imagine saatis mind kolmeks nädalaks praktikale Brasiiliasse, Sao Paulosse, Oz Design agentuuri. Nüüd olen sealt tagasi ning heidan veidi valgust, mis tunne oli olla ja töötada teisel pool maakera. Reis Tavaliselt mul reisiärevust ei teki, kuid seekord oli kõik teisiti. Viimati olin ma nii ärevil kolm aastat tagasi enne lendu Veneetsiasse, kus viibisin kuus kuud Erasmuse programmi kaudu. Seekord pigem isegi põnevil kui ärevil. Lend oli pikk ja tuim, kuid see, mis mind ees ootas, väärinuks ka neli korda pikemat lendu. Minu kodu Brasiilias… View Article