ARVAMUS JA INTERVJUUD

KUIDAS TEHA HEAD INSTAGRAMI PILTI?

26/04/2017
1

Hea Instagrami pildi tegemine võib olla raskem, kui see algul tundub. Tuleb silmas pidada valgustust, joondust, tonaalsust, kaunidust ja mustmiljonit teist asja. Kuid üks on kindel – tabu on arvata, et hea Instagrami pilt peab olema pildistatud peegel- või hübriidkaameraga, sest tegelikult teevad juba praegused nutitelefonid piisavalt hea kvaliteediga pilte. Selleks, et luua endale või mõnele brändile kaunis Instagrami feed, tulevad kindlasti kasuks järgnevad nõuanded:


INIMESTE PILDISTAMINE

Pildista inimesi silmade kõrguselt ja kasuta võimalusel naturaalset valgust. Kui soovid näidata inimese tuntust või suurust, suuna kaamera õrnalt alt-üles. Jälgi, et midagi taustast inimesele pähe või keha külge ei kasvaks (näiteks mõni puu või tänavapost). Lisaks jälgi ka seda, et tagaplaanile ei jääks midagi üleliigset.

 

ec7e91712a34319a9ad1b9693e85f237a74e20c3a0970ccd2300d0581dddf11771c1c7e22e532905ad0e1831c82514e7
Allikas: Pinterest


KOMPOSITSIOON

Kompositsioonis lähtu kolmandiku reeglist (rule of thirds) ehk väldi objekti sattumist keskele ja paiguta objekt huvipunkti lähedale. Kolmandiku seadust on lihtne nutiseadmes rakendada tänu “grid” funkstioonile. “Grid” funktsioon aitab jälgida nii kolmandiku reeglit kui ka seda, et pilt oleks sirgete joontega ja joonduks ilusti – et seinad oleksid sirged ja maapind ühtlane. Hea kompositsiooni puhul on oluline pildistada objekti tema enda kõrguselt. Näiteks koduloomi ja lapsi pildistades lasku madalale, mitte ära pildista neid ülevalt alla.

 

5a63b32f29f6be96d0ada18ef9e876d344e8de1178af7c7f8f113b0c61b0de9b 9740e07df6621df5129f84cd946cfa08-1
Allikas: Pinterest


VALGUSTUS

Võimalusel pildista päevavalguses või näiteks akna kõrval ja väldi tehislikku valgust. Kui soovid siiski tehislikku valgust kasutada, siis proovi seda miksida loomuliku valgusega – sageli annab see põneva tulemuse. Paiguta pildistatav objekt alati valgusallika kõrvale, mitte selle ette või taha ehk pildista nii, et objektile langeks valgust igast küljest. Paljud arvavad ekslikult, et pilvise taevaga pole hea pildistada. Tegelikult on olukord hoopis vastupidine ja pilvise taevaga fotod jäävad isegi paremad kui päikeselised, sest valgus ei tule ühest kindlast punktist, vaid hajutatult kogu taevast.

 

cd53ecbfe231d6c4adeb0857f6aa3f1b9a2c0a34ee6ff007453f4bd39b5f82e0a47b152bdb92ef5d493e58e46e6c740a
Allikas: Pinterest

JÄRELTÖÖTLUS
Kasuta telefonis pildi töötlemiseks erinevaid fototöötlus app’e. Head app’id ilusaks Instagrami feediks on näiteks VSCO, Lightroom ja Snapseed. Mängi kontrasti, valguse, ava ja värvidega ning loo sarnase tonaalsuse ja stiiliga fotosid – nii jääb Instagrami feed ühtlasem ja professionaalsem. Soojad toonid sobivad väga hästi näiteks reisiblogijatele, toitudele ja jookidele. Külmad toonid sobivad seevastu näiteks loodusfotodele ja moebrändidele. Mingit kindlat reeglistiku, millist tonalsust kasutada, ei ole. Tuleb lihtsalt lähtuda endast või turundatavast brändist ja selle imagoloogiast.

 

56c62d4e4b077fc37376d26bb2cc0fb8a6d252fff73fc4673b55a8d7c5b286d7a32b277e0c84c64929bfe12d04a52933
Allikas: Pinterest


TRENDID

Kui varem oli normiks see, et videod ja fotod on horisontaalsed, siis praegune trend on teha kõike vertikaalselt. Seda on põhjustanud digiajastu ja sotsiaalmeedia võidukäik, sest vertikaalset pilti ja videot on nutiseadmes lihtsalt palju parem vaadata. Teine kuum trend on 90ndate tunnetusega fotod, mis on julged, värvilised ja eheda emotsiooniga klõpsud igapäevaelust. Kolmandaks trendiks minimalistliku stiili ja külma tonaalsusega linna- ja arhitektuurifotod. Lisaks on muidugi alati IN reisi-, lemmiklooma- ja toidupildid.

 

dcd5b874e32f9a6818e9b4055f4fc4cad22d1158e8e839834ed3fb58319c7520d2dc5398a19063eafa93d9f56149a34e
Allikas: Pinterest

Ole julge, erine teistest ja loo endale või brändile tugev Instagrami profiil, sest just Instagram on hetke kuumim sotsiaalmeedia platvorm!

ARVAMUS JA INTERVJUUD

Instagram live – tänasest Eestis!

25/01/2017
image1

Kõiksugu erinevad live’d on hetkel väga pop teema ja ega sellises olukorras ka Instagram ajale jalgu jääda ei saa. Nimelt on tänasest võimalik ka Eestis kasutada Instagram live-ülekandeid. Instagrami rakenduses ilmuvad live-ülekanded kohe Instagram Stories ette ning kõik need, kes jälgivad live-ülekande tegijat saavad koheselt Instagramilt ka push notificationi, mis kutsub rakendust avama ja live jälgima. Live-ülekannet tegeva inimese jälgijad saavad jätta ülekande alla reaalajas kommentaare.

Suurim erinevus Facebook live’st on see, et Instagram live kustub kohe, kui ülekande tegija  vajutab “end” nupule. 

Kuidas Instagram live kasutada?

  1. Kõigepealt vajuta Your Story ikoonile.
  2. Seejärel saad valida kolme salvestusvariandi vahel: live (video, mis kustub kohe, kui live-ülekande lõpetad), normal (foto või video, mis kustub Instagram Stories’t 24-tunniga), boomerang (time-lapse stiilis video, mis on moodustatud suurest pildihulgast.) Kui soovid teha live-ülekannet, siis kliki nupule “live“.
  3. Seejärel alusta salvestamist, kuid pane tähele, et ekraani all näed kommentaare ja meeldimisi ning üleval vasakus nurgas kolmele punktikesele klikkides näed, kui kaua oled juba live-ülekannet teinud.
  4. Selleks, et näha, kes sinu live-ülekannet vaatavad, kliki “viewers” nupule. Kui sa soovid kedagi vaatajate nimekirjast eemaldada, siis kliki tema nime kõrvale olevale “x”-ile.
  5. Live-ülekande lõpetamiseks kliki paremal üleval nurgas asuvale “end” nupule.
  6. Pärast seda näed koheselt Instagram live statistikat selle kohta, kui palju inimesi seda ülekannet kokku vaatas. 

Millal võiksid kindlasti Instagram live kasutada:

  • Uue toote või teenuse lansseerimisel
  • Behind-the-scenes / telgitaguste näitamisel
  • Intervjuudel
  • Q&A (küsimustele vastamisel)
  • Avameelselt oma brändi uuendustest rääkides
  • Suurt saavutust tähistades

Lived on hetkel kuum teema ja Instagram on nende salvestamise eriti lihtsaks ja mugavaks teinud. Lisaks annab Instagram live ülekannetele lisaväärtust sellega, et neid näeb vaid selle toimumise ajal. Enne live-ülekande postitamist mõtle kindlasti, millise sisu jagamisest sooviksid kõiki oma jälgijaid teavitada.

Mida arvad sina sellest Instagrami uuendusest ja kas plaanid seda ka tulevikus proovida?

Meie sotsiaalmeedia haldaja Margaret on Mehhiko kuuma päikese alt koostanud meile ka ülevaatliku fotoõpetuse:

ARVAMUS JA INTERVJUUD

Reklaamid Instagram Stories

24/01/2017
68747470733a2f2f7777772e726f626572746b617461692e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323031362f30382f496e7374616772616d2d53746f726965732d2e6a7067

2016. aasta alguses lansseeriti Instagram Stories, mille eripära seisneb, sarnaselt Snapchat Stories’ele, selles, et kõik Stories’ esse postitatud pildid ja videod kustuvad 24-tunni pärast. Tänaseks on Jim Squiresi andmetel Instagram Stories’el üle maailma 150 miljonit igapäevast kasutajat.

Teadagi, tuleb suur osa Facebooki Inc. kasumist reklaamidest. Lähtudes eMarketer andmetest prognoosib Instagram 2017. aastal teenida reklaamide pealt 3.64 miljardit dollarit, mis on ligi 2 korda rohkem kui 2016. aastal. Kuid ka Instagram Stories’el on kindlasti suur roll selle kasumi teenimisel. Nimelt hakkavad sel aastal ilmuma Instagram Stories ka brändide reklaamid. Uut reklaam-võimalust testitakse alguses vaid kindlate brändide ja test-sihtgrupi peal enne kui see ülemaailmselt lansseeritakse. Hetkel testib Instagram Sponsored Stories reklaamvõimalust suuremate globaalsete brändide peal nagu näiteks General Motors Co, Nike Inc ja Airbnb.

Kas Instagrami tulevik sarnaneb Snapchati olevikule?

Sealgi olid alguses vaid snapid, seejärel lisandusid storied ja sponsored storied ning nüüdseks on Snapchatis lausa eraldi rubriik Featured, kus ilmuvad canvas-stiilis sponsored artiklid. Siinkohal rääkimata teistest võimalustest, mis Instagram Snapchatilt kopeerinud on. 

Sponsored Stories hind ja täpne päev, mil ka väikebrändid seda võimalust kasutada saaksid, on veel teadmata. Kuid suure tõenäosusega pole see päev kuigi kaugel, sest tegemist on jällegi ühe suurepärase sotsiaalmeedia reklaamvõimalusega.

Margaret Muilas
Imagine Content Manager